Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:18 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: buitenlandse circussen
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2006 10:53 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik zou graag je mening willen hebben over buitenlandse circussen die op toernee door Nederland gaan in 2006 moeten ze onbeperkt kunnen komen of moet het aantal beperkt worden en welke criteria moet je dan gebruiken vooral in 2006 omdat het jaar van het circus toch de nodige aandacht in het buitenland krijgt en er zeker gebruik van deze publiciteit zal worden gemaakt


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: buitenlandse circussen
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2006 7:17 pm 
joop schreef:
Ik zou graag je mening willen hebben over buitenlandse circussen die op toernee door Nederland gaan in 2006 moeten ze onbeperkt kunnen komen of moet het aantal beperkt worden en welke criteria moet je dan gebruiken vooral in 2006 omdat het jaar van het circus toch de nodige aandacht in het buitenland krijgt en er zeker gebruik van deze publiciteit zal worden gemaakt



Buitenlandse circussen moeten ook de kans hebben om hier
een toernee te maken, maar dan moeten de nederlandse circussen
wel de voorkeur krijgen en als eerste een plaats kunnen krijgen
want steeds meer gemeentes laten nog maar 2 circussen per jaar
toe en dan is dit landje te klein voor buitenlandse zaken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2006 10:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
probleem is de definitie van een buitenlands circus.
Staatscircus van Moskou, Belly Wien, Bavaria...? om een paar voorbeelden te noemen.
Mijns inziens zouden circussen die al jarenlang elk jaar een tournee in Nederland hebben voorkeur moeten hebben boven buitenlandse circussen die hier even de krentjes uit de pap komen pikken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2006 11:00 pm 
heuvels schreef:
probleem is de definitie van een buitenlands circus.
Staatscircus van Moskou, Belly Wien, Bavaria...? om een paar voorbeelden te noemen.
Mijns inziens zouden circussen die al jarenlang elk jaar een tournee in Nederland hebben voorkeur moeten hebben boven buitenlandse circussen die hier even de krentjes uit de pap komen pikken.


Citeer:
probleem is de definitie van een buitenlands circus.
Staatscircus van Moskou, Belly Wien, Bavaria...? om een paar voorbeelden te noemen.


Een buitenlands circus is een buitenlands circus als de uitbater
woonachtig in het buitenland is en daar belastingplichtig is.
Als je je circus morgen het circus van rome gaat noemen, en je
artiesten en je programma in die stijl laat werken, ben je nog
geen italiaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2006 1:37 am 
Volgens mij is het -JAAR VAN HET CIRCUS- bedoeld om de circuscultuur in Nederland een hoger aanzien te geven. Het lijkt mij hierbij voor de hand liggend dat NEDERLANDSE circussusen, dus met directies die in Nederland belastingplichtig zijn, de voorkeur krijgen. Het gaat immers over de traditie circus en al zijn cultuurvormen in Nederland. Een mooi woord is ook wel 'cultureel erfgoed'. Iets wat Nederland al jaren bezit en ook nog jaren voort zal en moet gaan. Buitenlandse circussen mogen best eens Nederland komen bezoeken, maar alleen dan als er genoeg ruimte overblijft voor onze eigen 'Nationale' circussen en zij daadwerkelijk in hun vaandel het circus als erfgoed dragen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: niet te benauwd
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 6:57 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het zou wel makkelijk voor de Nederlandse circussen zijn als de Nederlandse grenzen weer torenhoog werden opgetrokken. Er zijn ook nog andere manieren om concurrentie uit het buitenland de baas te zijn, en dat is om betere programma's te bieden dan die buitenlandse circussen. Een beetje spanning in het veld zorgt ervoor dat iedereen zijn best blijft doen, en concurrentie is gezond. Bovendien, als er honderden theaters zijn in Nederland, dan moeten 20 circussen toch niet te veel zijn? Er moetne gewoon meer mensen naar het circus komen, dan is het probleem zo opgelost.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 4:13 pm 
Er moeten zeker meer mensen naar het circus komen, en daarom
is het goed dat er zoiets is als het jaar van het circus, en hoop ik
dat de media, en vooral de tv, er veel aandacht aan schenkt.

Eigenlijk zouden de nederlandse circussen een soort keurmerk
in het leven moeten roepen dat in dit speciale circusjaar eens
goed aan het publiek kenbaar gemaakt zou moeten worden,
en dat keurmerk zou dan alleen aan de nederlandse circussen voorbehouden moeten zijn.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ergens worden de
circussen in categoriën verdeeld, en dat ging ongeveer als volgt:

Klein circus= tot 400 personen
Middelgroot circus= van 400 tot 1000 personen
Groot circus= vanaf 1000 personen

Men zou dan nog de gemiddelde prijzen erbij kunnen zetten dat elk categorie circus hanteert, en ook iets over de samenstelling van het programma, bijvoorbeeld:

Kindercircus=programma gebaseert op kinderen t/m 12 jaar
prijzen tot max. 15 euro

Familiecircus= waar de eigenaar samen met zijn familie en 1 of 2 artiesten het hele programma doen. ( geschikt voor alle leeftijden)
prijzen tot max. 20 euro (muv kerst of winterprogramma)

Groots traditioneel circus= waar elk jaar een compleet nieuw
programma gepresenteert wordt. ( geschikt voor alle leeftijden)
prijzen tot max. 30 euro. (muv kerst of winterprogramma)

Als ze zo'n keurmerk aan de nederlandse circussen voorbehouden, hebben ze zeker een streepje voor op de buitenlandse zaken,
want als het publiek eenmaal weet dat er zo'n keurmerk is,
zullen zij daar zeker naar kijken en eerder naar zo'n circus gaan
dan waneer zo'n keurmerk ontbreekt.

Men zou zo'n keurmerk dan op al het reclamemateriaal moeten
drukken met een verwijzing naar een website waar alle
aangesloten circussen vermeld staan. Ik denk dat dit idee dan
best aan zou slaan, en men zo de buitenlandse concurenten
het een stuk moeilijker zou kunnen maken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: entree prijzen
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 7:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
De prijs van de toeganskaarten die tegenwoordig betaald moet worden om een circusvoorstelling bij te wonen zijn schrikbarend hoog voor een goede zitplaats moet al gauw 15 tot 20 euro betaald worden en als je er met een gezin en 2 kinderen naar toegaat ben je voor dat je het weet 100 euro kwijt wel inclusief een programmablad en een drankje.
Ik weet dat de kosten van het circus schrikbarend hoog zijn maar misschien zou het verstandig wezen om net zoals Belly Wien op bepaalde tijden populaire prijzen te vragen ik denk aan b.v. 7.50 euro zodat ieder de gelegenheid krijgt om een keer naar het circus te gaan het zou nu met de terug lopende aantal toeschouwers een goede propaganda zijn voor het circus vooral nu in het jaar van het circus want laten we eerlijk zijn een goed gevulde circustent zorgt meteen voor een goede sfeer :?:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: entree prijzen
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 8:47 pm 
joop schreef:
De prijs van de toeganskaarten die tegenwoordig betaald moet worden om een circusvoorstelling bij te wonen zijn schrikbarend hoog voor een goede zitplaats moet al gauw 15 tot 20 euro betaald worden en als je er met een gezin en 2 kinderen naar toegaat ben je voor dat je het weet 100 euro kwijt wel inclusief een programmablad en een drankje.
Ik weet dat de kosten van het circus schrikbarend hoog zijn maar misschien zou het verstandig wezen om net zoals Belly Wien op bepaalde tijden populaire prijzen te vragen ik denk aan b.v. 7.50 euro zodat ieder de gelegenheid krijgt om een keer naar het circus te gaan het zou nu met de terug lopende aantal toeschouwers een goede propaganda zijn voor het circus vooral nu in het jaar van het circus want laten we eerlijk zijn een goed gevulde circustent zorgt meteen voor een goede sfeer :?:



Al laat je de mensen soms voor 5 euro of zelfs voor niks binnen,
het maakt niks uit, want dat soort acties zijn al zo vaak uitgeprobeert
en heeft dat nooit volle tenten opgeleverd.

Verder zeg je dat de entreekaarten schrikbarend duur zijn maar
dat is absoluut niet waar want voor rond de 10 euro zit je al
in de grootste circussen.
Uiteraard lopen de prijzen voor betere plaatsen op tot ruim
boven de 20 euro, maar dat is nog steeds spotgoedkoop,
want ga maar eens naar een popconcert, dan ben je minimaal
25 tot 75 euro pp kwijt, of een avondje stappen want dan kom
je met 20 euro niet ver.

ik ben vorig jaar eens naar zo'n computerbeurs geweest,
7,50 euro entree en wat kreeg ik te zien? een ongezellige
met rook behangen kale sporthal met wat rommelmarktkraampjes
waarop over het algemeen aftandse computerzooi en antieke
spelletjes worden aangeboden. Binnen 20 minuten had ik alles
gezien en ben ik weggegaan.
Ik kom ook wel eens bij de frietboer of mek-ronalds ( ja ik zal geen sluikreclame maken), en bij de eerste ben ik al snel 8 euro kwijt,
en bij de 2e plus minus 12 euro, dus wat is dan duur?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: spotgoedkoop
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 9:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Inderdaad, waar krijg je 15 tot 60 man personeel die dik 2 uur voor je aan de slag zijn, plus de nodige dieren? Weet je wat het allemaal kost, zo'n productie? Als je die prijzen van een circusbezoek vergelijkt met een dagje pretpark, dan valt het allemaal reuze mee. Een groot circus heeft 2.500 euro kosten per dag, dat zou betekenen dat er zeker 250 mensen voor 10 euro in t circus zouden moeten zitten. Zie jij die Joop, die aantallen? En als je 5 euro vraagt, dan moeten er zeker 500 mensen per voorstelling in t circus zitten. Een onmogelijke opgave dus! Misschien als de Nederlandse staat gaat denken aan subsidie, maar nu scheelt het niet veel, of circussen staan op het punt om te verdwijnen. Je moet eens kijken waar mensen moeiteloos geld aan uitgeven, bij het circus houden ze de portemonnee op slot, en naderhand geven ze met gemak tientallen euro's uit aan fastfood, terwijl thuis een hamburgertje bakken veel goedkoper is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 1:28 am 
Ik denk dat we het hier niet direkt over de entreeprijs moeten hebben. Oke circussen maken net als bedrijven kosten en berekenen die door aan de 'consument'. Zij leveren immers een dienst. Het gaat hier om de kwaliteit van die geleverde dienst., maar volgens mij bovenal om een stukje cultureel erfgoed. Als je op een mooie zondagmiddag die bewuste molen in jouw streek wilt bezoeken, die uit de 16e eeuw stamt, vraagt de eigenaar hier ook een bijdrage voor. Circussen die volgens de bezoeker niet leveren naar (gevoels)waarde zullen door deze bezoeker simpelweg niet meer bezocht worden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Citeer:
Al laat je de mensen soms voor 5 euro of zelfs voor niks binnen,
het maakt niks uit, want dat soort acties zijn al zo vaak uitgeprobeert
en heeft dat nooit volle tenten opgeleverd.


Het werkt wel! Hier het tegendeel:

Citeer:
http://www.atv.be
Circus Malter verlengd
Vrijdag 06/01/06, 11:53:37

De voorstellingen van kerstcircus Malter op de Vlaamse Kaai worden met drie weken verlengd. De actie van het circus om op woensdag en vrijdag voor maar 5 euro op te treden heeft voor een volkstoeloop gezorgd. Daarom zullen er 21 extra voorstellingen gegeven worden en worden alle tickets aan 5 euro verkocht.


Ziezo: Het Belgische Circus Malter Rose Marie speelt al een hele tijd volle tenten dankzij deze actie!

Leve het circus!

Xavier[/quote]

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 5:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Ziezo: Het Belgische Circus Malter Rose Marie speelt al een hele tijd volle tenten dankzij deze actie!

Klinkt leuk, maar het schijnen wel voorstellingen van drie kwartier te zijn, dus dat verklaart een hoop. Je staat weer buiten voor je t weet, zijn er mensen die dat willen moeten ze het nu zeggen, want dan weet ik wel een circus die kan uitsparen op de helft van hun artiesten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 8:26 pm 
gera schreef:
Citeer:
Ziezo: Het Belgische Circus Malter Rose Marie speelt al een hele tijd volle tenten dankzij deze actie!

Klinkt leuk, maar het schijnen wel voorstellingen van drie kwartier te zijn, dus dat verklaart een hoop. Je staat weer buiten voor je t weet, zijn er mensen die dat willen moeten ze het nu zeggen, want dan weet ik wel een circus die kan uitsparen op de helft van hun artiesten.


en dan moet men niet vergeten dat Malter het bekendste
circus van belgië is, en ze al ruim 15 jaar, tig weken rond de
kerst in Antwerpen staan, en dan kennen de mensen je
onderhand wel.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.