Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:54 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2006 2:22 pm 
Hans schreef:
Volgens mij is het -JAAR VAN HET CIRCUS- bedoeld om de circuscultuur in Nederland een hoger aanzien te geven. Het lijkt mij hierbij voor de hand liggend dat NEDERLANDSE circussen, dus met directies die in Nederland belastingplichtig zijn, de voorkeur krijgen. Het gaat immers over de traditie circus en al zijn cultuurvormen in Nederland.



Ik ben het niet eens met de stelling dat Nederlandse circussen voorrang zouden moeten krijgen tijdens het Jaar van het Circus. Naar mijn idee moet je dit initiatief niet opvatten als Jaar van het Nederlandse circus, maar als Jaar ter Promotie van het Circus. Dit is een groot verschil.

Neem nou bijvoorbeeld het Staatscircus van Moskou-Holiday. Dit is een Nederlands circus, met een Nederlandse directie en een voor een deel Russische naam. De meeste artiesten komen niet eens uit Rusland. Het circus staat nooit netjes opgesteld, met half opgezette tenten, vierkante tribunes en de restauratie in de speeltent. Het programma laat zeer te wensen over en brengt al jaren dezelfde acts van weinig kwaliteit. Het zou mij niets verbazen dat er mensen, na het zien van de voorstelling van dit circus, teleurgesteld zijn en de komende jaren niet mee naar het circus gaan.

Toch zou, volgens sommigen in dit forum, dit Nederlandse circus voorrang moeten krijgen op bijvoorbeeld het Deense topcircus Arena, dat komend seizoen in ons land op tournee gaat. Arena is al jaren het grootste circus van Scandinavië, en brengt elk jaar een nieuw programma met internationale topartiesten.

Wat ik wil zeggen is dat niet alle Nederlandse circussen een mooi programma hebben. Niet elk Nederlands circus is een Renz of een Bongo. Daarom zeg ik geen voorrang te verlenen aan Nederlandse circussen, maar aan circussen met kwaliteit. Circussen met een mooi, elk jaar wisselend programma. Waar het publiek een volmaakte avond kan beleven. Goede buitenlandse concurrentie is beter dan slechte binnenlandse concurrentie.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 2:00 am 
tjerk schreef:
Hans schreef:
Volgens mij is het -JAAR VAN HET CIRCUS- bedoeld om de circuscultuur in Nederland een hoger aanzien te geven. Het lijkt mij hierbij voor de hand liggend dat NEDERLANDSE circussen, dus met directies die in Nederland belastingplichtig zijn, de voorkeur krijgen. Het gaat immers over de traditie circus en al zijn cultuurvormen in Nederland.



Citeer:
Ik ben het niet eens met de stelling dat Nederlandse circussen voorrang zouden moeten krijgen tijdens het Jaar van het Circus. Naar mijn idee moet je dit initiatief niet opvatten als Jaar van het Nederlandse circus, maar als Jaar ter Promotie van het Circus. Dit is een groot verschil.

Het gaat er om dat nederland een klein rotlandje is dat al
genoeg circussen van z'n eigen heeft, die jaarlijks moeten
vechten om een vergunning te krijgen, omdat steeds meer
gemeentes maar 2 circussen per jaar toe laten, en dat is een
heel verschil met het buitenland waar dat op 5 of meer ligt,
en dan moet je prioriteiten kunnen stellen en kunnen zeggen
dat, of de hollandse zaken de voorkeur moeten krijgen,
of dat het rijk de gemeentes moet dwingen om van hun
belachelijke circusbeleid af te stappen.

Citeer:
Neem nou bijvoorbeeld het Staatscircus van Moskou-Holiday. Dit is een Nederlands circus, met een Nederlandse directie en een voor een deel Russische naam. De meeste artiesten komen niet eens uit Rusland.

Ik snap niet wat hier het punt is, want het maakt toch geen moer
uit hoe je een circus of bedrijf noemt en welk thema of imago
je er aan wilt geven? En dat de artiesten niet allemaal uit rusland
komen, wil nog niet zeggen dat de voorstelling geen russisch thema
mag uitstralen. Dat noemen ze nou show, en het woord show
betekend ook ''schijn'', en daar hangt de hele entertainmentwereld
van aan elkaar.

Citeer:
Toch zou, volgens sommigen in dit forum, dit Nederlandse circus voorrang moeten krijgen op bijvoorbeeld het Deense topcircus Arena,
dat komend seizoen in ons land op tournee gaat. Arena is al jaren het grootste circus van Scandinavië, en brengt elk jaar een nieuw programma met internationale topartiesten.


Ik ken ze niet, maar geloof achter mekaar dat het wel een
goed circus is, want de tourmanager is nou geen persoon die
bagger naar nederland haalt, maar als ze hier net zo goed
draaien als charles knie een aantal jaar geleden hier deed,
wens ik ze veel sterkte.

Citeer:
Wat ik wil zeggen is dat niet alle Nederlandse circussen geen mooi programma hebben. Niet elk Nederlands circus is een Renz of een Bongo. Daarom zeg ik geen voorrang te verlenen aan Nederlandse circussen, maar aan circussen met kwaliteit. Circussen met een mooi, elk jaar wisselend programma. Waar het publiek een volmaakte avond kan beleven. Goede buitenlandse concurrentie is beter dan slechte binnenlandse concurrentie.


Ook hier moet ik je gelijk in geven, alleen is er een probleem
en dat is dat er op de gemeentes geen mensen werken die
verstand van circussen hebben, en dus niet een oordeel kunnen
geven of er kwaliteit geboden wordt, en hoe of wie zou dat
moeten bepalen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: welcome back
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 8:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
He Tjerk, ik had het via de tamtam al gehoord, maar nu zie ik het ook. Welcome back in Nederland! Net op tijd voor het Jaar van het Circus. Je hebt zeker heel wat buitenlandse circussen bezocht de afgelopen jaren?
Groetjes,
Gera


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 12:39 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Beste Circusfan Circus Charles Knie heeft nog nooit in Nederland gespeeld Louis Knie wel dit was inderdaad geen succes wel een mooi programma maar weinig toeschouwers ja en dan red je het ook niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 12:43 pm 
Citeer:
Het gaat er om dat nederland een klein rotlandje is dat al
genoeg circussen van z'n eigen heeft, die jaarlijks moeten
vechten om een vergunning te krijgen, omdat steeds meer
gemeentes maar 2 circussen per jaar toe laten, en dat is een
heel verschil met het buitenland waar dat op 5 of meer ligt,
en dan moet je prioriteiten kunnen stellen en kunnen zeggen
dat, of de hollandse zaken de voorkeur moeten krijgen,
of dat het rijk de gemeentes moet dwingen om van hun
belachelijke circusbeleid af te stappen.


Ik geloof niet dat de doorsnee circusbezoeker de behoefte en/of financiële middelen heeft om 5 keer per jaar naar het circus te gaan...

Citeer:
het maakt toch geen moer
uit hoe je een circus of bedrijf noemt en welk thema of imago
je er aan wilt geven? En dat de artiesten niet allemaal uit rusland
komen, wil nog niet zeggen dat de voorstelling geen russisch thema
mag uitstralen..


Artiesten uit Moskou, van het Russische Staatscircus, staan bij het gewone publiek bekend als zeer goede artiesten. Het publiek verwacht goede, Russische artiesten, opgeleid aan de Russische Circusschool. Als ze dan niet-Russische artiesten van mindere kwaliteit voorgeschoteld krijgt, maakt dat wel zeker wat uit.


Citeer:
Ook hier moet ik je gelijk in geven, alleen is er een probleem
en dat is dat er op de gemeentes geen mensen werken die
verstand van circussen hebben, en dus niet een oordeel kunnen
geven of er kwaliteit geboden wordt, en hoe of wie zou dat
moeten bepalen?


Ze zouden natuurlijk de voorstelling kunnen bezoeken. En als gewoon publiek een oordeel kunnen vormen. Het grote probleem is, volgens mij, dat de meeste Nederlanders circus als een attractie voor kinderen beschouwen. Dit is ongetwijfeld de rede dat circussen met een moderne show (Althoff bijvoorbeeld) erg weinig publiek trekken. Die modernere shows zijn meer op jongeren gericht, terwijl jongeren gewoonlijk niet naar het circus gaan. Volwassenen gaan meestal alleen voor kinderen naar het circus. Het Jaar van het Circus zou duidelijk moeten maken dat circus voor alle leeftijden is!


Laatst gewijzigd door tjerk op vr feb 03, 2006 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: welcome back
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 12:49 pm 
gera schreef:
He Tjerk, ik had het via de tamtam al gehoord, maar nu zie ik het ook. Welcome back in Nederland!


Dankje.

Citeer:
Je hebt zeker heel wat buitenlandse circussen bezocht de afgelopen jaren?


Het mooiste circus dat ik gezien heb, is toch wel Circo Moira Orfei. Een echt klassiek circus, dat zelfs in deze tijden nog elke dag volle tenten trekt. De Nederlandse circussen zouden nog veel kunnen leren van de marketing tactieken van dit circus!
Als je recensie van het programma wilt, moet je het maar zeggen :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: recensie
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 5:14 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Tjerk,
Een recensie is natuurlijk altijd welkom, en die marketingtaktieken, daar kun je misschien wel eens een workshop voor geven aan alle circussen in Nederland denk ik, ze hebben het nodig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2006 1:01 pm 
tjerk schreef:
Citeer:
Ik geloof niet dat de doorsnee circusbezoeker de behoefte en/of financiële middelen heeft om 5 keer per jaar naar het circus te gaan...


Wie zegt dat het altijd dezelfde bezoekers zijn die een circus bezoeken?
In duitsland is het heel normaal dat er een stuk of 5 per jaar in een stad staan.

Citeer:
Artiesten uit Moskou, van het Russische Staatscircus, staan bij het gewone publiek bekend als zeer goede artiesten.


Sorry maar dit is je reinste flauwekul. je mag blij zijn als jan publiek
een circusnaam onthoud, laat staan een circusartiest herkent.

Citeer:
Het publiek verwacht goede, Russische artiesten, opgeleid aan de Russische Circusschool. Als ze dan niet-Russische artiesten van mindere kwaliteit voorgeschoteld krijgt, maakt dat wel zeker wat uit.


Ook dit is onzin, want jan publiek heeft de ballen verstand van circus
en weet echt niet of een artiest nou wel of niet van een circusschool
komt. Verder is een circusschool echt geen maatstaaf voor goede artiesten, want wat daar weg komt, kan ook bagger zijn.

Citeer:
Ze zouden natuurlijk de voorstelling kunnen bezoeken. En als gewoon publiek een oordeel kunnen vormen. Het grote probleem is, volgens mij, dat de meeste Nederlanders circus als een attractie voor kinderen beschouwen.


Als je de straat op gaat en willekeurige mensen over circus
aanspreekt, vinden ze het allemaal een pot nat, want ze kennen
hooguit 1 of 2 bekende namen.
Alleen kerstcircussen worden steeds meer gewaardeerd en
onthouden, en dat is dan ook niks gek want tegenwoordig komt het
hetzelfde circus in dezelfde plaats terug, en bouwen ze zo een goede naam op dat de mensen eindelijk onthouden.

Citeer:
Dit is ongetwijfeld de rede dat circussen met een moderne show (Althoff bijvoorbeeld) erg weinig publiek trekken. Die modernere shows zijn meer op jongeren gericht, terwijl jongeren gewoonlijk niet naar het circus gaan. Volwassenen gaan meestal alleen voor kinderen naar het circus. Het Jaar van het Circus zou duidelijk moeten maken dat circus voor alle leeftijden is!


Dat we niet meer in de jaren 50 leven moge duidelijk zijn,
en daarom zul je de jeugd vanaf +-14jaar tot ze getrouwd zijn
en zelf kinderen hebben, niet zo snel meer in een circus zien.
We leven in een MTV cultuur, en voor die categorie jongeren
is circus dan niet ''cool'' genoeg, vandaar dat er alleen maar
vaders en moeders en opa's en oma's met kinderen tot
+- 14 jaar naar een circus gaan, en dat is heel gewoon
want daar moeten de pretparken het ook van hebben. :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: De gunst van het publiek
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2006 9:44 pm 
Het maakt niet uit waar het circus vandaan komt.
'Klikken' moet het. Publiek laat zich niets opdringen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jul 21, 2006 11:36 pm 
Om even terug te komen op zigeuners, goh, kunnen jullie nog meer algemeenheden kwijt? Zigeuners werken niet en lichten de boel alleen maar op. Dat is net zoiets als alle circuslui zijn dierenmishandelaars.
Overal heb je dood hout en overal heb je goede mensen.
Circus is internationaal. Een presentatie van alles en iedereen dat de wereld rijk is en bevat alle volken, rassen, talen.

Een vraag je aan circusfan, en Henk, etc. Hebben jullie wel eens van de Bouglione's gehoord?

I rest my case.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie Tjerk
BerichtGeplaatst: za jul 22, 2006 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het is wel een beetje laat, maar ik wou toch nog even reageren over jou uitlatingen v.w.b. het Staatscircus van Moskou, ze hebben dit jaar voor een groot gedeelte het programma ten goede vernieuwd en ook het wagenpark ziet er nu keurig verzorgd uit in een nieuw rood jasje met gele omgrenzingen en keurige platen erop bevestigd met de naam van het circus. Je gaat ook helemaal voorbij aan het feit dat er nog een Russisch circus reist onder een Nederlandse directie en wel het Groot Russisch Staatscircus met ook een prima voorstelling en eveneens aan de buitenkant ziet alles er goed verzorgd uit. Ik bedoel maar samen met circus Herman Renz en het Circus Alberto Althoff om maar even bij de grote circussen te blijven hebben we toch ook flink wat circuskwaliteit in huis voor zo'n klein landje.Inderdaad de producties die Fernand Banning naar Nederland haalt zijn stuk voor stuk kwaliteitscircussen, denk maar aan laatstelijk Circus Krone maar ook Goa, Louis Knie, Gruss, American-Circus en nu weer Circus Arena.max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.