Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:37 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2006 5:01 pm 
Over dat soort kleincircus waar je het over hebt zou ik niet zo laatdunkend doen als ik jou was. Waar komt al het talent uit het grootcircus eigenlijk vandaan? Als jij denkt dat het makkelijk is om 'even op je hoofd te staan' , 'tussen het aardappelschillen door' en wie dan ook 'even de clown speelt' denk ik dat je niet zo goed weet waar je het precies over hebt.
Wat mij betreft, nee, waarom zou dat voorbij moeten zijn, en als het ooit wel echt voorbij is, heeft de wereld daar meer aan verloren dan als Roncalli ter ziele zou gaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2006 7:43 pm 
heuvels schreef:

Niets is minder waar: circusmensen willen circus maken, rijk worden ze er niet van (behalve Bassie dan met zijn productiemaatschappij), armoe nemen ze zelfs op de koop toe. Overleven is troef.


Tuurlijk willen circusmensen circus maken! Maar waar leven zij van?
Net als ik kunnen ook zij niet van de lucht leven. En dat ze er niet rijk van zullen worden wat ze doen. Zal ook waar zijn. Maar ze zullen toch écht wel winst moeten draaien om te leven of zelfs te overleven.
En is Bassie écht de enige die het slim heeft aan gepakt in deze wereld?
Iedere keer komt hij als voorbeeld om de hoek kijken.
In plaats steeds van op Bassie te gaan fitten zou je hem ook als voorbeeld kunnen nemen. Want soms lijkt het meer op jaloezie van hoe hij het heeft aangepakt. Ik zou zeggen tegen de circussen die het armoe beu zijn, richt ook lekker een productiemaatschappytje op.
En voor de andere die dat niet zien zitten, is t niet klagen maar dragen.
Maar hou aub op met fitten!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2006 11:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Maar hou aub op met fitten!

Heb ik wat verkeerds gezegd????? :shock:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2006 11:59 pm 
heuvels schreef:
Maar hou aub op met fitten!

Heb ik wat verkeerds gezegd????? :shock:


Heb ik dat gezegd?
Dat het verkeerd is wat je zegt? Volgens mij niet.

Ik wil enkel aangeven dat wanneer er mensen zijn die het anders aanpakken dan jij zelf. Dit mogelijk wel eens een voorbeeld zou kunnen die dat nog niet doen of daar gewoon geen zin in hebben.

En ik doel niet in het bijzonder op jou als persoon Sjaak zou ik laf vinden.
Dat jij die opmerking over Bas maakte is wel een feit.
Alleen ik reageer in het algemeen en zo is dat fitten ook bedoeld!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 05, 2006 10:00 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
precies Spasega, juist omdat het op je hoofd staan en clown zijn een kunst is, moeten circussen met mensen die denken dat even tussendoor te kunnen doen verbannen worden. Dit heeft niets te maken met het formaat van het circus ( zie artiesten van Ronaldo die het wél begrijpen) maar een directeur die geen geld heeft voor clown's en denkt het zelf wel even te kunnen, zijn voor mij geen circus. Dat bedoelde ik met mijn verhaal. Even goed lezen voordat je oordeeld dat iemand er volgens jou geen verstand van heeft, zo makkelijk...
en A3ana....een beetje kritiek op Bassie is ook volgens mij niet misplaatst.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2006 6:03 pm 
anoniem schreef:
en A3ana....een beetje kritiek op Bassie is ook volgens mij niet misplaatst.


Kritiek op iemand is nooit weg,maar de kritiek moet wel ergens opslaan!
Om bij het voorbeeld van die productiemaatschappij te blijven. Wat is daar nu feitelijk mis mee wanneer iemand dit opricht en er nog geld mee verdiend ook. Het zijn vaak de mensen die het minder goed hebben aangepakt in het leven die kritiek hebben op de mensen die het anders hebben aangepakt dan zij zelf. Wat is er nu dus mis met een productiemaatschappij? Je begint toch aan iets om er beter van te worden of het nu in het circus, bij de slager of gewoon een krantenbaan is. Elk mens leeft om er op een of andere manier beter van te worden. En of dat nu met een x bedrag aan geld is op de bank. Of gewoon omdat je weer een extra zak snoep kan kopen of naar de film kan. Iedereen Leeft en werkt om er beter van te worden. Mensen zeggen dit niet te doen liegen of doen echt iets grondig fout in hun leven.
De rest hoe ik over een en ander denk heb ik al geschreven hier boven!
En dat is niet veranderd!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2006 10:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Niets is minder waar: circusmensen willen circus maken, rijk worden ze er niet van (behalve Bassie dan met zijn productiemaatschappij), armoe nemen ze zelfs op de koop toe.


Hallo Adriana, nogmaals even mijn tekst waar jij blijkbaar over valt.... hier staat geen waardeoordeel over het geld verdienen van Bassie. Sterker nog, ik vind dat hij het slim heeft aangepakt, al heeft broer Adriaan natuurlijk ook aan het succes bijgedragen.
Met deze opmerking over Bassie wilde ik juist duidelijk maken dat de meeste circusexploitanten dit talent missen. Ik had ook Toni Boltini kunnen noemen natuurlijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2006 7:07 am 
heuvels schreef:
Citeer:
Niets is minder waar: circusmensen willen circus maken, rijk worden ze er niet van (behalve Bassie dan met zijn productiemaatschappij), armoe nemen ze zelfs op de koop toe.


Hallo Adriana, nogmaals even mijn tekst waar jij blijkbaar over valt.... hier staat geen waardeoordeel over het geld verdienen van Bassie. Sterker nog, ik vind dat hij het slim heeft aangepakt, al heeft broer Adriaan natuurlijk ook aan het succes bijgedragen.
Met deze opmerking over Bassie wilde ik juist duidelijk maken dat de meeste circusexploitanten dit talent missen. Ik had ook Toni Boltini kunnen noemen natuurlijk.


Nou dan zeggen we eigenlijk hetzelfde :lol:
Ik had het alleen niet zo gelezen. Excuus! :roll:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.