Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:00 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: entree prijzen
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 11:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken een dagje pretpark is inderdaad duur maar dan ben je wel de hele dag onder de pannen en uitgaan kost ook veel geld maar ik heb het over een gezin met kinderen.
Ik weet drommels goed wat voor kosten een circus maakt maar ik denk maar zo vele kleintjes maken een grote en ik vraag me af hoe doet Circus Belly het dan die is ook nog in staat is om investeringen te doen zie het grote verschil in materiaal in 2004 en 2005 dit circus word steeds mooier terwijl je daar bij sommige voorstellingen voor 5 euro naar binnenkunt
Als je ziet naar de prijzen moet je toch gemiddeld 20 euro per persoon betalen en voor het Noble Horse Gala betaal je 25-40 euro en ik zeg niet dat je geen waar voor je geld krijgt want over het algemeen zijn het uitstekende programma,s maar ik wil graag dat iedereen met het circus kennismaakt en vooral de jeugd want daar moeten wij het in de toekomst van hebben


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 2:03 am 
Wat is geld? Voor iedereen weer anders. Sommigen geven [graag] veel geld uit voor iets waar zij echt waarde aan hechten. Anderen moeten maar zien rond te komen met hun schammele loontje. Ik weet zeker dat de huidige circusbedrijven er niet op uit zijn om hun produkt zo duur mogelijk te verkopen. Het is nu eenmaal de economie die ze dwingt deze prijzen te vragen. Het liefst hadden zij dit anders gezien. Want circus moet voor iedereen bereikbaar zijn. Veel of weinig verdienend. Het is een cultuurgoed, een erfstuk van onze ouders, welke wij weer door moeten geven aan onze kinderen., en zij weer aan hun kinderen....enz.enz.enz. Geld mag hier geen rol in spelen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 3:48 pm 
Natuurlijk speelt geld een rol, circussen zijn gewoon commerciële bedrijven die winst willen maken, zoals ieder ander bedrijf!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 6:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Kiwi schreef:
Citeer:
Natuurlijk speelt geld een rol, circussen zijn gewoon commerciële bedrijven die winst willen maken, zoals ieder ander bedrijf!


Typisch een reactie uit de links-radicale hoek. Niets is minder waar: circusmensen willen circus maken, rijk worden ze er niet van (behalve Bassie dan met zijn productiemaatschappij), armoe nemen ze zelfs op de koop toe. Overleven is troef. Bewaar zo'n reactie maar voor als circussen naar de beurs gaan!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 7:15 pm 
heuvels schreef:
Kiwi schreef:
Citeer:
Natuurlijk speelt geld een rol, circussen zijn gewoon commerciële bedrijven die winst willen maken, zoals ieder ander bedrijf!


Typisch een reactie uit de links-radicale hoek. Niets is minder waar: circusmensen willen circus maken, rijk worden ze er niet van (behalve Bassie dan met zijn productiemaatschappij), armoe nemen ze zelfs op de koop toe. Overleven is troef. Bewaar zo'n reactie maar voor als circussen naar de beurs gaan!


nou, ieder circus is wel degelijk onderweg om winst te maken,
want ze dromen allemaal van volle tenten zodat ze op z'n tijd
nieuwe tenten kunnen aanschaffen, het wagenmateriaal kunnen
vernieuwen, en het liefst een grote uitschuifbare woonwagen
kunnen kopen, maar ik zie dan ook niet wat daar mis mee is,
want een bakker verdient toch ook aan z'n brood?

Als er slechtere tijden aanbreken, zal een circusdirectie en diens
familie zelf geen gage nemen, zolang de artiesten maar betaald
worden, en dat mag je dan beschouwen als overleven,
en dan zijn er ook bij, die dan zover gaan dat het inderdaad
een zooitje armoede wordt, en dan ben je niet goed bezig,
en dat soort circussen zie ik dan ook het liefst verdwijnen,
want ik erger me dood als er weer eens een docu op tv komt
waar een een of ander circus Blech met een gatenkaastent en
verrotte wagens weer eens in een armoederig daglicht gezet
wordt, en dan zeg ik, opdoeken dat soort miezerige handel,
want dat klote-imago verdienen de goede circussen niet meer.
ene....er zijn circussen zat die er rijk van worden, dus
dat ouwe imago dat het slecht met de meeste circussen gaat,
kan wel in de vuilnisbak.
En zeg nou zelf, de armietrige kant van het circus wil je
vandaag de dag toch niet meer onder de aandacht van
de mensen brengen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 7:24 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Kiwi schreef:
Citeer:
Natuurlijk speelt geld een rol, circussen zijn gewoon commerciële bedrijven die winst willen maken, zoals ieder ander bedrijf!


Typisch een reactie uit de links-radicale hoek.


Ik denk dat je erg de fout in gaat om Kiwi een links-radicaal persoon te noemen. Als er eentje is die het niet is, dan is het kiwi wel. :)

Citeer:
Niets is minder waar: circusmensen willen circus maken, rijk worden ze er niet van (behalve Bassie dan met zijn productiemaatschappij), armoe nemen ze zelfs op de koop toe. Overleven is troef. Bewaar zo'n reactie maar voor als circussen naar de beurs gaan!


Zo.. de circusmensen willen circus maken. Vast wel. Anders zit je natuurlijk niet in dat vak. Maar dus als ik een kaartje koop bij het circus dan kan ik er van uit gaan dat er over dat kaartje geen winst word gemaakt? Dat bepaalde consumpties die bij circus verkocht wordt geen winstmarge bevat?

Nee dus. Een circus wil natuurlijk winst maken. Als je als directie van het circus dat niet wilt, dan denk ik niet dat je slim bezig bent. Je hebt winst nodig om te overleven.
Daarnaast.. hoeveel van de circussen staan ingeschreven als een stichting zonder winstoogmerk?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 7:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Je ziet het nu weer met de teruglopende toeschouwers bij het kerstcircus van Circus Royal alleen tijdens de kerstperiode 7000 toeschouwers minder en ook de grootouders die naar het staatscircus van Moskou waren geweest met haar hele familie vond de prijzen aan de hoge kant.
Daarom mijn pleidooi voor een meer uniforme toegangsprijs vraag alleen voor Loge en Stalles normale prijzen de echte circusliefhebber wil het graag betalen en laat verder ieder die de voorstelling wil zien voor ongeveer 10 euro naar binnen het is altijd het proberen waard.
Ik weet dat in Duitsland verschillende circussen deze methode hanteren zelfs gaan die nog veel verder door op bepaalde dagen toegang te verlenen voor een eenheidsprijs wie weet lokt het meer toeschouwers naar het circus.
Want je kunt nu wel zeggen dat je geen winst hoeft te maken maar het is altijd wel prettig dat je kunt investeren om je circus nog mooier te maken en winst maken is allang geen vies woord meer zelfs niet bij de linkse familie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 9:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusleed schreef:
Citeer:
Maar dus als ik een kaartje koop bij het circus dan kan ik er van uit gaan dat er over dat kaartje geen winst word gemaakt?

Denk ook eens aan de uitgaven: de dieren de allerbeste verzorging geven bijvoorbeeld.... Circusmensen worden niet rijk, misschien een enkele uitzondering daargelaten...

Citeer:
Ik denk dat je erg de fout in gaat om Kiwi een links-radicaal persoon te noemen. Als er eentje is die het niet is, dan is het kiwi wel.

sorry Kiwi, je bent wellicht een schat van een mens maar je opmerking klonk links én radicaal.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2006 9:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Circusleed schreef:
Citeer:
Maar dus als ik een kaartje koop bij het circus dan kan ik er van uit gaan dat er over dat kaartje geen winst word gemaakt?

Denk ook eens aan de uitgaven: de dieren de allerbeste verzorging geven bijvoorbeeld....

Daar hebben we denk een andere mening over ;)

Citeer:
Circusmensen worden niet rijk, misschien een enkele uitzondering daargelaten...

(zie wel soms dure auto's staan bij circussen ;))

Daarom moet je toch als bedrijf gewoon winst maken? Als je miljonair kan worden met het circus zal men dat ook doen.
Maar je bent toch gewoon een bedrijf die streeft naar winst?

Kiwi zegt duidelijk dat geld wel een rol speelt en dat winst net zo belangrijk is als bij andere bedrijven. Daar heeft ze gewoon gelijk in.

Citeer:
sorry Kiwi, je bent wellicht een schat van een mens maar je opmerking klonk links én radicaal.


Nou, ik weet niet wat er links aan klonk eigenlijk. Het kan net zo goed een opmerking zijn geweest van iemand die rechts is. Immers is het gewoon een feit. Geld speelt een rol binnen het bedrijf en winst is belangrijk. Anders functioneert een bedrijf gewoon niet. Een VVD'er zal dat net zo goed erkennen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2006 3:10 am 
heuvels schreef:
Circusmensen worden niet rijk, misschien een enkele uitzondering daargelaten...


cirque de soleil, krone, roncalli, sarrasani, american circus (togni),
en pinder, en wie weet wie ik nu allemaal oversla, maar
dat zijn toch circussen die van enkele miljoenen tot tientallen
miljoenen verdient hebben en nog steeds verdienen,
en dan nog de vele vele circussen die dan wel geen miljoen(en)
in contanten hebben, maar wel zaken als een winterkwartier
en grote uitschuifwoonwagens, en het bijbehorende circusmaterieel,
en dat zijn toch zaken die jan modaal van z'n leven nooit bij elkaar
krijgt, en dan kun je dat soort zaken toch als rijk beschouwen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: rijk?
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2006 9:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusfan:
Citeer:
cirque de soleil, krone, roncalli, sarrasani, american circus (togni),
en pinder


misschien 1 procent van alle circussen? Als je behalve een uitstekende circusman (m/v) ook een dito manager bent, zakenman, artiest noem maar op, startkapitaal hebt, de juiste mensen om je heen verzamelt, geen rampspoed op je weg vindt, ja dan kan je succesvol zijn.
In Nederland ken ik ze niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 9:51 pm 
maar zoals pinder en krone ook volgens mij dat weet ik niet zeker worden gewoon door frankrijk en krone door duitsland gesupsidieerd en soleil zit gewoon een productieburo achter die alles regelt en daar zit genoeg geld en soleil draait niet echt vergeleken hoe het met andere circussen gaat


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jul 21, 2006 11:23 pm 
Winst:
Winst is een betrekkelijk begrip. Circus is seizoensarbeid. Als je in een paar maanden voor de rest van het jaar moet verdienen is het jaarinkomen vaak geen vetpot. Je moet ook rekenen dat je in de winter je materiaal, dieren, en jezelf niet te vergeten ook nog onder moet brengen.

Leven/overleven
Ik ken zat voorbeelden van circusdirecteuren die eigenlijk geen normaal bestaan hebben, die allerlei andere dingen hadden kunnen doen dan ze doen, wellicht vroeger deden waar ze goed geld mee hadden kunnen verdienen en een rustige oude dag. Maar ze kunnen niet anders meer dan dit. Ze kunnen hun circus niet loslaten. Aan het circus zie je het vaak niet af, maar ik heb mensen alles en dan ook alles boven zichzelf zien plaatsen om hun circus gaande te houden. En ook hun dieren boven zichzelf trouwens.

Dure auto's:
Als jij 70% van je leven in je auto doorbrengt, en zo'n zo'n tienduizenden kilometers per jaar rijdt, dan kun jij niet met een Fiat Panda toe, zonder kapot te gaan. Een auto waar je op normaal volume met elkaar kunt praten, -terwijl je rijdt is de weinige privetijd die hebt voor je relatie of familieleven tenslotte- waar je rug niet in doorbuigt in de stoelen, en die niet om de haverklap stilstaat en bovendien flinke aanhangers en caravans kan trekken is dan geen overbodige luxe. Ja, niet zelden is dat een Mercedes of een terreinwagen. MAar die heb je dan ook hard nodig.

Het zou iedereen en alles ten goede komen als het niet zo was dat van elk verkocht kaartje meer dan de helft gaat naar diegenen die het minst met circus te maken hebben en die er het minst voor doen, nl gewoon de gemeente. Zuur is dat niet zelden allerlei vage culturele activiteiten gesubsidieerd worden vanuit het geld dat de 'evenementenleges' en precario waarin kermis en circus gelijk geschakeld zijn, wordt opgebracht. Absurd ook. Staangelden zijn heel hoog en vaak staat er niets maar dan ook niets tegenover, en wordt voor alles apart nog betaald.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie entreeprijzen
BerichtGeplaatst: za jul 22, 2006 7:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik wil ook nog even reageren op de entreeprijzen wat per circus nogal verschilt; kleine circussen en dan beoel ik Magic-Circus, Bavaria, Bongo, , Harlekino, die kunnen lagere entreeprijzen hanteren, dan de grote circussen zoals Herman Renz, Alberto Althoff, Staatscircus van Moskou en het Groot Russisch Staatscircus, dit om de doodeenvoudige reden, dat de kleine circussen minder kosten hebben zoals b.v. minder personeel, artiesten die vaak meerdere nummers brengen, minder kosten aan brandstof voor het wagenpark, dit hebben de grote circussen des te meer, dus die hanteren ook hogere entreeprijzen wat nogal logisch is. De Duitse familiezaken, zoals Belly-Wien & Renz-Berlin kunnen ook lage entreeprijzen hanteren, daar men, de naam zegt het al vaak met 1 familie een programma brengt en minder personeel in dienst heeft. En een kleine duitse familiezaak zoals Malford kan in principe nog lagere entreeprijzen hanteren, omdat men ook maar met 1 familie een programma brengt. Dus een simpele rekensom. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2006 12:43 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
kwaliteit word beloond, mensen willen waar voor hun geld, de tijd van een circus met een kip een geit een directeur die tussen de centjes tellen ook nog even de clown speelt, zijn vrouw die tussen het aardappel schillen even op haar hoofd staat is volgens mij voorbij....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.