Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 2:09 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Marianne Bommer overleden
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 11:56 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De Circusweb redactie vernam dat de reeds ernstig zieke Marianne Bommer deze week is overleden. Marianne nam deze winter afscheid van Circus Royal, dat zij met Joop Teuteberg en zoon Tonie leidde. Marianne wordt vrijdag 22 augustus begraven. Indien wij verdere details vernemen zullen wij deze melden.

Afbeelding

De Circusweb redactie wenst de familie veel sterkte toe, en natuurlijk ook Circus Royal, dat van de ene tegenslag in de andere komt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Marianne Bommer overleden
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Ik vind het vreselijk, ik heb Los Gino's nog gezien met haar als (bruine) clown, jaren geleden. Ik wens de nabestaande veel sterkte toe


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Marianne Bommer overleden
BerichtGeplaatst: vr aug 22, 2008 2:09 am 
ik wens alle betrokkenen, maar met name Joop en Tonie, veel sterkte bij dit verlies van hun dierbare.

ik kende Marianne niet persoonlijk, maar begreep dat zij voor circus Royal een bindende factor was.
Het is altijd weer een schok als een "circusminnend" persoon, iemand die traditioneel circus hoog in het vaandel heeft staan, zijn/haar visie niet meer kan uitdragen.
......OF....is er misschien, ergens daar boven ons, een kliek van dit soort personen die anderen op deze aardbol hierin verder sturen en begeleiden???? Ik mag het hopen, maar had ze liever nog hier beneden gehad.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Marianne Bommer overleden
BerichtGeplaatst: vr aug 22, 2008 12:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Lees hier meer over het leven en het overlijden van Marianne Bommer.
http://www.ad.nl/drechtsteden/2548907/D ... Royal.html

De stille, drijvende kracht van Wintercircus Royal
DORDRECHT - Marianne Bommer-Boet zal altijd herinnerd worden als de stille en drijvende kracht van Wintercircus Royal in Dordrecht. Ze overleed afgelopen maandag op 57-jarige leeftijd. De Dordtse was ongeneeslijk ziek.
Als ‘burgermeisje’ belandde Marianne in 1970 in de wereld van het circus door haar huwelijk met haar toenmalige man Joop Teuteberg. Met de geboren circusartiest vormde ze het clownsduo Los Ginos. Ze was de eerste, vrouwelijke, bruin geschminkte clown van Europa.

In 1990 begonnen ze het reizend Circus Royal, dat bijna tien jaar lang standhield. Door tegenvallende opbrengsten moesten ze in 1999 stoppen en bleef alleen het Wintercircus met kerst en oud en nieuw bestaan. Marianne probeerde in 2002 een stapje terug te doen, maar dat lukte niet. De vrouw die niet graag in de schijnwerpers stond, was van onschatbare waarde: ze was de sterke, onmisbare kracht in de organisatie. Haar zoon Antonie nam vorig jaar de leiding van Wintercircus Royal over, maar achter de schermen – of het nu ging om het vastleggen van de artiesten of de kaartverkoop – hield zij de touwtjes in handen.

De crematieplechtigheid is vandaag in Dordrecht.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Marianne Bommer overleden
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2008 2:49 pm 
Mijn deelneming!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.