Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:53 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: voorstellen: Seahopke
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2009 10:45 pm 
Mijn vader nam mij en mijn broers vroeger mee naar het circus en dat zijn leuke jeugdherinneringen geworden, later heb ik samen met mijn vrouw verschillende circusvoorstellingen bezocht; tot enkele jaren geleden konden we elk jaar zonder te reserveren een kaartje kopen bij de kassa maar tegenwoordig zijn er in Nijmegen niet zoveel circusvoorstellingen meer. Natuurlijk de tijden zijn wat slechter, een kaartje is best nog wel prijzig - je moet 't maar kunnen missen maar toch: vroeger moest je afwachten of je nog wel een plekje op een stalles-bankje kon krijgen, tegenwoordig als er al een circus komt heb je bijna de hele tent voor je alleen.(Toen ik met mijn vrouw in Nijmegen kwam wonen was er om het jaar een voorstelling van circus Herman Rens, diverse keren kon een voorstelling al uitverkocht zijn als ik een kaartje wilde kopen)
Niet alleen het prijskaartje is daar schuldig aan: circussen zijn kennelijk niet meer welkom omdat circussen dieren laten optreden in de piste, nou ik zie graag paarden en roofdieren in de piste.
Zelf heb ik een zestal huistijgers die zich van geen enkele commando wat aantrekken,maar een mauw betekend vaak: 'aai mij'
Ja, ik vind dat dieren recht hebben op een goed leven,en dat er goed voor dieren gezorgd moet worden maar ik denk dat veel circussen daar ook goed mee omgaan; ik maak mij liever druk over hoe mensen b.v. met hun huiskatten omgaan: er is een zwerfkattenproblematiek in nederland waar mensen zelf schuldig aan zijn omdat zij niet bewust genoeg met hun kat of poes omgaan. 3 van onze 6 katten heeft een zwerversverleden. (Omdat één van onze katten in 2005 zes weken lang weggelopen is geweest hebben wij kennis gemaakt met stichting poezenbel, stichting het Wijze Weeskitten, stichting Kattenzorg etc.)
Ik zal op dit forum voornamelijk berichten lezen.
Circus Mikkenie is voor mij een herinnering uit mijn jeugdjaren (natuurlijk kan ik dit fout hebben als 'leek' zijnde maar volgens mij was 't ergens in de eind- jaren 70 dat ze in Drachten hebben gestaan); circus Alladin: heb ik twee voorstellingen van gezien en ik heb er heel lang niks meer van vernomen; variété circus vind ik erg leuk, mooi vind ik b.v. een Frans circus met een paardennummer.
Euh, ja - enerzijds vind ik dierenwelzijn een serieus iets maar anderzijds vind ik voorstellingen met dieren in een circus prachtig; ik wil best wel dingen doen voor het belang van dieren maar acties van 'dierenliefhebbers' die van alles en nog wat vernielen vind ik echt uit den boze. Circus met dieren (voor mij jeugdcentiment) is voor mij een stukje cultureel erfgoed en dat mag wat mij betreft niet verloren gaan. Dierenactivisme vind ik een gevaarlijk iets, men rechtvaardigt geweld met argumenten voor dierenwelzijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: voorstellen: Seahopke
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 11:16 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Welkom hier Seahopke.
En gefeliciteerd met je verjaardag!

Aparte naam trouwens. Met al mijn fantasie kan ik er niks van maken... zal wel iets met katten te maken hebben?....
veel leesplezier hier in ieder geval.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: voorstellen: Seahopke
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Welkom !!

Mooi verhaal ! :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: voorstellen: Seahopke
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 10:42 pm 
Afbeelding
namens huistijger Niels en mij bedankt :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: voorstellen: Seahopke
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2009 12:13 pm 
heuvels schreef:
Welkom hier Seahopke.
En gefeliciteerd met je verjaardag!

Aparte naam trouwens. Met al mijn fantasie kan ik er niks van maken... zal wel iets met katten te maken hebben?....
veel leesplezier hier in ieder geval.


Seahopke is een soort vrije vertaling engels/fries voor zeepaardje, de naam van mijn kano.
Ik vind het leuk om in Nederland met m'n kano er op uit te trekken en met zo'n gps apparaatje routes te varen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: voorstellen: Seahopke
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2009 12:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Seahopke schreef:
heuvels schreef:
Welkom hier Seahopke.
En gefeliciteerd met je verjaardag!

Aparte naam trouwens. Met al mijn fantasie kan ik er niks van maken... zal wel iets met katten te maken hebben?....
veel leesplezier hier in ieder geval.


Seahopke is een soort vrije vertaling engels/fries voor zeepaardje, de naam van mijn kano.
Ik vind het leuk om in Nederland met m'n kano er op uit te trekken en met zo'n gps apparaatje routes te varen.


leuk! ik zal toeteren als ik je tegenkom met mijn motorboot.... de Marie-Louisa. maar ik pieker nog op een mooie unieke nieuwe naam. Seahopke is dus bij dezen niet uniek meer.
:wink:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.