Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 3:03 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 1:26 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 17, 2009 12:32 pm
Berichten: 25
Achter de gebruikersnaam Pjotrg schuilt eigenlijk Peter Gerritsen.

Ik woon in het oosten van Frankrijk en hoewel ik een enrome paardenfan ben had ik tot voor kort weinig met het circus (behalve dan als ongeregelde bezoeker) totdat.....mijn dochter Michelle van 9 (bijan 10) jaar gegrepen werd door het circusvirus.

Dit kwam doordat in een dorpje 4 kilometer verder op er een klein familiecircus zit dat in de zomervakantie een weekje circusschool organiseerde en daarna aanbood om wekelijks door te gaan met de circusschool op de vrijdagmiddag.

Tsja en even later help je mee om de tenten af te breken, de vrachtwagen naar een andere lokatie te rijden en en-passant een keertje een beetje voltige te doen.

Het circus Pagnozoo promoot zich ok wel als Theatre Equestre. De basis van het programma zijn de paarden waarmee ze een wervelende show opvoeren, maar ook abrobatiek en trapeze staan op het programma. Dit geheel wordt in een ludieke en theatrale atmosfeer gepresenteerd, komtom, zoals het hort

Het hart van Pagnozoo is de familie Pagnot die met hun paarden in een klein dorpje in het oosten van Frankrijk wonen, vlak bij ons dus. Ze werken met heel veel passie aan hun grote liefde, optreden met hun paarden. Daarnaast zijn ze ook circusschool en verhuren ze hun tenten.Tijdens een tournée wordt de groep vaak aangevuld met free-lance artisten teneinde een zeer divers programma te kunnen bieden.

Ze willen graag optreden in het buitenland, dus ik heb heb beloofd de Nederlandse markt een beetje te verkennen, vandaar dat ik hen en mijzelf hier voorstel. Wij hebben eigenlijk geen ervaring met de Nederlandse circusmarkt, dus alle infomratie zou welkom zijn

De mogelijkheden van Pagnozoo zijn:

- Circus voorstellingen (uiteraard!!) vooral rond het thema "paard" in een circustent waar plaats is voor 400 personen
- Eventueel (maar dat is niet echt ene hoofdactiviteit) verhuur van de circustent met eventueel ontvangst tent
- Circusschool als vakantieactiviteit voor kinderen (bijvoorbeeld 5 ochtenden circus, voltige, accrobatie, etc)

Aangezien beelden meer zeggen dan woorden voeg ik twee links toe.

Ten eerste hun eigen website, die weliswaar na het optreden in Nancy rond de kerst afgelopen jaar) weer even ge-updated moet worden
http://cirque.pagnozoo.free.fr/

De website van een fotograaf die tijdens de optredens in Nancy foto's gemaakt heeft. Dit laatste vooral om u een indruk te geven van de voorstelling
http://www.jc-fourez.com/CIRQUE%20PAGNOZOO/index.html

Aangezien de familie Pagnot (zoals wel meer Fransen ;-) ) niet zo heel erg goed in hun talen zijn, stel ik voor om voor het gemak het contact vooralsnog even via mij te laten lopen.

Met vriendelijke groet,

Peter Gerritsen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 2:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Beste Peter,

Als ik dit zo lees, lijkt het me logisch eens maneges te gaan benaderen. Er staan wel vaker circussen bij maneges en als het een echt paardencircus betreft dan kunnen jullie misschien wat toevoegen aan een manege. Sowieso qua vergunningen makkelijker en goedkoper om bij maneges te staan dan op dorpspleinen. Soms wordt zelfs opgetreden in de binnenbak. Van daar uit zou je activiteiten kunnen ontplooien voor de leden van de manege, maar ook openbare voorstellingen.
Maar realiseer je wel dat Nederland ook gepenetreerd wordt door familiecircussen vanuit Duitsland en Belgie. En voor hun is het maar een wipje de grens over.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 3:11 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 17, 2009 12:32 pm
Berichten: 25
Dank je. Dat zal ik ze eens gaan voorstellen. In de binnenbak werkt trouwens voor hen niet omdat er bij de meer gevaarlijke acts met een veiligheidslijn vanuit de nok wordt gewerkt en uiteraard vanwege de trapeze acts. Maar, ik

De andere vraag is eigenlijk ook:...hoe kom je aan een staanplaats voor een paar weken. Hier in Frankrijk wordt een circus vaak uitgenodigd door een stad....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 3:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
pjotrg schreef:
Dank je. Dat zal ik ze eens gaan voorstellen. In de binnenbak werkt trouwens voor hen niet omdat er bij de meer gevaarlijke acts met een veiligheidslijn vanuit de nok wordt gewerkt en uiteraard vanwege de trapeze acts. Maar, ik

De andere vraag is eigenlijk ook:...hoe kom je aan een staanplaats voor een paar weken. Hier in Frankrijk wordt een circus vaak uitgenodigd door een stad....


Dan zit ik meer te denken aan een camping of pretpark oid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 3:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
De andere vraag is eigenlijk ook:...hoe kom je aan een staanplaats voor een paar weken. Hier in Frankrijk wordt een circus vaak uitgenodigd door een stad....


Hier in NL zal best wel eens een circus worden uitgenodigd door een stad, maar regel is dat de tourmanager van het circus op zoek gaat naar plaatsen om op te treden en daar de gemeentelijke papieren voor regelt. De circussen doen daar onderling best geheimzinnig in.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Hier in Nederland word een circus eigenlijk nooit uitgenodigd dit is heel sporadisch. Je moet hier in Nederland al vroeg in een seizoen een aanvraag doen om ergens te mogen gasteren voor een jaar erop en dan is het nog maar de vraag of je plaatsen krijgt omdat Nederland eigenlijk al overspoeld word met circus en het kikkerlandje vol zit. Mijn inziens moet je wel een hele tour bij elkaar hebben voor je deze kant op komt met een heel circus. Ik zou er goed over nadenken voor je stappen onderneemt een circus deze kant op te brengen. ik ben zelf tourneemanager geweest en ken de klappen van de zweep.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 9:44 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Misschien kan je al eens met Belgie proberen, op circusgebied zijn wij zeker niet verzadigd hier !! ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 9:51 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Circusboy schreef:
Misschien kan je al eens met Belgie proberen, op circusgebied zijn wij zeker niet verzadigd hier !! ;)

Excuseer... Probeer maar eens een volwaardige tournee te plannen hier in België. We zijn een klein land met redelijk wat circussen. Zowel nationale als internationale. Je zou er nog van schrikken!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 9:57 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 17, 2009 12:32 pm
Berichten: 25
Tsjonge wat veel reacties reeds. Ik heb al heel wat te bespreken met mijn vrienden hier.

Wat betreft Belgie.... geldt dat voor Vlaanderen zowel als voor Wallonie? Het blijft wel een frans(talig) circus namelijk.....
Bij een tournee in het nederlands taalgebeid doe ik er denk ik goed aan om mee te reizen als "vertaal stalmeester" :P


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 7:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als je workshops voor scholieren en dergelijke wilt verzorgen dan is taalbeheersing een voorwaarde. Als puur Franstalig circus wordt het toch behoorlijk moeilijk om kinderen uit te leggen wat ze precies moeten doen zonder blessures op te lopen bij het acrobatieken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 8:05 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
pjotrg schreef:
Tsjonge wat veel reacties reeds. Ik heb al heel wat te bespreken met mijn vrienden hier.

Wat betreft Belgie.... geldt dat voor Vlaanderen zowel als voor Wallonie? Het blijft wel een frans(talig) circus namelijk.....
Bij een tournee in het nederlands taalgebeid doe ik er denk ik goed aan om mee te reizen als "vertaal stalmeester" :P


Dan zou ik zeker niet voor Nederland kiezen, maar eerder voor Wallonie !!

Alhoewel het bij een voorstelling wel meer op de acts aankomt he ;) Vlaanderen boven :P


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.