Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:44 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mag ik me even voorstellen...
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2009 3:44 am 
Hallo beste circusvrienden,
graag wil ik me aan jullie voorstellen.
Mijn naam is Monique, ik ben 29 jaar en woon samen met m’n hond Chica in Leidschendam.
Ik heb gisteren voor het eerst eens rustig op dit forum rond gesnuffeld en kreeg er eigenlijk direct een goed gevoel bij. In tegenstelling tot andere forums (of fora) gaat het er hier wat gemoedelijker aan toe en merk je al snel dat iedereen van één ding bevlogen is en vrijwel gelijk gestemd is.
Drie jaar geleden ben ik tijdens een bezoek aan Circus Roncalli in Wenen met het circusvirus besmet geraakt. Wat een avondje circus zou moeten worden, werd een vrijwel onafgebroken bezoek van vier dagen aan het gezellige Rathausplatz in Wenen. Een collega, met wie ik voor m’n werk in Wenen was en die het circuswereldje een beetje kent, had me al wat verteld over de bijzondere sfeer die er bij Roncalli hangt. Maar dat het allemaal zo fascinerend zou zijn had ik nooit verwacht. In het mooie en authentieke circuscafé (Café des Artistes) ontmoette ik de ene na de andere bijzondere persoonlijkheid en we werden niet alleen warm onthaald door de Roncalli-familie maar ook door enkele circusmensen uit Wenen en omgeving. Ik heb er een paar leuke vrienden aan overgehouden die ik ook dit jaar weer heb mogen terugzien in Wenen.
Ik ben me gaan verdiepen in alles wat met circus te maken heeft en kwam al gauw tot de conclusie dat wat zich buiten de piste afspeelt eigenlijk net zo interessant is als dat wat binnen het licht van de schijnwerpers gebeurd. De sfeer, de geur, de geluiden en de onafgebroken bedrijvigheid… Een paar jaar geleden vond ik het wel leuk om een keer naar Soleil of Herman Renz te gaan, maar tegenwoordig staan een paar aaneengesloten vrije dagen en m’n vakanties al helemaal in het teken van vooraf uitgestippelde circusbezoekjes. Vooral de tentcircussen (groot of klein) maar ook de sfeervolle gebouwen zoals d’Hiver in Parijs en Carré in Amsterdam vind ik heerlijk om te bezoeken. Ook al is er in die gebouwen geen dier te vinden, dan nog ruik je ze.
Nou, wel een lange introductie voor iemand die net komt kijken op dit forum. In ieder geval weten jullie nu wie jullie stukjes in de toekomst met veel interesse hoopt mee te mogen lezen.
Groetjes,
Monique
Oh ja, bijna vergeten…
Ik las ergens op het forum, dat wellicht niet circusliefhebbers de schoonheid en de waarde van de wagens (de uitstraling) van Roncalli niet zouden zien of waarderen, wanneer het circus in Nederland is. Toen ik (als leek) het wagenpark van Roncalli voor het eerst zag, was ik meteen verliefd op dit circus. Ik verwonderde me juist over de schoonheid van al dat nostalgische materiaal. Ik had zoiets nog nooit gezien. Het maakte me nieuwsgierig en het trok me aan.
Dat wilde ik nog even kwijt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2009 6:22 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Monique,

Welkom @ circusweb fotum en veel plezier.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2009 10:51 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Welkkom op Circusweb, en nog veel plezier met je circusbezoeken en het forum.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2009 11:38 pm 
welkom in de wereld van zand en zaagsel.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.