Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:49 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ik zal mij even voorstellen.
BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 2:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Hallo allemaal ik ben Maeve.
Een studente uit Lemmer en 19 jaar.
Ik heb altijd al een zwakke plek gehad voor het circus.
Omdat ik uit een scheepvaart familie kom en wij altijd rond vaarde door Nederland/Duitsland/België kwam ik op veel verschillende plaatsen.
Toen ik klein was ( en mij dus dood verveelde op het schip ) ging mijn moeder altijd met mij vermaak zoeken aan de wal en er was altijd wel een circus in de buurt.
De laatste jaren studeer ik en ben ik dus minder aan het reizen zo is mijn liefde voor het circus ook een beetje overgewaaid...
Maar deze zomer was er hier Circus renz berlin ( Of nu international.. niet helemaal zeker ) in het dorp en vanwege mijn fotografie studie ging ik er even langs. ( altijd wel wat moois te zien toch? )
Na 1 bezoek aan een voorstelling volgden er al gauw nog een paar bezoekjes en herinnerde ik me weer waarom ik het circus zo geweldig vond.
Vandaar dat ik mij hier nu aanmeld omdat ik er graag meer over zou willen leren en te weten komen.

Ik heb al wat rond gelezen en eerlijk gezegd voel ik mij wel een beetje erg jong.
Mijn grammatica is niet altijd even goed ( dyslexie ) maar ik zal mijn best doen. :wink:

Meer is er niet echt te vertellen.. ik ben gek op dieren,fotografie en dus ook het circus.
Hoop dat mensen het niet erg vinden dat ik dus best wel een beetje een circus knowledge newbie ben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 2:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
welkom Maeve (Friese naam?)

Als je bent bijgelezen in het forum dan weet je een heleboel. Zal wel een opgave zijn als je dyslectisch bent. Iemand die fotografie studeert is hier altijd meer dan welkom! Probeer eens een stel studiegenoten mee te krijgen naar het circus, dat is een ultiem studieproject. Circussen zullen daar best aan mee willen werken, zeker als jullie je foto's beschikbaar stellen.

Verder zit hier van alles, grijsaarden en ook pubertjes.

groetjes Sjaak.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Nee Maeve is een Ierse naam word in Nederland vaak afgekort tot Mae ( may ) vinden de meeste makkelijker om uit te spreken.
Gelukkig verbeterd mijn computer automatisch veel van mijn typ fouten anders had niemand hier waarschijnlijk kunnen lezen wat ik typ :p
Ja het circus is geweldig om foto's te maken alleen ik durfde niet ook nog een speciale lens en alles mee te nemen ik wist niet zeker of ik er überhaupt wel foto's mocht maken.
Ik zal kijken of ik een paar leuke foto's heb die ik er hier op kan zetten. ( heb er tenslotte meer dan genoeg gemaakt. )
Het is wel allemaal zonder flits gemaakt ook tijdens de voorstelling, redelijk veel mensen bleven gewoon flits gebruiken maar mijn camera heeft een flits waar een goede blikseminslag jaloers op zou zijn.
Kon het die arme beesten ( en mensen ) niet aandoen om de rest van de avond blind te zijn alleen maar om een mooi kiekje te krijgen :p


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 3:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
In de meeste circussen is fotograferen alleen zonder flits toegestaan. Flitsers blazen de hele sfeer trouwens weg en opdwarrelende stofjes veroorzaken lelijke vlekken op de foto.
Lees de ervaringen van circusfotografen op www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=2199 en discussieer daar verder over het fotograferen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 1:55 am 
Welkom Maeve,

Ik hoop dat jij je thuis gaat voelen op dit web. Leeftijden spelen geen rol als je circusfan bent. Alle oudjes voelen zich jong als zij eenmaal in of bij het circus zijn. Ook vind je onder de liefhebbers mensen van diverse pluimage. Doktoren en proffesoren, glazenwassers en winkelbedienden, putjescheppers en vuilophalers, hooggeleerde en laag geletterden........je komt ze allemaal tegen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 8:23 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Welkom Maeve,

Veel plezier op het forum maar vooral IN of BIJ de circustent gewenst. En neem die speciale lenzen maar gerust mee hoor. Bij alle circussen mag je fotograferen, behalve Cirque de Soleil en Wereldkerstcircus Carré. Bij het Magic Circus wordt omgeroepen dat je niet mag fotograferen, maar als je je van te voren bij de kassa meldt dan is het voor geen enkel probleem om toch de camera te gebruiken.

Meestal mag je ook gewoon flitsen, maar foto's worden met flits niet veel mooier. Zeker met een professionele flits knal je alle sfeer uit de platen. De artiesten en dieren hebben er niet zo veel last van. Die staan meestal al in het felle licht van de theaterlampen. Maar het circus is rond en de bezoekers tegenover je kijken recht in de flitser. En als je op de tribune zit dan zijn alle hoofden van de mensen die voor je zitten helemaal wit uitgebeten op de foto. Niet mooi dus!

Kinderen van schippers en en circus hebben zeker één ding gemeen: beiden zijn ze constant op reis met hun ouders. De Rijdende School en schippersinternaten kennen ze allebei. Dat schept toch een extra band.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 11:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Welkom Maeve :D Nieuw bloed is altijd goed :roll:

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 7:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Heel erg bedankt allemaal
Ik denk dat ik me hier wel thuis zal voelen.

Ik ben druk geweesd opschool maar ben nu toch terug en met een paar foto's :D
Alleen ik vroeg me af... waar kan ik die plaatsen?
Een topic maken in ''CIRCUSSEN'' en ze daar in posten? of is daar weer een aparte gallerij voor?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 7:05 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Beste Maeve,

het is al eens beschreven in het forum.
Als je af en toe een enkele foto wilt plaatsen dan kun je die e-mailen aan de forumbeheerder Sjaak.
Als je vaker foto's wilt plaatsen dan moet je een login aanmaken op een fotowebsite. Zoals photobucket of flickr. Daar de foto's uploaden en met de image tags die je bij het posten ziet staan de link naar de afbeeldingen in het bericht plaatsen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.