Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:39 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 5:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
In m'n mailbox kreeg ik net het volgende nare berichtje.

Beste Circusvrienden,

Op ons rust de droeve plicht u te melden dat hedenmiddag het lid van de
Evenementencommissie en redacteur van De Piste
JOHN DE VRIES
is overleden.

Nadere informatie volgt.

Namens het bestuur Club van Circusvrienden Nederland,

Fred de Ligt


Het ging al een tijdje niet zo goed met John de Vries de laatste maanden kenden hij een aantal ups en downs. Circusvrienden kring Breda maakte graag gebruik van Johns dientsen als gespreksleider bij onze bijeenkomsten. In een goede bui had hij zich zelfs nog opgegeven voor de meeting bij het wintercircus Martin Hanson in Oosterhout helaas moest hij zich een paar dagen voor de meeting toch afmelden.

John Bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan!!

rouwkaart op:
viewtopic.php?f=10&t=4039&p=32377#p32377

Nederland verliest een ware circusvriend en circuskenner.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 6:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Ik ken John als iemand die altijd positief was. Ik heb hem nog nooit horen schelden of over iemand horen mopperen. Ik weet niet of hij nabestaanden heeft, ik wens hen alle sterkte toe. Alle circussen en hun vrienden zullen hem missen, hij was overal een welgeziene gast en kwam nooit met lege handen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 22, 2012 6:59 pm
Berichten: 1
John, bedankt voor alle circus reizen en alle andere dingen die je voor het circus in Nederland gedaan hebt. Ik ben blij je gekend te hebben want je was een fijne kerel. Rust zacht en ik hoop je in een andere plaats weer tegen te komen want ik denk ook dat er boven nog wel wat voor je te regelen is. Ferry Mooy


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 7:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
bericht op de website van de Circusvrienden:

Zojuist bereikte ons het droeve bericht dat John de Vries, redacteur van Circusmagazine de Piste en lid van de evenementencommissie vanmiddag is overleden. De Club van Circusvrienden verliest hiermee een lid met een groot hart en enorme inzet. Veel leden verliezen een goede vriend die altijd voor hun klaarstond.

Als lid van de evenementencommissie was John samen met Fred de Ligt verantwoordelijk voor enkele geweldige circusreizen. Mede dankzij de contacten van John waren de reizen naar Engeland, waarvan de laatste afgelopen zomer plaatsvond, een geweldig succes. We werden door directies met buffeten onthaald en zelfs bij circus historicus Don Stacey en zijn partner Chris thuis ontvangen.

In zijn jongere jaren reisde John als circusdrummer mee met o.a. Circus Aladdin van Ben Tertoole. Elk weekend bezocht hij wel ergens in Europa een circus. Dit leverde altijd voldoende kopij op voor het Circusmagazine De Piste zodat ook anderen konden genieten van zijn ervaringen. John hamerde er vooral op dat het Circusmagazine als naslagwerk voor later een belangrijke rol heeft.

John tobde al een tijdje met zijn gezondheid. Wij hopen dat hij nu de rust heeft gevonden die hij verdient. Wij wensen zijn zus en overige familie, vrienden en kennissen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.


http://www.circusvrienden.nl/index.php/nl/nieuws

Ook net gelezen op www.circusvrienden.nl (18 februari)

Hier een bericht dat zeker niet bij het gewone nieuws thuishoort, maar wel voor Clubleden beschikbaar moet zijn. Zoals enkelen van jullie weten is John de Vries opgenomen in het ziekenhuis na een zware hersenbloeding. De linkerkant van zijn lichaam is verlamd en verder bleek hij twee ontstoken hartkleppen te hebben.

Zijn gezondheid is momenteel erg broos, maar qua spirit is John nog steeds John. Praten gaat, maar hij moet soms zoeken naar woorden.

Wij wensen hem uiteraard beterschap.


Jammer dat ik het niet wist. John woonde vlakbij, hij zal waarschijnlijk in het Vlietland (Schiedam) hebben gelegen. Maar wellicht mocht hij niet of weinig bezoek.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
John was een van de eerste circusvrienden die ik heb leren kennen, hij had altijd leuke verhalen van vroeger als drummer bij Alladin of van de vele circussen die hij zag in binnen- en buitenland.
Ook stuurde hij wel eens wat naar me op , begin vorig jaar een heel pakket zels met de nieuwjaarsgroeten.
John was altijd een positief mens.

John bedankt voor alles en Rust Zacht!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 8:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
De enkele contacten die ik had met John waren uiterst positief.
John rust zacht, nabestaanden veel sterkte.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 11:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do feb 23, 2012 11:30 am
Berichten: 1
Geschokt door het bericht van heden ochtend hebben wij ons aangemeld.

We hebben een groot circusvriend verloren.

Ons medeleven gaat naar de familie van John de Vries.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2012 1:47 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik was nog niet zo lang onderdeel van de circus pr. toen ik John de Vries tegenkwam. Hij had meteen mijn hart gestolen met zijn relativerende gesprekken en leuke anekdotes over de circuswereld. Hij heeft ooit een internationale circuskrant gehad, en wist veel over de circuswereld. Hij kon Circusweb ook af en toe goed informeren over hoe het werkelijk zat. John was voor mijn gevoel de aardigste man die ik ooit in de circuswereld ben tegengekomen. Ik was altijd blij als ik hem ergens tegenkwam. Nooit te beroerd om een leuk verhaaltje te vertellen, en altijd eerlijk als je hem wat vroeg. Ik ga hem vooral ontzettend missen, en ik denk dat de hele circuswereld dit gaat doen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2012 8:27 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
John had een oog voor aanstormend talent. Ik kreeg vele jaren geleden al telefoontjes van hem. "Ga eens naar dat of dat circus en zie dat je van artiest zus en zo even een portretfoto en een plaatje van het optreden kunt maken". Zo stond ik als fotograaf, vaak voordat iemand beroemd werd, oog in oog met wat nu grootheden zijn in de wereld van het circus. Steevast volgde er een goed artikel in "De Piste". Alleen de naam van John zal ik noemen, de namen van de artiesten zijn te vinden in De Piste. Ik zal die telefoontjes toch echt gaan missen. Net als al de bijzondere gebeurtenissen tijdens de reizen van de Club van Circusvrienden en de gesprekken die John altijd op kundige wijze wist te leiden bij clubbijeenkomsten. Ook in het forum was John aanwezig. Soms schreef hij zelf, maar nog vaker pakte hij de telefoon...

Daarboven is geen internet of telefoon. Maar laten we hopen dat er wel circus is en hij weer al die bekenden uit onze circuswereld mag ontmoeten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2012 9:52 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 06, 2005 10:44 am
Berichten: 1
Locatie: Alkmaar
L.S.
Ons bereikte het droeve bericht dat John De Vries redacteur van de piste is overleden.
Het was ons bekend dat Jonh al een tijdje problemen met zijn gezondheid had.
Ondanks dat was hij afgelopen winter weer naar Vlissingen afgereisd om ons kerstcircus te bezoeken om hier weer verslag van te doen in de piste.
We verliezen in John een groot circusvriend en zullen hem nooit vergeten en wensen zijn nabestaanden veel steun met dit enorme verlies

John rust in vrede

Namens de directie Alberto en Katarzyna Althoff en medewerkers van Circus Renaissance en het Groot Kerstcircus Zeeland.

Andy Vreeman


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2012 4:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 4:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Zojuist terug van de uitvaart.
Van John is heel mooi afscheid genomen. Nadat de familie hun gebruikelijke In Memoriams hadden uitgesproken was het de beurt aan de Club van Circusvrienden om invulling te geven aan de ceremonie.
Zes circusvrienden/dragers in circusoutfit hadden de kist inmiddels al binnengedragen. Na de diverse sprekers was de beurt aan Nigel Voets om Johns laatste voorstelling gestalte te geven. Met toepasselijke muziek en een applaus verdween de kist tenslotte uit het gezicht.

Uit het hele land, en ook uit België, waren de circusvrienden naar de uitvaart gekomen. Ook een aantal circusdirecties waren aanwezig. Veel bloemstukken ook op en rond de kist.

Na afloop was er in een verderop gelegen Brasserie nog gelegenheid om na te spreken.

Helaas heb ik geen foto's kunnen maken, omdat mij zelf de eer ten deel viel om drager te zijn. Ik hoop dat we via een andere weg een mooie foto mogen krijgen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 7:38 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De directe familie van John de Vries is diep onder de indruk van de afscheidsceremonie in het Crematorium Rotterdam-Zuid. Dat geldt ook voor alle aanwezigen die getuige waren van de laatste voorstelling voor John de Vries.

Sjaak heeft er al kort over geschreven.

Een korte beschrijving van het programma (ja zo mag je dit wel noemen):

Einlasz
Binnendragen van John de Vries door zes rekwisiteurs
Toespraak door familielid Trudy Vermeulen
Toespraken door voorzitter en commissieleden van de Club van Circusvrienden (o.l.v. mevr. Cuijpers)
Frans Cuijpers (bestuur)
Fred de Ligt (evenementencommissie)
Hr. van den Broek (hopelijk goed gespeld, kring Vlaamse Gewesten)
Arthur Hofmeester (redactie De Piste)
Jan Stoete (kring Amsterdam)
Jongleren door Nigel Voets (ooit aanstormend talent dat ook op de foto moest voor een interview)
Afsluitend dankwoord door familie

Dit alles afgewisseld met projectie van foto's, een video waarin John nog eens achter het drumstel heeft plaatsgenomen in het Great British Circus van Martin Lacey Sr en muziek uiteenlopend van circusmuziek, pop tot "uitvaartmuziek".

Voor de aanwezigen, maar zeker voor de zes rekwisiteurs zal een bezoek aan de circusvoorstelling van Herman Renz nooit meer hetzelfde zijn. Daar komen we weer oog in oog te staan met hun rekwisiteurs in dezelfde kleding waarmee we John naar zijn laatste rustplaats hebben gebracht.

Alle woorden die hiervoor in het forum zijn gepost kwamen tijdens de toespraken weer voorbij. John als vriend van alle circussen. John als schrijver van recensies, de laatste van het Groot Kerstcircus in Zeeland. John als de man met de neus voor aanstormend talent. John als de organisator van prachtige reizen naar circussen in binnen- en buitenland. John als bezoeker van circussen groot en klein. John met zijn anekdotes en verhalen uit en over de circuswereld. John als drummer bij Circus Aladdin. John die programmaboekjes en posters verzamelde maar ze ook meenam uit het buitenland voor anderen om ze uit te delen. John die daar waar nodig op deskundige wijze kritiek leverde aan het bestuur van de Club van Circusvrienden, in het forum en bij circussen.

De rollen waren even omgekeerd. Normaal organiseerde John de reizen. Nu brachten we hem zelf als rekwisiteurs naar zijn laatste rustplaats. Hoger dan de trapeze. Hoger dan de masten. Om het met enkele woorden uit het gedicht van Jan Stoete te zeggen.

PS: Wie nog namen weet: geef ze door! Ik kan er best een vergeten zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Laatst gewijzigd door Ron_Mikkenie op di feb 28, 2012 9:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
correcties namen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 11:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Uit de IPhone van mevr. Cuijpers ontving ik onderstaande foto, waarvoor hartelijk dank.

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: John de Vries overleden
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2012 1:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Bij de uitvaart werd als hommage een filmpje getoond waarop John zijn andere hobby uitoefent: drummen (in een circus).

Dit filmpje staat nu ook op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p_c1CrZ8JA

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.