Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:19 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 1:27 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Misschien een goed idee voor circuswereld dat de forumleden zich even via dit topic voorstellen.
Zo kan een geplaatst bericht en een eventueel antwoord daarop beter beoordeeld worden door de medelezers.

Vertel wie je bent, hoe jij circus aanhanger bent geworden, of je in die branche werkt of gewerkt hebt, je misschien als circusvriend iets hebt gedaan voor een {bepaald} circus, hoelang je al met het circusvirus besmet bent, of je topicname een alias is of je echte naam, en dat soort relevante zaken. het hoeft geen ellenlang verhaal te zijn.

Ik hoop dat jullie deze oproep zinvol vinden en hier gehoor aan geven.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 1:52 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Zal ik dan gelijk openen.

ik ben Hans de Jager en woon al 57 jaar in Utrecht.
* Vanaf 1994 ben ik besmet geraakt met het circusvirus. Oorzaak American Circus dat in dat jaar naar Utrecht kwam. Mijn foto-video hobby kon ik hier goed gebruiken.
* Door deze hobby kwam ik ook vaak bij circus Herman Renz. Leerde daar de mensen van het circus kennen en dat resulteerde in 1996 na de dood van Herman en Diana in een lidmaatschap van de vriendenclub waarvan ik uiteindelijk van 1998 tot 2008 voorzitter was.
* Van mijn opgenomen videobeelden van diverse in Nederland reizende zaken monteerde ik video's en verkocht deze aan liefhebbers onder de naam van HaDeJa - Circus in Beeld

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Zijn deze op dvd te koop ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 7:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Mijn naam is Tobi Rix junior. Mijn vader was bekend als varieteartiest met zijn bekende muzikale act. Ik ben 54 jaar en heb jarenlang juridisch advies gegeven in de circus en artiestenwereld. Ik woon momenteel in Nederland en Bulgarije. In Nederland in het mooie plaatsje Petten en in Bulgarije in Nesebar. Ik doe nog steeds financiële adviesen voor Alexandre Bouglione en de familie Spindler in Duitsland. In Nederland werkte ik voor Renz, Martens en Smitt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 7:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Wel bedankt voor deze onthulling, welkom hier.
Staat de toeterix nu bij jou thuis?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 8:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Hugo Spijker, 52 jaar.
Sinds 1977 besmet met het circusvirus en sinds 1979 lid van de Club van Circusvrienden.
Woon sinds 25 jaar in Dordrecht.
Jaarlijks bezoek ik meerdere circussen in Nederland en Duitsland, Frankrijk en soms Zwitserland. Bedel nietmom grstis kaarten en betaal bijna altijd het volle pond. Waarom? Het circus heeft het al moeilijk genoeg en ik kan het kaartje gewoon betalen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 9:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di jun 27, 2006 10:14 pm
Berichten: 18
Locatie: Amsterdam
tobi schreef:
Mijn naam is Tobi Rix junior. Mijn vader was bekend als varieteartiest met zijn bekende muzikale act. Ik ben 54 jaar en heb jarenlang juridisch advies gegeven in de circus en artiestenwereld. Ik woon momenteel in Nederland en Bulgarije. In Nederland in het mooie plaatsje Petten en in Bulgarije in Nesebar. Ik doe nog steeds financiële adviesen voor Alexandre Bouglione en de familie Spindler in Duitsland. In Nederland werkte ik voor Renz, Martens en Smitt.


Kijk dat praat wat leuker als iedereen weet wie wie is bij deze puber in crisis af maar het mag wel een toontje lager op je toeterix.

Ik heb je vader nog ontmoet op de bruiloft van Milko en Sylvia ik dacht in 1992, fantastische man en heb genoten van hem met zijn toeterix.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 8:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
Hallo allemaal,

Ik ben Vera en werk voor circus Arena in Denmarken. Ik ben nu sinds 1 jaar betrokken bij het 'circus leven'. Afgelopen kerst heb ik gewerkt bij Medrano. Ik lees graag mee hier op het forum om meer te weten te komen over alle circussen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 10:38 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Welkom Vera, leuk je hier te hebben,
jammer dat je al gelijk moest beginnen met zo'n rotnieuws..
Veel succes bij Arena..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 1:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
heuvels schreef:
Welkom Vera, leuk je hier te hebben,
jammer dat je al gelijk moest beginnen met zo'n rotnieuws..
Veel succes bij Arena..


Dankjewel!
Ja, gister was een beetje een pech dag bij de circussen geloof ik. Bij circus Massy (FR) zijn eergister de leeuwen ontsnapt, helaas 1 lama overleden, maar voor zo ver ik weet niet meer schade of ongelukken. Ik krijg altijd meer nieuws mee van de dieren bij de circussen dan van andere zaken. Ik werk namelijk in arena met de zeeleeuwen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 2:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Dat is een erg mooie act steeds met zeeleeuwen!
Hebben jullie een kerstcircus achter de rug?
Wanneer start de nieuwe tournee?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 2:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
Circusboy schreef:
Dat is een erg mooie act steeds met zeeleeuwen!
Hebben jullie een kerstcircus achter de rug?
Wanneer start de nieuwe tournee?


We hebben nu 2 zeeleeuwen acts die klaar zijn om weg te gaan. Vorig jaar zijn ook de vrouwtjes zeeleeuwen circus getraind. Ik werk zelf met de vrouwtjes (deze act is nog beter haha ;-) ) ik neem aan dat je de act met de mannelijke dieren hebt gezien? Fijn om te horen dat je die zo goed vond! Op het moment is nog niet zeker of de zeeleeuwen dit jaar op tournee gaan, we willen namelijk ook baby's. Circus Arena start zelf dit jaar op 23 maart, en wat ik gehoord heb schijnt het een goed programma te zijn.
Arena heeft zelf geen kerstcircus en daarom zijn de meeste dieren naar Medrano in Frankrijk gegaan. Een dezer dagen komen de laatste dieren weer terug en dan is het weer flink trainen voor iedereen hier.

Ik kan hier wel honderden uit vertellen over de zeeleeuwen waar ik mee werk, maar daar zit niemand op te wachten denk ik haha. Maar mocht je wat willen weten dan hoor ik dat natuurlijk graag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Daar zitten wij zeker op te wachten denk ik hoor!
Dat lijkt me erg boeiend om met zo'n dieren te mogen werken.

Ik zou zeggen, open in het onderdeel 'circusdieren' gerust een topic geheel aan de zeeleeuwen gewijd.
Daar mag je zoveel je wil over de zeeleeuwen vertellen, tonen,...
Dat zou men zeker niet erg vinden hoor!
En natuurlijk mag je ook op de rest van het forum doen wat je wenst i.v.m het circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 4:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
En natuurlijk mag je ook op de rest van het forum doen wat je wenst i.v.m het circus.


Was dat maar waar!

En Vera, ik weet niet of je ook in het seizoen met de zeeleeuwen moet werken, maar dan moet je toch echt op 11 februari in Slagelse zijn.
Want dan opent Circkusland ook met een zeeleeuwenshow, ondanks dat de titel Het Wilde Westen is.

De tournee begint niet op de 23e, maar op 17 maart met de eerste voorpremière.
In Kopenhagen, de zeeleeuwen staan niet op het programma vermeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
Didier schreef:
Citeer:
En natuurlijk mag je ook op de rest van het forum doen wat je wenst i.v.m het circus.


Was dat maar waar!

En Vera, ik weet niet of je ook in het seizoen met de zeeleeuwen moet werken, maar dan moet je toch echt op 11 februari in Slagelse zijn.
Want dan opent Circkusland ook met een zeeleeuwenshow, ondanks dat de titel Het Wilde Westen is.

De tournee begint niet op de 23e, maar op 17 maart met de eerste voorpremière.
In Kopenhagen, de zeeleeuwen staan niet op het programma vermeld.


Hoi didier,

Natuurlijk zal er op 11 februari een zeeleeuwen show zijn in cirkusland. Maar met welke zeeleeuwen is nog een verassing.... ;-) misschien wel met alle 4 zoals het er nu naar uit ziet. Het thema is ook dit jaar weer wilde westen, bij de zeeleeuwen is dit thema niet doorgevoerd. Wij voeren een normale show op met circus muziek.

Het tournee van Arena begint inderdaad al op de 17e, maar hier beginnen ze pas echt te tellen vanaf de landspremiere. De zeeleeuwen doen dit jaar niet mee bij hun omdat ze afgelopen jaar al in het programma zaten.

Trouwens alvast mijn excuses voor mij slechte Nederlands bij het schrijven, ik schrijf al een paar jaar niet meer zo veel in het Nederlands.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.