Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:23 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2020 12:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Bij dezen wens ik alle circusliefhebbers (en ook andersdenkenden) een gelukkig 2020 toe in alle gezondheid.

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2020 1:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Daar sluit ik mij volledig bij aan!
Beste wensen voor alle circusliefhebbers


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2020 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook van mijn kant uiteraard de allerbeste wensen!
Maar dat alleen voor geloofsgenoten.....

Wat andersdenkenden betreft wil ik toch wel enig onderscheid maken, u had niet anders verwacht......
Want met name zij die nog altijd denken dat dieren in het circus het niet naar hun zin hebben -en soms zelfs nog erger- kunnen van mij ook dit jaar gevoegelijk de rambam krijgen!
Zelfs op dit forum kun je helaas nu eenmaal niet iedereen over één kam scheren!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2020 12:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Beste wensen voor 2020! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2020 1:36 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Ondanks de crematieplechtigheid op oudejaarsdag van Joop van der Lei en het overlijden van Theresia Renz op nieuwjaarsdag, wens ik iedereen
een gelukkig en gezond 2020.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2020 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat vol goede wensen begint verandert al snel in een slecht nieuws onderwerp. Helaas, zo wreed kan het leven zijn.
Terwijl de voorstellingen zowel in Groningen als Maastricht 'gewoon' doorgang vinden -The Show Must Go On....- is in beide plaatsen iedereen in diepe rouw gedompeld.
Ook al was haar overlijden geen verrassing, eerder dit jaar is Theresa Renz -the grand old lady van onder andere de circussen Renz Berlin en Renz International- ook al enige tijd opgenomen geweest in het ziekenhuis, had iedereen zich ongetwijfeld een betere jaarwisseling voorgesteld.
Op Nieuwjaarsdag overleed zij op 88-jarige leeftijd in een ziekenhuis van de Oostenrijkse hoofdstad Wenen.
Daar verbleef zij tijdens de feestdagen bij het circus van één van haar dochters.
Onder meer haar beide zonen waren tijdig aanwezig voor zij de laatste adem uitblies.
Zij zal in besloten kring in het familiegraf in de Duitse plaats Friesack worden begraven.


Afbeelding


Samen met haar man -die op 18 januari 2012 op 92-jarige leeftijd kwam te overlijden- startte zij na de Tweede Wereldoorlog Circus Renz (Berlin).
Met veel succes toerde dit circus door Europa, waarvan de laatste decennia voornamelijk in Nederland.
Circus Renz International is een latere afsplitsing, maar nog onder dezelfde directie.

Het echtpaar kreeg twee zonen en vier dochters, die allen hun weg in de circuswereld vonden.
In totaal zorgden die voor niet minder dan 75 klein-, achterklein- en achterachterkleinkinderen, die Oma Theresa allen nog steeds bij naam kende.
Het was een voorrecht haar in september nog te hebben mogen ontmoeten tijdens mijn bezoeken in Haren aan Circus Renz International, het circus van zoon Franz waar zij de laatste jaren van haar leven grotendeels verbleef.
Steevast zat zij op haar rollator bij de uitgang om afscheid van het publiek te nemen.
'Bedankt dat je er was, mijn zoon', zei ze dan, wel degelijk beseffend dat ik dat niet was.


Extra triest is het overlijden in december van Joop van der Lei uit Leeuwarden, een groot pleitbezorger voor Circus Renz Berlin.
Waar hij talloze malen te gast was en een lange reeks van jaren voor onder meer de foto's zorgde.
In hem verloren we een groot circusvriend.
Hij schreef hier op het forum indertijd het bericht van het overlijden van Opa Renz: viewtopic.php?f=10&t=3973&hilit=bernhard+renz+overleden

Een mooi In Memoriam betreffende Joop van der Lei vindt u hier: https://circusweb.nl/in-memoriam-circus ... n-der-lei/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2020 4:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Als eerbetoon aan de eind december overleden circusliefhebber Joop van der Lei uit Leeuwarden, die gedurende een lange reeks van jaren een zeer nauwe band heeft onderhouden met Circus Renz Berlin en de familie Renz, onderstaand een paar foto's die hij maakte tijdens de Sinterklaasintocht in Groningen in 2010.
In een tijd dat veel dingen nog konden en normaal waren.....
En zowel de belangstelling van de goedheiligman als burgemeester Rehwinkel in de eerste plaats uitging naar de mooie olifanten van genoemd circus!

De foto's waren hier eerder te zien in een album, maar dat is helaas niet meer te vinden.
Vandaar ook de herhaling.

Bijlage:
Afbeelding_100.jpg
Afbeelding_100.jpg [ 85.57 KiB | 7128 keer bekeken ]


Bijlage:
Afbeelding_109.jpg
Afbeelding_109.jpg [ 80.64 KiB | 7128 keer bekeken ]


Bijlage:
Afbeelding_191.jpg
Afbeelding_191.jpg [ 69.8 KiB | 7128 keer bekeken ]


Bijlage:
Afbeelding_201.jpg
Afbeelding_201.jpg [ 83.94 KiB | 7128 keer bekeken ]


Bijlage:
Afbeelding_212.jpg
Afbeelding_212.jpg [ 245.71 KiB | 7128 keer bekeken ]


Bijlage:
Afbeelding_215.jpg
Afbeelding_215.jpg [ 75.66 KiB | 7124 keer bekeken ]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2020 5:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De albums van Renz Berlin, grotendeels foto's van Joop, vind je hier
https://circusforum.nl/album/index.php?cat=32

Onder de rubriek NOSTALGIE op dit forum vind je de link naar alle andere circussen.
https://circusforum.nl/album/index.php

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 07, 2020 2:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooi, daar staan inderdaad de foto's van die intocht ook bij!
Bij het indertijd door mij gemaakte verhaal stond een link naar de foto's, maar die werkte niet (meer).
Vandaar dat ik ze uit mijn privé-archief herhaalde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.