Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:13 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: [algemeen] reclamebeleid
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 3:36 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik vind dit geen enkel probleem dat Soest rouleert met circussen misschien dat de argumentie niet helemaal deugd maar verder niks mis mee.
In mijn woonplaats Leeuwarden zijn er ook beperkingen men wil niet meer dan 3 circussen per jaar een groot circus b.v. Herman Renz een klein circus zoiets als Bavaria en dan nog een vergunning voor een kerstcircus.
Waar ik wel veel moeite met heb is dat er bijna nergens meer geplakt mag worden het is een hele toer om de aandacht van het geachte publiek te krijgen de meeste mensen weten niet eens dat er een circus in de stad is.
Als je zoals in Leeuwarden toch wat posters wil ophangen dan mag je dat niet zelf doen maar moet er een firma worden ingehuurd die een contract met de gemeente heeft dit is alleen maar kostenverhogend voor de meeste circussen.
Ik weet er zijn meer middelen om de aandacht te trekken maar reclame borden vallen toch het meeste op.
Dus als daaraan iets gedaan kan worden zouden we een stuk verder zijn.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 4:54 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Joop heeft gelijk, men kan een voorbeeld nemen aan Maastricht, daar laat men zelfs het carillon circusmuziek spelen als het circus in de stad is.

www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.ph ... a&start=15

(ik weet niet hoe het uithangbeleid is daar...)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 7:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
even van het topic af, het uithangbeleid in Maastricht is zo superslecht dat het MECC kerstcircus met een fantastisch programma volledig flopte.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 7:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het is inderdaad jammer er komen steeds meer gemeenten waar het circus en ook andersoortige evenementen zelf geen borden meer mogen plaatsen, daar veel gemeenten in zee zijn gegaan met dure reclameburo's, welke het alleenrecht hebben en waar men dus voor een flink bedrag een aantal punten in de gemeente een vaste plek rond een lantaarnpaal kan huren. Kon het maar weer zo zijn, zoals in de periode toen het Circus Toni Boltini nog door Nederland toerde. De plaatsen waren een week voor de komst van het circus vol gezet met borden een schitterend gezicht vond ik dat,
ik herinner mij dat nog in o.a. Assen.
Maar helaas is Assen sinds dit jaar ook in zee gegaan met een reclameburo. Ik wil nog proberen of er voor de circussen welke de komende jaren naar Assen toe komen, een uitzondering kan worden gemaakt, zodat ze zelf weer een aantal borden mogen plaatsen.
Ik heb vernomen dat, dat in een paar gemeenten in Nederland al wel het geval is.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 8:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Meestal maken gemeenten een uitzondering voor aankondiging van culturele activiteiten, daar mogen reclamebureau's speciale prijzen voor rekenen. Nu maar hopen dat men circussen meer beschouwt als een cultureel educatief evenement, in plaats van een commerciele aangelegenheid. Een goede toermanager die contact heeft met de gemeente zou hier toch zeker uit moeten komen. Wellicht dat de VNCO hierover ook al contact heeft met de gemeentes. Kijk eens op http://www.vnco.info

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 2:02 am 
Tsja, jammer dat er tegenwoordig maar weinig of beperkt gebruik kan/mag worden gemaakt van reclameborden. Als je het als circus dan toch wel wil gaat je dat geld kosten, bovenop de ook al veel duurder gewordene vergunning en standplaats huur. Gemeenten zullen er wel hun redenen voor hebben.
Max, dit is niet meer de tijd van Boltini, maar opmerkelijk blijft het wel wel dat jij zegt/schrijft dat er reclameburo's zijn die het alleenrecht hebben. Lijkt mij een duidelijk gevalletje voor onderzoek door de mededingings commissie van Nellie Smit-Kroes.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: [algemeen] reclamebeleid
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 8:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Sommige gemeenten verwijzen het circus (en andere evenementen) inderdaad naar een vast reclamebedrijf. Wellicht een goed idee om de NMa hierover eens te raadplegen.

Toch zul je als circus ook andere reclamemedia moeten toepassen. Het dichtst bij de reclameborden ligt de "winkeluithang": kleine posters die je overigens ook kunt (laten) ophangen bij scholen, buurthuizen, verenigingslokalen en horeca. Het jeugdige publiek bereik je eerder via internet (websites, fora, weblogs) en jongeren/studentenbladen.

In sommige plaatsen staan de straten het hele jaar "vol" met reclameborden. Borden van het circus vallen in zo'n situatie toch minder op tussen alle aankonigingen van vlooienmarkten, opleidingen van "grote scholen", cursussen, sportscholen, sportevenementen, collectes en aktiviteiten van winkeliersverenigingen...

Herman Renz had de afgelopen twee jaar grote spandoeken die met een eigen draagconstructie bij de toegangswegen van de stad werden neergezet. Borden - net zo groot als de bekende verkiezingsborden - die op een prominente plaats duidelijk maken dat het circus komt. Veel effectiever dan de 10 à 20 borden die langs de weg mogen staan in sommeige steden.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: [algemeen] reclamebeleid
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 11:26 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een circus als Renz Berlin haalt regelmatig het lokale nieuws met de proletarisch winkelende olifanten. Ik denk dat een dergelijke actie toch wel de aandacht vestigt op het circus in de stad. Hoeven geen olifanten te zijn, clowns en bijv. jongleurs doen het ook wel aardig in een winkelcentrum. En Herman Renz laat het fiatje 500 natuurlijk vrolijk rondtuffen. Bijvoorbeeld een leuke koets laten voorttrekken door gepluimde paarden of desnoods kamelen trekt toch ook wel de aandacht. Of een reclamezeppelin hoog boven je circus laten zweven. Mensen, gebruik je fantasie...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: [algemeen] reclamebeleid
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 7:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
heuvels schreef:
Of een reclamezeppelin hoog boven je circus laten zweven,...


Zou dat wel mogen?

En die moet dan ook al redelijk groot zijn he, en dat zal al wat kosten ook !!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: [algemeen] reclamebeleid
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 10:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
heuvels schreef:
Of een reclamezeppelin hoog boven je circus laten zweven,...


Zou dat wel mogen?
En die moet dan ook al redelijk groot zijn he, en dat zal al wat kosten ook !!


Je hebt ze van een meter of tien, zit met kabels aan de grond vast. Kan in elke vorm vervaardigd worden, zoals een olifant....
Maar of dat mag? zal ook wel een vergunning nodig zijn maar lijkt me een prachtige reclame zo'n zwevende Dombo boven je circus, vooral als de omringende bebouwing niet te hoog is.

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: [algemeen] reclamebeleid
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 10:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dit is dus al eens gedaan! Op 21 mei kwam in IJsselstein deze ballon boven de tent van Circus Belly-Wien...

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.