Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 10:56 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 8:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
'Circus Universal'

Plaats: Circustent Achter Huis Van De Stad

Adres:Hertog Jan plein, 3920 Lommel

Tarief: 15 - 20 - 25 - 30 €

Telefoonnummer: 0479 09 08 69

Publiek: van 3 tot 14 jaar

Internet: http://www.circusuniverso.com

Open: Vrijdag 10/04 : Première om 18.30 u Zaterdag - Zondag - Paasmaandag om 15 u & 17.30 u Alle andere dagen om 15 u.


van 10 tot 19 april

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ben vanmiddag even in lommel gaan kijken, het circus staat daar echt prachtig.
Maar er mochten geen foto's gemaakt worden, indien dit wel gedaan werd zou de camera kapot gemaakt worden.

tot zover de berichtgeving over dit circus, dat ik vandaag voor de laatste keer gezien heb!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 6:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
MartijnH schreef:
Ben vanmiddag even in lommel gaan kijken, het circus staat daar echt prachtig.
Maar er mochten geen foto's gemaakt worden, indien dit wel gedaan werd zou de camera kapot gemaakt worden.

tot zover de berichtgeving over dit circus, dat ik vandaag voor de laatste keer gezien heb!
Om nou meteen je spiegelreflex op te offeren gaat echt te ver. Ik heb nog wel een oude camera voor je die je voor dat doel mag lenen. Gewoon net doen alsof je foto's maakt en dan eens kijken wat er gebeurt. Vanaf de openbare weg foto's maken kan men niet verbieden. Je kunt ook zo'n wegwerpcamera kopen voor een paar euro en daarmee foto's maken.

Heeft men opeens iets te verbergen? Elke foto die door een circusfan wordt gemaakt is toch een vorm van gratis reclame. Zeker als het circus er ook nog eens prachtig staat en het materiaal er ook prachtig uitziet. Dat eerste heb je vanmiddag zelf gezien en dat tweede heeft een hele groep circusliefhebbers enkele weken geleden in Boom toch ook gezien.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 6:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ja ron, dat was een heel mooi toneelspelletje daar in Boom. (ik heb de man (die normaal clown is) nog uitgelegd van de dag in boom maar dat snapte die natuurlijk niet.... toen sprak hij opeens geen engels meer)
ik heb dit circus vandaag voor de laatste keer gezien, ik wil geen risico's lopen als ik ergens van wil genieten :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 8:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat GAiA binnenkort een controle gaat uitvoeren bij Gran Circo Universal. De paarden staan weliswaar in ruime boxen, maar het is opvallend veel "vel over been" wat de nietsvermoedende bezoekers aldaar aantreffen. Best wel jammer, want bij een bezoek aan dit circus op 22 februari jongstleden in Boom hadden meerdere forumleden een goede indruk van dit circus.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 9:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Ik dacht dat ik dat al eens eerder aangehaald had van de paarden maar jullie weerlegden dat na Boom. Ik heb het circus enkele weken geleden nogeens gezien en dat was voor mij ook zeker en vast de laatste keer. Langs de buitenkant echt mooi, vanbinnen (programma en mentaliteit) een schande!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 9:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In Boom zagen de paarden er goed uit. Ze mogen ook niet te vet zijn. Maar wat vandaag in Lommel te zien was is niet wat er op 22 februari in Boom te zien was. Vel over been is nog zacht uitgedrukt.

10 april is een zwarte dag voor circussen in Belgie. Onafhankelijk van elkaar zijn bij twee circussen circusliefhebbers bedreigd.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik was vandaag toevallig in Lommel, en zag de (erg rijkelijk verspreide :wink: ) borden staan en dacht oja, die staan in Lommel! Dus er moest even snel langs gereden worden. Ondanks dat het een krappe plaats is staan ze 10 x mooier opgesteld dan in Boom. De staltent stond deels open en bijna tegen de weg aan, dus een belangstellende zou er wel naar binnen kunnen kijken zelfs zonder het terrein te betreden. Jammer dat dit circus zo negatief is tegenover circusliefhebbers- en fotografen... dit is juist gratis reclame voor je circus! Als je dit niet toestaat heb je WAARSCHIJNLIJK iets te verbergen.. Maarja, buiten dat, het is en blijft een prachtig circus om te zien.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: universal vergunning Tilburg
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 9:53 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Circo universal heeft een vergunning voor de gem tilburg.. de reden die gegeven wordt is dat dit circus nog nooit in Tilburg heeft gespeeld en daarome en kans moet krijgen. Zoals ik het lees krijgt ook circus Andorra (??) een vergunning. Geen Nederlandse circussen dus in Tilburg dit jaar. Erg zwak.. de gemeente zou zich meer moeten verdiepen in het aanbod en ook kiezen voor een Nederlandse zaak ipv alleen maar buitenlandse circussen binnen te halen.
Renz Berlin en Althoff zouden slecht betalingsgedrag hebben en Althoff zou zelfs nog rekeningen open hebben staan...

hieronder is het hele artikel te lezen en ook met wie een vergunning hebben aangevraagd.

http://www2.tilburg.nl/agenda2002/benw/2009/bijlage/090331-33-se%20vaststelling%20circusprogramma%202009_nt.pdf#search='circus'

mzls

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 12:17 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
kevin schreef:
Circo universal heeft een vergunning voor de gem tilburg.. de reden die gegeven wordt is dat dit circus nog nooit in Tilburg heeft gespeeld en daarome en kans moet krijgen. Zoals ik het lees krijgt ook circus Andorra (??) een vergunning. Geen Nederlandse circussen dus in Tilburg dit jaar. Erg zwak.. de gemeente zou zich meer moeten verdiepen in het aanbod en ook kiezen voor een Nederlandse zaak ipv alleen maar buitenlandse circussen binnen te halen.
Renz Berlin en Althoff zouden slecht betalingsgedrag hebben en Althoff zou zelfs nog rekeningen open hebben staan...

hieronder is het hele artikel te lezen en ook met wie een vergunning hebben aangevraagd.

http://www2.tilburg.nl/agenda2002/benw/2009/bijlage/090331-33-se%20vaststelling%20circusprogramma%202009_nt.pdf#search='circus'

mzls


Even oppassen met wat je hier zegt over betalingsgedrag. Laat mij even weten waar Renz Berlin een slechte betaler zou zijn.
Zolang jij geen inzicht hebt in de administratie kun je dit soort dingen hier niet verspreiden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 2:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Universal is zeker een circus dat qua uitwendige uitstraling bij een stad als Tilburg zal passen. Qua programma hebben ze nog iets te bewijzen, en het welzijn van de dieren zal zeker kritisch bekeken worden hier in Nederland.

En Andorra? Voor mij een gesloten boek. De naam is wel genoemd in verband met de manifestatie die deze week in Brussel zou worden(?) gehouden. Niet echt een circus met een geschiedenis dus misschien een doorstart van een ander circus? Ik ben bang dat het meer een circus is voor een dorp dan voor een stad. Wie het weet mag het zeggen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 3:28 pm 
magnum schreef:
kevin schreef:
Circo universal heeft een vergunning voor de gem tilburg.. de reden die gegeven wordt is dat dit circus nog nooit in Tilburg heeft gespeeld en daarome en kans moet krijgen. Zoals ik het lees krijgt ook circus Andorra (??) een vergunning. Geen Nederlandse circussen dus in Tilburg dit jaar. Erg zwak.. de gemeente zou zich meer moeten verdiepen in het aanbod en ook kiezen voor een Nederlandse zaak ipv alleen maar buitenlandse circussen binnen te halen.
Renz Berlin en Althoff zouden slecht betalingsgedrag hebben en Althoff zou zelfs nog rekeningen open hebben staan...

hieronder is het hele artikel te lezen en ook met wie een vergunning hebben aangevraagd.

http://www2.tilburg.nl/agenda2002/benw/2009/bijlage/090331-33-se%20vaststelling%20circusprogramma%202009_nt.pdf#search='circus'

mzls


Even oppassen met wat je hier zegt over betalingsgedrag. Laat mij even weten waar Renz Berlin een slechte betaler zou zijn.
Zolang jij geen inzicht hebt in de administratie kun je dit soort dingen hier niet verspreiden.


Wil niet vervelend doen Jan
Maar het staat in dat stuk van de gemeente Tilburg
Dus zal je daar je beklag moeten doen inplaats van gelijk de plaatser van het artikel aan te vallen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 6:53 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Daarom voor alle duidelijkheid de tekst van het besluit van de burgemeester van Tilburg.
Dan is te zien wie er schrijft over betalingsgedrag en dat er géén namen zijn genoemd van agentschappen die de vergunning zouden hebben aangrvraagd.

gemeente Tilburg
P:\Nota's voor het college\Te publiceren nota's\090331-33-SE Vaststelling circusprogramma 2009_nt.doc
Collegenota: Vaststelling circusprogramma.
In 2007 is het beleid ten aanzien van de afgifte van speelvergunningen voor circussen herzien zodanig
dat :
    1. het tot op heden gevoerde circusbeleid voor de kernen Udenhout en Berkel-Enschot ongewijzigd wordt voortgezet;
    2. het aantal speelvergunningen voor de stad Tilburg beperkt wordt tot één in het voorjaar en één in het najaar en
    3. een doorlopende speelvergunning is afgegeven aan het Staatscircus van Moskou / Holiday ten behoeve van een wintercircus in de eerste 2 weken van januari met een tweetal specifieke voorwaarden.

Daarnaast is indertijd geconstateerd dat bij de keuze voor zowel het voorjaars- als het najaarscircus moet gekeken worden naar de in artikel 26 van de APV genoemde weigeringsgronden welke zijn gelimiteerd tot aspecten van openbare orde, voorkomen of beperken van overlast, verkeersveiligheid of de veiligheid van personen en goederen en de zedelijkheid of gezondheid. Dat betekent dat in de praktijk niet inhoudelijk naar het programma van een circus mag worden gekeken maar wél naar bijvoorbeeld de technische staat van de tent en het gradin.

De volgende circusaanvragen zijn ingekomen:
Circus Malford *
Nederlands Nationaal Circus Herman Renz
Circus Renz Berlin
Circus Belly Wien
Circus Solero *
Circus Werona *
Circus Althoff
Great Belgium Circus *
Magic Circus *
Circus Universal
Circo Andorra

De met een * gemerkte circussen zijn kleinschalig en bij uitstek geschikt om in Udenhout en / of Berkel Enschot te spelen.
Alle circussen zijn in het bezit van het circusboek, het bouwboek dat een leidraad vormt voor o.a. de controles op bouwtechnische staat en brandveiligheid. Op de respectievelijke websites is het materiaal bekeken. Tevens is links en rechts in het land bij collega's nagevraagd of zij bekend waren met enig circus en wat de indruk was van de staat van onderhoud daarvan. Er is geen enkele negatieve reactie geweest zodat op die grond géén circus voor weigering van de speelvergunning in aanmerking komt.

In 2008 is Tilburg bezocht door de circussen Belly Wien en Herman Renz. In de kernen Berkel-Enschot en/of Udenhout zijn voorstellingen gegeven door Circus Malford.
De circussen Renz Berlin en Althoff staan bekend om hun slechte betalingsgedrag, waarbij de laatste zelfs nog enkele rekeningen open heeft staan.
Ten aanzien van geen enkel circus is sprake van een weigeringsgrond.
Daar Circus Universal en Circo Andorra nog nooit hebben gespeeld in Tilburg, verdienen zij de
voorkeur als potentiële kandidaten. Daar Circus Universal als eerste zijn aanvraag in heeft gediend is aan hen de keuze om in het voor- of najaar te komen spelen. Circo Andorra kan de andere speelperiode gegund krijgen.
Voor de kernen Udenhout en Berkel-Enschot gaat de voorkeur uit naar het Magic Circus.
Burgemeester besluit om:
- Aan circus Universal en Circo Andorra een speelvergunning verlenen voor Tilburg, waarbij
eerstgenoemde de eerste keus krijgt vwb de periode.
- Aan Magic Circus de speelvergunning verlenen voor Berkel-Enschot en Udenhout.
- En het college te informeren over de gemaakte keuzes.

BESLUIT d.d. 31 maart 2009:
Het college neemt kennis van - en stemt in met het door de burgemeester vastgestelde circusprogramma
2009.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 7:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
2 Spaanse Circussen in Tilburg.
Beetje jammer dat ze kiezen voor Universal. :roll:

Iemand die trouwens info/foto's heeft over Circo Andorra?
googelen of circuswebsites afzoeken levert geen resultaat op.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gran Circo Universal
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
MartijnH schreef:
2 Spaanse Circussen in Tilburg.
Beetje jammer dat ze kiezen voor Universal. :roll:

Iemand die trouwens info/foto's heeft over Circo Andorra?
googelen of circuswebsites afzoeken levert geen resultaat op.


Om nou meteen te zeggen jammer dat ze kiezen voor Universal, er zijn idd mensen die er een slechte ervaring mee hebben maar ik vind wel dat iedereen een kans moet krijgen, maar kies aub niet 2 buitenlandse circussen in een jaar. Stel dat het slechte shows zijn krijgen de mensen meteen een negatief beeld van CIRCUS. (hiermee wil ik niet zeggen dat alle buitenlandse circussen slecht zijn , en ook niet dat alle nederlandse circussen wel goed zijn).
Ik hoop maar dat Universal een beter programma gaat aanbieden in Nederland, anders zullen ze het nog moeilijk krijgen.. (om bezoekers binnen te halen).

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.