Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 11:37 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2010 9:25 am 
Offline

Lid geworden op: wo mei 12, 2010 3:57 pm
Berichten: 13
Gera,
Het is dus WEL echt nieuws. Zij mag zich als "cultuurscout" nooit zo uitlaten over het circus wat nu in Rotterdam staat. Sterker, zij is niet geschikt als cultuurscout, want zij laat haar persoonlijke voorkeur meespreken en dat is FOUT.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2010 9:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik houd niet zo van berichten viavia, en heb de bewuste cultuurschout om commentaar gevraagd. Ik hoop op een spoedig antwoord.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2010 11:04 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
gera schreef:
Ik houd niet zo van berichten viavia, en heb de bewuste cultuurschout om commentaar gevraagd. Ik hoop op een spoedig antwoord.

Gera ik kan je verzekeren dat mijn verhaal juist is. Ik heb persoonlijk met de bewuste cultuurschout gesproken en het is dus geen via via verhaal. Ik zal haar volledige naam niet noemen maar slechts haar initialen E.G. Ik heb mij ingezet om een groot Nederlands circus naar Rotterdam Delfshaven te halen. Hier ben ik 2 jaar geleden al mee begonnen. In de tussenliggende periode heb ik op het kantoor van deze cultuurschout met haar gesproken. Zij zei letterlijk:" Onderweg naar mijn afspraak met jou dacht aan waar jij over komt praten. Ik vind Circus geen cultuur". Dit waren haar letterlijke woorden. Vervolgens heb ik vorige week e-mail contact met haar gehad en haar uitgenodigd naar het circus te komen maar daar is zij niet op in gegaan. In haar "nieuwsbrief" heeft zij ook met geen woord gerept over de komst van het Circus naar Rotterdam! Het maakt mij verder niets uit het circus staat er dit weekend zonder de hulp van de cultuurschout. Wat mij betreft een bewijs dat dit soort zwaar gesubsidieerde banen totaal overbodig zijn. Mensen met dromen en ambitie die moet je hebben om doelen te bereiken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2010 11:26 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor sommige ambtenaren is iets pas cultuur als het voor subsidie in aanmerking komt.

Jammer dat sommige forumleden reageren zonder van de hoed en de rand te weten. Want wie weet er waarom Circus Herman Renz naar Rotterdam komt voor uitkopen, en wat de rol van forumlid Frenk daarbij is? Wie in 2009 en 2010 regelmatig bij Circus Herman Renz is geweest die had het kunnen weten!

Frenk en Ries, veel succes met de uitkopen in Rotterdam die een onderdeel vormen van een omvangrijk project in Rotterdam.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2010 12:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Ron_Mikkenie schreef:
Voor sommige ambtenaren is iets pas cultuur als het voor subsidie in aanmerking komt.

Jammer dat sommige forumleden reageren zonder van de hoed en de rand te weten. Want wie weet er waarom Circus Herman Renz naar Rotterdam komt voor uitkopen, en wat de rol van forumlid Frenk daarbij is? Wie in 2009 en 2010 regelmatig bij Circus Herman Renz is geweest die had het kunnen weten!

Frenk en Ries, veel succes met de uitkopen in Rotterdam die een onderdeel vormen van een omvangrijk project in Rotterdam.



De rol van Frenk heeft zeker een bijdrage geleverd aan de komst van Circus Herman Renz naar Rotterdam kan ik bevestigen ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: verkeerde beeldvorming
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2010 11:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoor en wederhoor is ook wel een handig op t forum. Het is niet moeilijk om de weg te vinden naar de cultuurscouts van Rotterdam, want die staan rechtstreeks via internet te vinden. Ik vond de aantijging zo vreemd dat ik het een en ander heb nagevraagd bij de betreffende cultuurscout, in dit geval E.G.. Die reageerde hooglijk verbaasd over deze ontstane hetze na mijn tip eens op dit forum te kijken: "Ik ben door circus Renz gebeld en denk dat wij een miscommunicatie hebben. Ik heb namelijk nooit gezegd niks met circus te hebben. Dit is wel de conclusie die meneer (Frenk) nu trekt. Hij heeft me deze conclusie eerder ook al gemaild en daarop heb ik ook al geantwoord dat dat niet het geval is. Hij heeft mij gevraagd om mee te helpen aan een actie om publiek te werven voor het circus bij mijn weten. Daarvan heb ik aangegeven dat dit helaas niet binnen mijn takenpakket als cultuurscout valt. Ik hoop dat het onderwerp van de website kan worden afgehaald want voel me nu onjuist beschuldigd."
Ze heeft me verteld dat hier maar 1 manier is om mee om te gaan, en dat is om rechtstreeks contact te hebben met Frenk, en vooral niet via dit forum. Omdat er toch al weer negatieve beeldvorming is geweest over die belangrijke cultuurscouts, vond ik dat ik hier haar reactie moest weergeven.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: verkeerde beeldvorming
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 12:09 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
gera schreef:
Hoor en wederhoor is ook wel een handig op t forum. Het is niet moeilijk om de weg te vinden naar de cultuurscouts van Rotterdam, want die staan rechtstreeks via internet te vinden. Ik vond de aantijging zo vreemd dat ik het een en ander heb nagevraagd bij de betreffende cultuurscout. Die reageerde hooglijk verbaasd over deze ontstane hetze na mijn tip eens op dit forum te kijken: "Ik ben door circus Renz gebeld en denk dat wij een miscommunicatie hebben. Ik heb namelijk nooit gezegd niks met circus te hebben. Dit is wel de conclusie die meneer (Frenk) nu trekt. Hij heeft me deze conclusie eerder ook al gemaild en daarop heb ik ook al geantwoord dat dat niet het geval is. Hij heeft mij gevraagd om mee te helpen aan een actie om publiek te werven voor het circus bij mijn weten. Daarvan heb ik aangegeven dat dit helaas niet binnen mijn takenpakket als cultuurscout valt. Ik hoop dat het onderwerp van de website kan worden afgehaald want voel me nu onjuist beschuldigd."
E.G. heeft me verteld dat hier maar 1 manier is om mee om te gaan, en dat is om rechtstreeks contact te hebben met Frenk, en vooral niet via dit forum. Omdat er toch al weer negatieve beeldvorming is geweest over die belangrijke cultuurscouts, vond ik dat ik hier haar reactie moest weergeven.

Toch maar even duidelijk laten weten nu voor iedereen op dit forum dat deze cultuurscout letterlijk tegen mij gezegd heeft dat Circus geen cultuur is. Dat was haar mening. Dat zij daar nu uitsluitend onze e-mail wisseling aanhaalt is dus maar een deel van het verhaal. Wat mij betreft einde discussie op het forum. De cultuurscout heeft kennelijk niet onthouden wat zij gezegd heeft en het deel wat zij zich meent te herinneren klopt niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 2:06 am 
Dit wordt een welles nietes spelletje, zonder dat wij de letterlijke tekst kennen van de de scout of Frenk. Voor ons fora leden dus eigenlijk niet interresant.

Wat mij betreft is traditioneel circus wel degenlijk CULTUUR. Al die andere vormen van circus, die eigenlijk theater genoemd moeten worden, zijn uit deze traditie voortgekomen. Mede door de tegenwerking van bepaalde lieden die tegen het dierengebruik in traditionele circussen zijn. Met deze theater circussen is niks mis, maar hebben mijn voorkeur niet.

Overigens zou ik wel eens willen weten of Frenk niet perongeluk clown Frenky van CHR is? Ik kan het mis hebben maar na een aantal berichten goed bestudeert te hebben kom ik tot deze conclusie. :oops:


Laatst gewijzigd door Hans op zo jun 13, 2010 2:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 2:33 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Het is niet Jan (clown Frenkie). :shock:

Een ambtenaar mag nooit zich laten leiden door eigen voorkeur. Hier is een uitspraak over door de Hoge Raad der Nederlanden of de Raad van State inzake de popgroep Normaal. Hier dacht een Burgemeester Normaal te kunnen weren omdat hij hun muziek niet mooi vond.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 2:39 am 
Dat doet de deur dicht. Een ambtenaar moet neutraal tegenover de materie staan. Hij/zij moet kijken naar wat zijn te vertegenwoordigen mensen er van zouden vinden en nooit op zijn eigen belevenissen af moeten gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 9:45 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Om even on-topic te blijven.... Rotterdam heeft plannen om volgend jaar weer cultuurstad te zijn. Volgens mij komt de cultuurschout er nu niet onderuit om er in 2011 klassiek circus bij te betrekken. Mevr. G. kan zich dus vanaf nu gaan verdiepen in het aanbod.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 11:06 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Misschien toch wel eens handig om te googlen wat een cultuurscout doet in Rotterdam, dan zie je dat dit weinig of niets te maken heeft met het samenstellen van een programma als Rotterdam Circusstad. Ik denk dat jullie je pijlen maar eens moeten gaan richten op de daadwerkelijke organisators. Ik vraag me af of de traditionele circussen in Nederland al hebben geprobeerd om contact op te nemen. Want dan heb je iets om over te praten. Zolang die belangstelling niet is getoond, dan hoef je je hier op het forum nergens druk over te maken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.