Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:12 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 4:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Sinds dat er steeds meer gemeenten een reclameburo in de armen hebben genomen, welke op vaste punten aan lantaarnpalen in de gemeenten reclameborden hebben bevestigd en welke men tegen woekerprijzen kan afhuren bij het betreffende reclameburo om de komst van het evenement kenbaar te maken, mogen de circussen en ook andersoortige evenementen zelf geen eigen borden meer plaatsen. Nu is dat bij mij in Assen sinds 1 jan. 2008 ook het geval. Maar de circussen en wellicht ook andere evenementen kunnen deze bedragen vandaag de dag bijna niet meer ophoesten, dit ook mede door de recessie welke nog wel een tijd kan duren is de voorspelling. De gemeente Groningen heeft misschien door deze regelgeving dit jaar helemaal geen tentcircus binnen de poorten gehad en ook wellicht mede door de extreem hoge pachtgelden v.w.b. de staanplaats op de Drafbaan.
Vooral het circus is aangewezen op deze voor hun zo belangrijke promotie van het plaatsen van de eigen reclameborden, want dat is nog steeds de belangrijkste vorm van reclame maken, meer nog dan de uithang bij winkels, horeca etc. en advertenties in huis-aan huisbladen. De circussen draaiden in Assen voor de invoering van dit beleid altijd redelijk tot goed, maar sinds vorig jaar beduidend minder. Dit gold vorige week voor het Circus Althoff en het voorjaar voor Belly-Wien en vorig jaar voor o.a. Renz-Berlin.
Alberto Althoff zei afgelopen zondag in Assen dat dit de tendens is in gemeenten waar een dergelijke regelgeving van kracht is. Hij vreest dan ook dat dit wellicht met verloop van een paar jaar in geheel Nederland het geval is. Ik heb trouwens voor circus Althoff ruim 200 affiches opgehangen in geheel Assen en honderden reductiebonnen verspreid, maar ook dat zet geen noemenswaardige zoden aan de dijk.
Zouden de gemeenten die een dergelijke regeling hebben ingevoerd, hier eens over na willen denken en wellicht een uitzondering op de regel kunnen maken voor het circus, welke bovendien de uitvinder is van de sandwichborden voor om de lantaarnpalen en dit in de persoon van wijlen circusdirecteur Toni Boltini.
Wellicht kan de VNCO dit eens aankaarten bij de betreffende gemeenten en dat misschien in samenwerking met de vele circusvrienden in Nederland.Misschien kunnen de betreffende reclameburo's de prijzen voor het afhuren ook wat klantvriendelijker maken.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus en reclame.
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 4:59 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
deze discussie hebben we al meer gevoerd.
als de circussen een uitzondering mogen maken, dan komen de kermissen, braderieën etc ook. en dan kan het hele gemeentelijke beleid op de schop. ik verwacht hier dus niet veel van.
wel van sandwichlopers, reclamefietsers en geparkeerde circusvoertuigen. of artiesten in winkelcentra. etc etc

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus en reclame.
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 7:03 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Ik ben bang dat er geen uitzondering komt van dit beleid en het inderdaad in de toekomst in iedere stad het geval is. De circussen stoten hier niet alleen op maar ook andere evenementen hebben problemen om dit geld boven tafel te krijgen denk aan de braderieen die hebben ook niet zon groot budget om te investeren hierin. Ik denk dat er voor de circussen geen uitzondering gemaakt zal gaan worden. Ik vind het wel een goed idee om de VNCO hier eens achteraan te sturen of die wellicht iets kunnen doen. Het enige waar gemeentes weleens een uitzondering voor maken is de plaatselijke activiteiten.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus en reclame.
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De gem. Assen scheert elk evenement over 1 kam, dus het geld ook voor de plaatselijke evenementen zoals de jaarlijkse Jaarmarkt, de Sinterklaasintocht, de TT races in juni plus daaraan gekoppeld de kermis en eveneens op het gebied van andere vormen van sport van sportclubs uit de gem. Assen, of het plaatselijke theater. Iedereen moet in Assen de dure vaste borden van het reclameburo afhuren. Onlangs heeft de Movie Stunt Production dat overigens wel gedaan. Als men toch een aantal eigen borden neerzet dan zijn ze binnen twee dagen alweer weggehaald. Of men dan de borden weer terugkrijgt is een vraag, wellicht tegen betaling van een boete of een waarschuwing als het voor de eerste keer gebeurd.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus en straatreclame.
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 10:12 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een lasershow in de wolken zoals bij Herman Renz in Roosendaal is natuurlijk ook wel mooi om aandacht voor het circus te vragen.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... circus.ece

Ik herinner me dat Royal dat ook had in Dordrecht.

En wat dacht je van een reclamezeppelin in de vorm van een opblaasolifant boven de stad?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.