Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:16 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: [Assen] veemarktterrein
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 12:07 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De tweede plaats binnen een week welke door slechte locaties moet worden geannuleerd door het Staatscircus van Moskou, Eersel en nu weer Geldermalsen. Veel werk verzet door het laten drukken van datumstroken voor onder de affiches en ook het plaatsen van advertenties en persberichten in de plaatselijke kranten etc. Hevig teleurgestelde kinderen welke zich hadden verheugd op een middagje circus. Dit betreffen geen twee incidenten, maar in het verleden is dit in meerdere gemeenten het geval geweest, dat voorstellingen van circussen door het slechte terrein geen doorgang konden vinden. Nu lijkt mij reeel dat de circussen de gemaakte kosten op de betreffende gemeenten zouden kunnen verhalen. Elke zichzelf respecterende gemeente zou een mooi verhard evenemententerrein binnen haar grenzen moeten hebben voor circus, kermis etc., want stel dat een gehele kermis door zoiets zou moeten worden afgelast, wat een kosten zijn dat dan! Nu zijn er ook legio goede gemeenten en ik prijs mij gelukkig dat, dat in mijn woonplaats Assen het geval is, een prachtig verhard evenemententerrein nl. de Oude Veemarkt, geheel bestraat en voorzien van prima belichting en ook aansluiting op het water en in de nabijheid van het station en het centrum. Onwillige gemeenten neem hier eens een voorbeeld aan hoe het wel moet.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moskou afgelast
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 7:40 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Max, niet alle gemeenten zijn te vergelijken met Assen. Zoals circus@achterhoek al schreef: Sneeuwruimen op een niet verhard terrein is in de praktijk niet uitvoerbaar. Er blijft altijd een rest liggen of het terrein wordt beschadigd. De tent opbouwen terwijl er nog een dun laagje sneeuw ligt is ook niet aan te bevelen. Die smelt zodra de verwarming aan gaat en dan heb je (alleen in de tent) alsnog een modderbad. Rijplaten helpen ook maar tot op zekere hoogte.

Martijn schreef: "dat is het risico van doorreizen in de winter". Wie goed oplet in de evenementenbranche zal merken dat het weer ook buiten de winter vaak spelbreker is. Zo zijn etappes van de Nijmeegse Vierdaagse midden in de zomer al eens afgelast. Er worden voetbalwedstrijden na hevige regen of tijdens onweer afgelast. Zo kunnen we nog wel een hele tijd doorgaan. Zijn Nijmegen en de KNVB daarmee opeens ook zwarte schapen in de evenementenwereld?

Gemeenten aansprakelijk stellen? Klinkt leuk maar als dat mogelijk zou zijn dan kun je op minder dan de vingers van een hand uitrekenen hoeveel evenementenvergunningen dan nog in heel het land worden verleend.

Mag ik toch nog een belangrijk nadeel van Assen noemen? :mrgreen: Postbus 222 9400AE Assen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moskou afgelast
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 9:42 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Ik denk Max dat inderdaad wanneer je de kosten bij de gemeente gaat verhalen de gemeentes nooit meer een vergunning afgeven voor het geven van circusvoorstellingen. Zo kan iedereen wel komen en zeggen als er iets door overmacht geen doorgang kan vinden om de schade te verhalen. Je praat hier volgens mijn inziens over overmacht. En dat er in Assen een geweldig terrein is oke maar voor hoelang nog......... Meestal worden de mooie terreinen op ten duur volgebouwd en het zal me niet verassen dat dit in Assen ook gaat gebeuren ooit een keer. Het klinkt lullig maar in de meeste gemeentes is ONZE hobby het onder geschoven kindje en moet er bijna elk jaar een andere ambtenaar de vergunning nog even tussen alle werkzaamheden door verlenen. Zouden ze zich dan uberhaupt nog druk maken om een evenemententerrein???? Nee ik denk het niet

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moskou afgelast
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het Veemarktterrein in Assen bestaat al sinds eind jaren veertig, de naam zegt het al, het werd gebruikt voor de jaarlijks terugkerende veemarkt, het terrein bestond uit gras, de veemarkt vertrok in de zeventiger jaren uit Assen, maar het terrein bleef bestaan, omdat het ook sinds eind jaren veertig/begin jaren vijftig gebruikt werd voor de circussen en kermissen. De gemeente besloot in 1987 echter, om in 1989 het terrein te verharden, dus helemaal van klinkers te voorzien, omdat het toen het nog gras was wel eens met hevige regenval blank kwam te staan en dat gebeurde ook wel wanneer er een circus stond of een kermis werd gehouden. De gemeente vond dat dan niet zo aantrekkelijk voor het publiek en vreesde een teruggang in het bezoek aan het evenement. In 1989 & 1990 was door de renovatie van de veemarkt dus ook geen circus en kermis mogelijk, maar dat hebben we sinds 1991 dubbel en dwars weer ingehaald. En zoals het nu lijkt blijft de Oude Veemarkt in Assen, dan nog een groot aantal jaren de bekende locatie voor circussen, kermissen, stuntshows etc. En wordt er geen evenement gehouden dan doet het dienst als gratis parkeerplaats, maar als er een evenement opkomst is wordt het twee dagen van te voren al afgesloten en dan wordt er ook een bord bijgezet, dat er vanaf dan een wegsleepregeling van kracht is, de gemeente Assen, denkt dan beslist wel mee met de circussen en kermissen. Dit jaar wordt er weer twee keer een kermis gehouden een kleine met de Pasen en een grote tijdens de festiviteiten rond de TT week, in de laatste week van juni. Ook hebben twee grote Nederlandse circussen dit jaar een vergunning om hun tenten te mogen opslaan in het voorjaar en in het najaar en wel Circus Herman Renz & het Circus Alberto Althoff.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Laatst gewijzigd door max op za jan 17, 2009 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moskou afgelast
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Max ik ken de situatie hier heb er al heel wat nachtjes door gebracht en chapeau voor het terrein het is werkelijk 1 van de betere evenemententerreinen in ons land hoop dat het er nog jaren is en dat andere gemeentes dit opvolgen maar die weren het liefst dit soort evenementen uit de steden.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: veemarktterrein Assen
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 6:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Heel wat circusdirecties/circusmanagers en kermisexploitanten hebben door de jaren heen, al de loftrompet gestoken in de pers richting gemeente Assen voor de prima centraal gelegen locatie de Oude Veemarkt . Er waren erbij die zeiden dat deze locatie bij de Top 10 gerekend kon worden v.w.b. de betere evenemententerreinen in Nederland.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Veemarktterrein te Assen.
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2010 6:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De Gemeenteraad van Assen heeft gisteren (25/02/10) in een raadsvergadering besloten dat het Veemarktterrein in Assen ook in de toekomst blijft fungeren als evenementenlocatie in de gemeente Assen. Men was eerst van plan dit terrein ook te gaan bebouwen maar gelukkig is men dus gisteren unaniem op dit besluit terug gekomen, daar kermisexploitanten en circusdirecties dit een prima locatie vinden, dicht bij het station en het centrum. Dus als inwoner van Assen ben ik hier dan ook zeer mee ingenomen. In de toekomst nog veel circus, kermis, stuntshows en muziek- en dancefestivals op het Veemarktterrein in Assen. Buiten de evenementen om, dient het veemarktterrein als gratis parkeergelegenheid. Als eerste circus komt dit seizoen naar Assen, op het veemarktterrein het Staatscircus van Moskou gedurende het lange Pinksterweekend, in het najaar komt hier het Circus Herman Renz en eind juni tijdens de TT motorraces de kermis. Verdere evenementen op deze locatie voor dit jaar zijn nog niet bekend. Bij deze een grote pluim voor de gemeente Assen, Chapeau!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.