Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 16, 2024 8:22 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 12:29 am 
Ja, Cirque Du Soleil doet het goed, beter dan welk circus ook volgens mij. Maar die misbruiken dan ook geen dieren voor hun shows. :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 12:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Maar wisten jullie wel dat het Cirque du Soleil, wel achter circussen met dieren staat, alleen wat hun concept betreft passen dieren nu eenmaal niet in hun shows. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 2:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Maar wisten jullie wel dat het Cirque du Soleil, wel achter circussen met dieren staat, alleen wat hun concept betreft passen dieren nu eenmaal niet in hun shows. max.


Citeer:
LONDON (Reuters) - Forget the tigers, elephants and dancing bears -- Cirque du Soleil will never travel the world with performing animals.

"We don't agree with the way the animals are dressed to do their tricks. We prefer to give jobs to human beings," said Pierre Parisien from the renowned Quebec troupe that has inspired a circus renaissance around the globe. "They are animals, not performers. They should be in the jungle," the artistic director of the troupe's "Saltimbanco" show told Reuters after its London opening this week."We do not agree with the way they are trained and I'm not sure the place of an elephant or a tiger is to stand in a cage half of its life and perform all around the world," he said. "We will never have animals in our shows."

....


Denk dat de meningen bij Cirque du Soleil wel wat verdeeld zijn hoor ;)

Daarnaast.. cirque du soleil laat zien dat je een circus ook zonder dieren kan hebben en de mensen goed kan entertainen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 2:51 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Daarnaast.. cirque du soleil laat zien dat je een circus ook zonder dieren kan hebben en de mensen goed kan entertainen.


Ik heb het gezien, prachtig de eerste keer. De tweede keer: "Mwaaa". De derde keer zal wel "Geeeeeeeuw" worden. Te veel "happen en nippen" van zakenrelaties met stropdassen, te weinig familiespektakel.
Zie ook artikel op homepage van Circusweb. Mijns inziens vallen de shows onder dezelfde noemer als wat Joop van der Ende produceert:
Ingeblikte voorstelling met veel actie en geluid. Mist gewoon de charme van een circus (met of zonder dieren).


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 7:28 pm 
heuvels schreef:
Ik heb het gezien, prachtig de eerste keer. De tweede keer: "Mwaaa". De derde keer zal wel "Geeeeeeeuw" worden.

Is dat niet bij elke voorstelling die je drie keer ziet? Het verrassingselement is dan weg, en daardoor ook een groot deel van de charme lijkt mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 9:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Is dat niet bij elke voorstelling die je drie keer ziet? Het verrassingselement is dan weg, en daardoor ook een groot deel van de charme lijkt mij.

Heb je gelijk in, maar daar heb ik bij circussen juist niet zo veel last van. Daar zie ik de programma's vaak groeien. Aan het begin van het seizoen met een vernieuwde cast en een nieuw programma zie je dat er wordt toegewerkt naar een show die staat. Dat merk je natuurlijk niet op drie opeenvolgende dagen maar met tussenpozen van weken wel degelijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 11:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Is dat niet ook een beetje persoonlijk? Ik kan bijvoorbeeld sommige films/shows eindeloos zien zonder dat ik me verveel ermee. Andere die hebben het na 1 keer gehad en vinden er dan niets meer aan.
Zelfde voor cirque du soleil. Ken personen die het elke keer super vinden. Maar jij vind dat weer niet en hebt weer andere dingen waar je wel langer mee kan vermaken. Dus het is sowieso wel erg persoonlijk.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 11:08 pm 
heuvels schreef:
Heb je gelijk in, maar daar heb ik bij circussen juist niet zo veel last van. Daar zie ik de programma's vaak groeien. Aan het begin van het seizoen met een vernieuwde cast en een nieuw programma zie je dat er wordt toegewerkt naar een show die staat. Dat merk je natuurlijk niet op drie opeenvolgende dagen maar met tussenpozen van weken wel degelijk.

Dat betekent dus dat Cirque du Soleil meteen al zo'n goede show neerzet dat die meteen al perfect is. :D
Voor alle andere circussen geldt: jammer dus voor de mensen die in het begin van een tour naar een voorstelling gaan, die krijgen een mindere show te zien dan degenen die later in het seizoen gaan?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 11:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
s dat niet ook een beetje persoonlijk? Ik kan bijvoorbeeld sommige films/shows eindeloos zien zonder dat ik me verveel ermee. Andere die hebben het na 1 keer gehad en vinden er dan niets meer aan.
Zelfde voor cirque du soleil. Ken personen die het elke keer super vinden. Maar jij vind dat weer niet en hebt weer andere dingen waar je wel langer mee kan vermaken. Dus het is sowieso wel erg persoonlijk.


Tuurlijk, over smaak valt niet te twisten. Er zijn malloten die THE SOUND OF MUSIC >100 keer gezien hebben. Maar Cirque du Soleil is iets wat je gezien moet hebben, en Circus is Circus. Het hoeft niet allemaal zo perfect, zo supergeregistreerd, zo strak eruit te zien. Een klein circus waar men z'n stinkende best doet om met beperkte middelen het publiek te vermaken ga ik liever naar toe dan zo'n voorgekookte, ingeblikte, gelikte voorstelling van CdS. Maar als je perfectionistisch bent ingesteld denk je daar natuurlijk anders over.
En het publiek zoals ik al zei... mensen die circus komen zien creeren meer sfeer als die zakenlui die lekker komen netwerken met een hapje en een nipje in de VIP tent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2006 12:26 am 
maar het loopt beter dan welk circus dan ook, ze zijn orgineel en durven af te stappen van de saaie traditie, en vergeet niet, ze zijn eind jaren 80 met niets begonnen, dus het kan wel....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2006 8:34 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
maar het loopt beter dan welk circus dan ook, ze zijn orgineel en durven af te stappen van de saaie traditie, en vergeet niet, ze zijn eind jaren 80 met niets begonnen, dus het kan wel....


Klopt, vanuit zakelijk standpunt heb je helemaal gelijk...en smaken verschillen, ik vind het allemaal te veel "new age".


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.