Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 1:59 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 8:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat ik de afgelopen paar maanden heb geconstateerd is dat er gemeenten zijn die het niet zo nauw nemen met voldoende ruimte tussen de circussen. Een paar voorbeelden, de Friese gemeente Gorredijk verleende in nauwelijks drie weken tijd een vergunning aan circus Belly-Wien en aan Circus Bavaria, hetzelfde maar dan in Wassenaar en Vlaardingen waar binnen een maand ook twee circussen gasteerden in Wassenaar eerst circus Malford en toen circus Belly-Wien en in Vlaardingen ook eerst circus Malford en daarna het Staatscircus van Moskou. Eigenlijk zou dit niet mogelijk moeten wezen, de gemeenten zouden eigenlijk ongeveer twee maanden in acht moeten nemen tussen de komst van het ene en het andere circus. Ik zou de circussen dan willen adviseren om dit bij de gemeenten na te vragen. Dit kan het circus die als nummer twee komt de nodige klanten kosten. Want het publiek gaat in deze tijd niet in een tijdsbestek van een maand twee keer naar het circus. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: aanvulling speelruimtes
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 8:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Als aanvulling een wel heel absurd voorbeeld van vergunningen afgeven en dat betreft de Zeeuwse plaats Burgh-Haamstede, waar maar liefst in een tijdsbestek van twee weken, twee circussen komen en wel van 18/7 t/m 20/7 het Staatscircus van Moskou en van 24/7 t/m 6/8 circus Renz-Berlin. Terwijl het ene circus nog voorstellingen verzorgd zal het andere circus al weer de nodige reclame maken, dit kan toch niet! max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: aanvulling speelruimtes
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 8:43 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
max schreef:
Als aanvulling een wel heel absurd voorbeeld van vergunningen afgeven en dat betreft de Zeeuwse plaats Burgh-Haamstede, waar maar liefst in een tijdsbestek van twee weken, twee circussen komen en wel van 18/7 t/m 20/7 het Staatscircus van Moskou en van 24/7 t/m 6/8 circus Renz-Berlin. Terwijl het ene circus nog voorstellingen verzorgd zal het andere circus al weer de nodige reclame maken, dit kan toch niet! max.
Ja daar heb je gelijk in en als je weet is het Bongo circus ook al in de buurt dus zijn er al 3 circusssen in Zeeland. Ik snap dus ook niet helemaal dat Renz-Berlin daar nog wil staan het is natuurlijk wel moeilijk om vergunnigen te krijgen maar om daar te gaan staat en er komt geen mens en je verdient geen geld snap ik ook niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 12:02 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
dat betreft de Zeeuwse plaats Burgh-Haamstede

Dit hoeft niet heel raar te zijn. Deze plaats bestaat voor 90% uit vakantiegangers. Dus de mensen die het eerste circus hebben gezien zijn grotendeels weer vervangen door anderen....
Er kunnen wel drie circussen draaien daar in de vakantieperiode volgens mij...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 12:06 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Eigenlijk zou dit niet mogelijk moeten wezen, de gemeenten zouden eigenlijk ongeveer twee maanden in acht moeten nemen tussen de komst van het ene en het andere circus

Het zou nog mooier zijn als de circussen onderling overlegden over hun toernees, maar dat is nog een utopie.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: vergunningenbeleid
BerichtGeplaatst: wo jul 19, 2006 10:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Binnenkort e.e.a. over het vergunningenbeleid in Nederland met reacties hierop van Willem Smitt, die vind dat hier nogal het e.e.a. aan schort. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.