Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:29 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 11:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dit wordt een nieuwe rubriek hier op Gemeente-Info en wel de uiteenlopende regels om reclameborden te mogen plaatsen, wat nogal verschilt per gemeente, je hebt gemeenten waar men zelf de reclameborden mag plaatsen, maar ook weer verschillend wat aantal betreft, dan zijn er nog gemeenten waar je peperdure driehoeksborden moet huren om promotie te kunnen maken en dan is er nog een categorie gemeenten waar je geen enkel reclamebord mag plaatsen.
Het is te hopen dat hier een uniforme regelgeving van kracht gaat worden en dat e.e.a. zo mogelijk het komende jaar in mag gaan. Ik zal op korte termijn een aantal voorbeelden op deze topic plaatsen, maar jullie kunnen op dit hot item ook jullie bevindingen plaatsen omtrent je eigen woonplaats. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reclame maken
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 12:03 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik had vanavond Willem Smitt, directeur Groot Russisch Staatscircus, aan de telefoon en hij vetelde mij dat hij in Heerlen een vergunning had gekregen om 200 reclambordente mogen plaatsen, Een pluim voor de gemeente Heerlen, laat dat een voorbeeld zijn voor de niet zo bereidwillige gemeenten in deze kwestie. Zo hoort het toch, een circus moet op een duidelijke wijze de komst bekend kunnen maken en ook een pluim voor de gemeente Den Helder die volgend jaar de reclameregels ook wil verruimen, maar helaas heeft het Circus Althoff hier niks meer aan, maar die gemeente doet toch ook een stap in de goede richting. Wie volgt? max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: circus & 'promotie
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2006 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik kan ook nog melden dat in de gemeente Assen, waar ik woon, de circussen zelf hun eigen reclameborden mogen plaatsen en als het circus wat teveel aan borden neerzet, staat de gemeente dat oogluikend toe, zo kan het ook en bovendien heb je in Assen van gemeentewege ook nog vrije plakplaatsen in de vorm van grote billboards en reclamezuilen, dit is misschien ook een idee voor gemeenten die dit nog niet hebben. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: wo sep 06, 2006 7:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Zie ook v.w.b. dit onderwerp onder de kop Zwolle etc. Nu gebeurd het ook wel regelmatig dat de circussen elkaar beconcureren v.w.b. de wildplak, b.v. als twee circussen op een afstand van nauwelijks 10 kilometer van elkaar vandaan gelijktijdig voorstellingen geven, dan wil het nog weleens gebeuren dat men in elkaars gebied promotie maakt doormiddel van b.v. wildplak of uithang, dit is dan niet bepaald collegiaal te noemen, dus doe dat dan niet. Dit komt ook vaak voort uit onwetenheid, daar de circussen van elkaar de tournee niet weten, dus met overleg kun je dit voorkomen en ook om hierover duidelijke afspraken te maken. Een mooi voorbeeld hiervan is, dat een paar jaar terug in het voorjaar in hetzelfde weekend in Heemskerk het Staatscircus van Moskou gasteerde en een luttele twee kilometer verderop in Beverwijk het Groot Russisch Staatscircus, ik ben toen bij beide circussen geweest en ze hebben zich redelijk gehouden aan de regels om niet in elkaars gebied raeclame te maken. Maar goed was dit ook niet van twee buurgemeenten, want Beverwijk en Heemskerk grenzen notabene aan elkaar, om gelijktijdig voor het zelfde weekend een vergunning te verlenen aan een circus, want beide circussen waren hier totaal niet mee op de hoogte en waren dan ook verrast over deze gang van zaken, maar gelukkig hebben beide circussen nog goed gedraaid. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Gemeente Almere.
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2006 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Circusdirecteur Willem Smitt komt volgende week naar de gemeente Almere met het Groot Russisch Staatscircus, zoals bekend, nu geeft de gem. Almere een vergunning af voor het plaatsen van slechts 25 reclameborden, wat wel heel erg mager is voor zo'n grote gemeente, dat uit vier kernen bestaat en wel Almere-Hout; Buiten, Haven & Stad. Zo'n paar borden vallen dan helemaal niet op. Hoe kan het circus de komst dan optimaal aankondigen, want in Almere heb je ook geen regionaal dagblad, dan zou je het alleen van de uithang moeten hebben en je krijgt voor het ophangen van een affiche ook niet bij elk adres toestemming. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2006 10:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
nu geeft de gem. Almere een vergunning af voor het plaatsen van slechts 25 reclameborden

:idea: Hmmm, hoe groot mogen die borden zijn??? :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Reaktie op Max
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2006 10:41 pm 
Oké Max,

*Uithangen, dat lukt mij bij elk adres in een stad/gemeente, wat doen jullie verkeerd?.

*Als je maar een beperkt aantal borden mag plaatsen, maak dan gebruik van de plakzuilen.

*En nog een tip, maak gebruik van de kranten en andere media. Een echt circus heeft deze informatie niet nodig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gemeente Almere.
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2006 10:56 pm 
max schreef:
, want in Almere heb je ook geen regionaal dagblad,


Dit klopt dus niet wat je schrijft,. Almere heeft weldegelijk een regionaal dagblad.

Het Dagblad van Almere

Het Dagblad van Flevoland

De Stentor


Huis aan Huis Bladen

Almare

De Flevopost

Groene Weekblad

Flevoland Nieuwsblad

En ik zal er ongetwijfeld een paar vergeten

Ik dacht zo mogelijkheden genoeg om reclame te maken.
Ik kan je nog aan de adressen en telefoonnummers helpen van de kranten ook. 8)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 12:23 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
In een huis-aan huisblad heeft wel wat gestaan over het Groot Russisch Staatscircus, maar dat was kort geleden, terwijl er al in een vroeg stadium een persbericht gestuurd is, dit ook i.v.m. met de vermelding van de voorverkoopadressen. Het heeft er deze week pas ingestaan, dus men heeft hiervan wel schade geleden, daar het publiek in Almere pas in een later stadium op de hoogte is gesteld van de voorverkoopadressen in Almere en omgeving. Het lukt nu eenmaal niet om bij elke winkel en horecaonderneming een affiche te mogen ophangen, dit geldt vooral voor de landelijke concerns, die dit van hoger hand niet mogen doen, dit probleem ondervind ik ook regelmatig bij mij in Assen, met het uithangen van affiches van circussen. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 12:51 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
dit probleem ondervind ik ook regelmatig bij mij in Assen, met het uithangen van affiches van circussen.


;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 11:15 am 
max schreef:
Het lukt nu eenmaal niet om bij elke winkel en horecaonderneming een affiche te mogen ophangen, dit geldt vooral voor de landelijke concerns, die dit van hoger hand niet mogen doen, dit probleem ondervind ik ook regelmatig bij mij in Assen, met het uithangen van affiches van circussen. max.


Dan doe je toch iets verkeerd!.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 6:12 pm 
Quirico schreef:
max schreef:
Het lukt nu eenmaal niet om bij elke winkel en horecaonderneming een affiche te mogen ophangen, dit geldt vooral voor de landelijke concerns, die dit van hoger hand niet mogen doen, dit probleem ondervind ik ook regelmatig bij mij in Assen, met het uithangen van affiches van circussen. max.


Dan doe je toch iets verkeerd!.


Hoezo?

Niet elke winkel wil posters in zijn of haar winkel. Daarnaast moet je ook de mensen hebben om langs die winkels te gaan om het aan de man te brengen. Niet elk circus heeft die mensen beschikbaar.

Het ligt dus niet aan of je iets verkeerd doet, maar aan de middelen die je tot je beschikking hebt. Het is dus niet zo eenvoudig als je zegt of denkt dat het is,..


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 8:27 pm 
A3ana,

Ik loop al een aantal maanden mee met circus Althoff, daar doe ik de reklame. En geloof me, het lukt me echt om in elke winkel een affiche op te hangen. Van Hema tot de kleinste slager in een dorp. Je moet het vertrouwensgevoel van de winkelmedewerker of eigenaar overwinnen. Ik krijg het zelfs voor elkaar om van een bakker een krentenbol te krijgen. Hhaha, niet persé om die krentenbol maar om het princiepe hoe je het oppakt in een winkel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 8:46 pm 
Quirico schreef:
A3ana,

Ik loop al een aantal maanden mee met circus Althoff, daar doe ik de reklame. En geloof me, het lukt me echt om in elke winkel een affiche op te hangen. Van Hema tot de kleinste slager in een dorp. Je moet het vertrouwensgevoel van de winkelmedewerker of eigenaar overwinnen. Ik krijg het zelfs voor elkaar om van een bakker een krentenbol te krijgen. Hhaha, niet persé om die krentenbol maar om het princiepe hoe je het oppakt in een winkel.


Sorry Quirico, Ik geloof niet wat je schrijft, helaas.

Ik zie toch echt niet in ELKE winkel een poster van Althoff hangen.
Ook in Lelystad hingen er niet in alle winkels posters 8)
Je kunt me heel veel wijs maken. Maar je moet wel dingen vertellen die geloofwaarding zijn. De slager en de bakker in ons dorp daarvan weet ik dat zij geen posters in de winkel willen. Er zijn maar een klein aantal winkels waar posters hangen het zijn er 5 en we hebben toch echt meer winkels op ons dorp.
Niet elke winkel wil posters in zijn of haar winkel ook ik heb ervaring met posters ophangen! En kontakten met winkeliers, en dit heeft niets met overwinnen te maken als het niet mag. Je hebt ook de eigenaar van die zaak te respecteren :P


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 9:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Hoe kom je zo snel mogelijk af van een lastig ventje die een poster op de winkelruit wil hebben?
Neem de poster aan, geef hem een krentenbol zodat hij z'n mond even houdt, hang de poster op en haal die er een half uur later weer af! :wink: :wink: :wink:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.