Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 11:01 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 9:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Oke, we gaan wellicht voor de miljoenste keer de renzendiscussie aan. Heet je wel of niet Renz, het gaat om wat je voorstelt toch?
Ik denk dat het miljoenenpubliek allang de verschillen weet tussen Herman Renz en alle andere Duitse Renz circussen. What's in a name, televisieoptredens, bekendheid, kwaliteit, het maakt allemaal niets uit toch, publiek komt of blijft weg, zo lang je roept dat het 5 cvoor 12 is, in plaats van half acht, ben je gewoon een oncreatieve fantasieloze circusondernemer, zolang je de hedendaagse beperkingen niet als kansen ziet.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 9:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Ik denk dat het miljoenenpubliek allang de verschillen weet tussen Herman Renz en alle andere Duitse Renz circussen

Drie of vier keer heeft iemand van Herman Renz iets in de microfoon mogen zeggen. Een keer ging het over de Duitse Renzen, maar alleen om te benadrukken dat de gemeenten vaak het verschil niet weten. Ook de Duitse Renzen waren vertegenwoordigd maar hulden zich in stilzwijgen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 9:41 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
gera schreef:
Oke, we gaan wellicht voor de miljoenste keer de renzendiscussie aan. Heet je wel of niet Renz, het gaat om wat je voorstelt toch?
Ik denk dat het miljoenenpubliek allang de verschillen weet tussen Herman Renz en alle andere Duitse Renz circussen. What's in a name, televisieoptredens, bekendheid, kwaliteit, het maakt allemaal niets uit toch, publiek komt of blijft weg, zo lang je roept dat het 5 cvoor 12 is, in plaats van half acht, ben je gewoon een oncreatieve fantasieloze circusondernemer, zolang je de hedendaagse beperkingen niet als kansen ziet.

Yep, blijft gevoelig onderwerp, kijk hier maar eens: http://www.circusrenz.nl/
(en die site staat overigens geregistreerd onder Circus Arena, om het simpel te houden) :D

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 9:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tijger schreef:
Yep, blijft gevoelig onderwerp, kijk hier maar eens: http://www.circusrenz.nl/
(en die site staat overigens geregistreerd onder Circus Arena, om het simpel te houden) :D


Graag On Topic blijven. Deze familievete heeft niets met het onderwerp te maken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 9:45 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Tijger schreef:
gera schreef:
Oke, we gaan wellicht voor de miljoenste keer de renzendiscussie aan. Heet je wel of niet Renz, het gaat om wat je voorstelt toch?
Ik denk dat het miljoenenpubliek allang de verschillen weet tussen Herman Renz en alle andere Duitse Renz circussen. What's in a name, televisieoptredens, bekendheid, kwaliteit, het maakt allemaal niets uit toch, publiek komt of blijft weg, zo lang je roept dat het 5 cvoor 12 is, in plaats van half acht, ben je gewoon een oncreatieve fantasieloze circusondernemer, zolang je de hedendaagse beperkingen niet als kansen ziet.

Yep, blijft gevoelig onderwerp, kijk hier maar eens: http://www.circusrenz.nl/
(en die site staat overigens geregistreerd onder Circus Arena, om het simpel te houden) :D

Hier is al eens uitgebreid over gediscussieerd, en daar gaan we hier op deze plek niet op verder. Einde Renzen discussie hier dus.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 7:01 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
goeswest schreef:
Ben in ieder geval wijzer geworden dat ik een boerenlul Ben volgens miljoen die daarna ook verklaarde we zijn geen renz we gebruiken alleen de naam
Je was aanwezig samen met vertegenwoordigers/tourneemanagers van nog enkele familiecircussen. Achteraf klagen terwijl je in Utrecht genoeg kansen had om je zegje te doen? Alleen Willem van Heybeek heeft de moeite genomen om heel goede punten in te brengen in het symposium. De mensen achter Renz-International, Humberto en Sydney leken alleen fysiek aanwezig te zijn...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 9:22 am 
Ik klaag niet
Zeg alleen wat iemand gezegd heeft
En om daar donderdag op te reageren leek me niet nodig
Maar we waren er
Hebben goed geluisterd en persoonlijk had ik niks in te brengen
Groeten uit berlijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 5:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
hier uit voortvloeiende discussie over 100 jarig jubileum is afgesplitst naar
www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=3406

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 9:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Er heeft alleen maar iemand gezegd: "Elke boerenlul kan een tournee samenstellen". Dat is toch heel wat anders dan wat hier beweerd wordt.

Daarmee is geen enkel persoon aangevallen, maar wel verwezen naar het maken van onsamenhangende tournee's waarbij circussen min of meer noodgedwongen kris-kras door het land moeten reizen, ze eigenlijk onbedoeld een week langer in een plaats blijven staan omdat er geen andere plek was voor die tweede week, en heel kleine circussen toch vergunning aanvragen voor de grote terreinen waardoor de grote circussen onnodig worden benadeeld. Want die kunnen nu eenmaal niet op een klein terrein staan...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 9:40 am 
Dan heb je niet goed geluisterd.
Hij had het eerst over franz renz en daarna over r
Elke. Boerenlul kan een tour maken voor een duitse renz.
Over kris kras door nederland reizen mag je mij persoonlijk op aanspreken maar dan na het seizoen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 11:17 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
goeswest schreef:
Dan heb je niet goed geluisterd.
Hij had het eerst over franz renz en daarna over r
Elke. Boerenlul kan een tour maken voor een duitse renz.
Over kris kras door nederland reizen mag je mij persoonlijk op aanspreken maar dan na het seizoen

Laat mij dan maar een boerenlul zijn maar we hebben toch elk jaar een mooie tournee (zonder financiële problemen) en omdat ik het voor 2 circussen doe mag men mij een dubbele boerenlul noemen.
Maar ja ....de afgunst he. Het blijft lachen in dit wereldje :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 01, 2011 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Terwijl er vorig jaar een gratis symposium over de toekomst van het circus was in het Teylersmuseum in Haarlem durfde men voor het symposium in het Spoorwegmuseum een prijs van bijna E50,- te vragen.

Er zat dan wel een lunch bij, maar een lunchpakketje kun je volgens mij ook zelf meenemen.

Voor mij reden om niet te gaan. Een hobby moet volgens mij wel leuk en aantrekkelijk blijven.

Inhoudelijk heb ik als ik het hier zo lees het idee dat het bekende verhaal is besproken; Nederlandse circussen die een voorkeursbehandeling van gemeentes verwachten tegenover buitenlandse circussen die daar anders over denken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 03, 2011 10:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
sylvio schreef:
Terwijl er vorig jaar een gratis symposium over de toekomst van het circus was in het Teylersmuseum in Haarlem durfde men voor het symposium in het Spoorwegmuseum een prijs van bijna E50,- te vragen.

Er zat dan wel een lunch bij, maar een lunchpakketje kun je volgens mij ook zelf meenemen.

Voor mij reden om niet te gaan. Een hobby moet volgens mij wel leuk en aantrekkelijk blijven.

Inhoudelijk heb ik als ik het hier zo lees het idee dat het bekende verhaal is besproken; Nederlandse circussen die een voorkeursbehandeling van gemeentes verwachten tegenover buitenlandse circussen die daar anders over denken.

Alleen de dagvoorzitter al kost (via Speakers Academy) tussen de 3500,- en 5000,-.
De locatie huren zal een veelvoud van dat bedrag zijn, en dan heb je nog de catering en dergelijke.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 04, 2011 8:57 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het "gratis symposium" in 2010 was toch echt iets heel anders dan het NCV symposium. Dat eerste was eigenlijk reclame voor een bekend project van het Teylers Museum. Het tweede een symposium voor de mensen in het vak. Als je voor reclame moet betalen dan klopt er toch iets niet. En neem maar gerust aan: vaksymposia hebben vaak een veel hoger inschrijfbedrag. Van E250,- tot viercijferig vóór de komma...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 29, 2011 7:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Volkscultuur heeft een verslag van de dag rondgestuurd:
http://www.circus-web.nl/forum/verslag_congres.pdf (PDF bestand)

Er staat niets in wat we nog niet wisten. Goed voor de betrokkenen om alles nog eens terug te lezen, dat wel. Een evaluatie volgt hopelijk. En hopelijk wordt het verslag nu wel gelezen door de Vereniging Nederlandse Gemeenten en worden zij eens wakker.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.