Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:48 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 9:55 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het gebeurd nogal eens dat in gemeenten het circus soms gelijktijdig gasteerd met de kermis en je hebt gemeenten waar het circus een week na de kermis geboekt staat of ook andersom. Kunnen de gemeenten geen langere periode in acht nemen tussen de komst van het circus en de kermis, want het 1 gaat toch ten koste van het andere. Wellicht dat men een periode van tenminste een maand in acht neemt. Ik hoorde van Willem Schildt de tourneemanager van het Circus Alberto Althoff, dat er in Beverwijk vorige week een kermis heeft plaatsgevonden en dat het circus Althoff er deze week zou gasteren. Men heeft van het circus uit de voorstellingen in Beverwijk uiteraard niet door laten gaan en men kon gelukkig een week langer en dat op een andere locatie, blijven op Texel.
max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 4:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik denk dat die ambtenaren geen zin hebben om daar een beleid voor uit te gaan stippelen, veels te veel denkwerk! En die kermis staat toch zeker al maaaanden vantevoren vast? Volgens mij is dit een taak voor de tourmanager van het circus om bij het contact met de gemeenten een checklijstje af te vinken....
En op het internet is vast wel ergens een kermisagenda te vinden.
zoals hier http://www.standby.fm/kermisagenda2006.doc


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Volgens mij staat niet alleen de kermis, maar ook het circus al maanden op de evenementenkalender van de gemeenten, het is volgens mij gewoon een taak van de gemeenten om alle evenementen goed te coordineren. Want weet een circus, wat er in elke gemeente zich nog meer afspeelt, ik denk het niet, dan mogen de circussen hier wel een extra persoon op in zetten, om bij alle gemeenten te informeren wat er zich nog meer afspeelt. Het is volgens mij wel zo netjes dat de gemeenten elke evenementenorganisatie even op de hoogte stelt, dat het wellicht verstandiger is om een andere periode te komen, zodat men niet een hausse aan evenementen tegelijk krijgt, dit kan nooit goed zijn. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 7:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De gemeente zal zich druk maken over zaken als publieke orde, maar echt niet over de bezoekersaantallen die de kassa's passeren.
De gemeenten zullen wel desgevraagd een evenementenkalender moeten kunnen ophoesten voor de organisatoren. De circussen en kermissen zullen zelf maar moeten bepalen of ze 1, 2, 3, of meer weken tussenruimte willen hebben, je kunt niet van de gemeenten verwachten dat ze daar onderzoek naar gaan lopen doen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 7:42 pm 
We betalen genoeg belasting!. Stel dan als gemeente een wethouder aan die over het reilen en zeilen van vergunningen gaat. En bepaalt wanneer een kermis en wanneer een circus mag plaatsen in de gemeente. Moet makkelijk lukken!. En de meeste receptionisten hebben toch weinig te doen, een klusje extra is er niks bij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 8:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Dat is de wereld op z'n kop. Dan moeten de gemeenten circussen, kermissen, wielerronden enz zelf gaan aanschrijven, inplannen, uitnodigen etc.
Nu is het zo dat een circus zelf bepaalt hoe zijn toernee er uit ziet, en is zelf verantwoordelijk voor de pr etc. en dat werkt het beste. Alleen de toermanager moet in de gaten houden of andere evenementen niet in de weg zitten, en die zijn echt niet geheim!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 11:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik weet niet of jullie mijn postings op pagina 2 in de rubriek circussen en dan onder de noemer Groot Russisch Staatscircus al hebben gelezen, omtrent het doorreizen in de winter van de grote Nederlandse circussen, dan telt het probleem ook niet van een teveel aan evenementen op de daarvoor bestemde terreinnen, dan is het even wat gemakkelijker voor het circus om aan een rendabele tournee te komen, het Staatscircus van Moskou heeft dit de afgelopen winter al voor het eerst gedaan en het Groot Russisch Staatscircus al sinds een paar jaar, Nu nog de circussen Herman Renz & Alberto Althoff, je hebt dan ook geen last van de kermissen en ook niet van de circussen uit het buitenland en andersoortige evenementen. Dan maak je een extra lange zomerstop van b.v. 3 maanden (juni t/m augustus).max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 2:25 am 
misschien zouden de kermissen er ook wel zo over willen denken, want bij extreem warm weer zijn er ook weinig mensen, dus inkomsten bij deze bedrijfstak. En zo ja, dan is er nog hetzelfde probleem, alleen later in het jaar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 1:59 pm 
max schreef:
Ik weet niet of jullie mijn postings op pagina 2 in de rubriek circussen en dan onder de noemer Groot Russisch Staatscircus al hebben gelezen, omtrent het doorreizen in de winter van de grote Nederlandse circussen, dan telt het probleem ook niet van een teveel aan evenementen op de daarvoor bestemde terreinnen, dan is het even wat gemakkelijker voor het circus om aan een rendabele tournee te komen, het Staatscircus van Moskou heeft dit de afgelopen winter al voor het eerst gedaan en het Groot Russisch Staatscircus al sinds een paar jaar, Nu nog de circussen Herman Renz & Alberto Althoff, je hebt dan ook geen last van de kermissen en ook niet van de circussen uit het buitenland en andersoortige evenementen. Dan maak je een extra lange zomerstop van b.v. 3 maanden (juni t/m augustus).max.


Ik moet je teleurstellen Max, ook buitenlandse circussen gaan dit jaar door in de winter. Ik ken er in elk geval één!!!!!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 2:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Anonymous schreef:
max schreef:
Ik weet niet of jullie mijn postings op pagina 2 in de rubriek circussen en dan onder de noemer Groot Russisch Staatscircus al hebben gelezen, omtrent het doorreizen in de winter van de grote Nederlandse circussen, dan telt het probleem ook niet van een teveel aan evenementen op de daarvoor bestemde terreinnen, dan is het even wat gemakkelijker voor het circus om aan een rendabele tournee te komen, het Staatscircus van Moskou heeft dit de afgelopen winter al voor het eerst gedaan en het Groot Russisch Staatscircus al sinds een paar jaar, Nu nog de circussen Herman Renz & Alberto Althoff, je hebt dan ook geen last van de kermissen en ook niet van de circussen uit het buitenland en andersoortige evenementen. Dan maak je een extra lange zomerstop van b.v. 3 maanden (juni t/m augustus).max.


Ik moet je teleurstellen Max, ook buitenlandse circussen gaan dit jaar door in de winter. Ik ken er in elk geval één!!!!!!


Sorry. laatste bericht was van mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 3:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik zou zeggen 's zomers een goeie airco en 's winters een goeie kachel, laat het publiek maar komen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2006 12:02 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Maar als circus nu het gehele jaar te moeten blijven doordraaien is natuurlijk een beetje teveel van het goede. Men heeft in deze bedrijfstak toch ook recht op vakantie net als ieder ander en v.w.b. de buitenlandse circussen, als ze willen mogen ze ook rustig touren in Nederland gedurende de winterperiode, maar dat heeft tot nu toe geen enkele buitenlandse zaak gedaan, behalve dan gedurende de kerstperiode, maar dat was dan hooguit drie weken, dus ik ging er vanuit dat de buitenlandse circussen er niet voor voelden om in die periode in Nederland op tournee te gaan en dat ze dat wellicht liever deden in hun eigen land. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: za sep 02, 2006 11:45 am 
magnum schreef:
Anonymous schreef:
max schreef:
Ik weet niet of jullie mijn postings op pagina 2 in de rubriek circussen en dan onder de noemer Groot Russisch Staatscircus al hebben gelezen, omtrent het doorreizen in de winter van de grote Nederlandse circussen, dan telt het probleem ook niet van een teveel aan evenementen op de daarvoor bestemde terreinnen, dan is het even wat gemakkelijker voor het circus om aan een rendabele tournee te komen, het Staatscircus van Moskou heeft dit de afgelopen winter al voor het eerst gedaan en het Groot Russisch Staatscircus al sinds een paar jaar, Nu nog de circussen Herman Renz & Alberto Althoff, je hebt dan ook geen last van de kermissen en ook niet van de circussen uit het buitenland en andersoortige evenementen. Dan maak je een extra lange zomerstop van b.v. 3 maanden (juni t/m augustus).max.


Ik moet je teleurstellen Max, ook buitenlandse circussen gaan dit jaar door in de winter. Ik ken er in elk geval één!!!!!!


Sorry. laatste bericht was van mij.


ik ken er 2
en er is een beleid voor het aantal dagen dat er tussen evenementen moet zitten
alleen de gemeente's houden zich daar niet aan
maar er moet ongeveer 10 a 14 dagen tussen zitten


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2006 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Als je b.v. een gebeuren in de sport hebt en ook gelijktijdig een circus binnen de gemeentegrenzen hebt, is dat niet zo'n groot probleem, dat bijt elkaar niet. Maar heb je b.v. een kermis en een circus vrijwel gelijktijdig binnen je gemeente dan bijt elkaar dat wel, of kort na elkaar. Het valt natuurlijk voor een gemeente ook niet mee om het iedereen goed naar de zin te kunnen maken, want je hebt nu eenmaal een hausse aan evenementen en dat vooral in de zomerperiode, dus er kan natuurlijk door een communicatiestoornis bij een gemeente wel eens en keer wat fout gaan, maar het moet natuurlijk niet al te vaak gebeuren. Wel is het zo dat de meeste circussen op dit moment nog om vergunningen zitten te springen, want het einde van de tournee is nog niet in zicht. Dus mocht er nog een gaatje vrij zijn in jouw gemeente of dat er dit seizoen nog helemaal geen circus is geweest maak dit dan kenbaar op deze rubriek, wellicht hebben de circussen er nog wat aan. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: circus en kermis
BerichtGeplaatst: do nov 02, 2006 12:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik ben mij nu pas aan het inlezen op dit deel van het forum.
Het is dus mogelijk een "late reactie" maar circus is toch van alle tijden...

In mijn woonplaats is het al jaren zo dat er hooguit DRIE WEKEN zit tussen kermis en circus.

Je zou dan problemen verwachten met de bezoekersaantallen.
Maar niets is minder waar. De kermisbezoeker is een totaal andere bezoeker dan de circusbezoeker. Je merkt het niet alleen tijdens het evenement maar ook in de uren er na. Beide evenementen trekken voldoende bezoekers.

Ook is het een maal voor gekomen dat Circus Bonge enkele weken na Circus Herman Renz op hetzelfde terrein stond. Net els de kermis die er tussen in zat. Zowel Renz als Bongo hebben goed gedraaid. Ze hebben toch elk hun eigen publiek.

De echte liefhebber van kermis EN circus weet beiden toch wel te vinden.

En, uhh, was het ook niet zo dat kermis en circus vroeger altijd op de zelfde tijd waren. Al heette het toen nog Jaarmarkt...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.