Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 6:24 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2006 12:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
zie http://www.destentor.nl/zwolle/article598937.ece

pikt Zwolle de krentjes uit de pap? alleen voor mensen met een dikke portemonnee? kleine circussen gediscrimineerd?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2006 10:31 pm 
Of moet Zwolle gewoon een keuze maken uit de diverse circussen dat kan toch ook?
Laat Arena maar naar Zwolle komen hoor mij goed kan ik ze verblijden met een bezoekje! 8)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2006 7:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik weet uit betrouwbare bron dat Zwolle een peperdure gemeente is v.w.b. het staangeld voor de circussen en dat de brandweer ook heel moeilijk kan doen. Dus alleen de grote circussen zoals Krone, Arena etc. kunnen hier optreden, voor de rest is het helaas niet op te brengen. Het wordt dus tijd dat hier verandering in komt. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2006 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Gelukkig zijn er ook wel circusvriendelijke gemeenten, die het circus milder benaderen, maar er zijn ook zeker gemeenten die het circus net als Zwolle, het circus het vel over de oren trekken. Als de gemeenten nu eens op 1 lijn gaan zitten v.w.b. het heffen van staangeld b.v. aan kleine circussen met een ziplaatsen capaciteit tot 500 personen en daar dan b.v. 100,00 euro staangeld per speeldag vragen en voor circussen met een capaciteit boven 500 personen 200,00 euro per speeldag en per speeldag doel ik hierbij op de dagen dat het circus een voorstelling geeft, dus dat de gemeenten geen staangeld heffen op op- en afbouwdagen, want dan komt er ook geen geld binnen bij het circus. Want je hebt tegenwoordig nogal wat gemeenten waar het circus slecht draait en dat de kosten beduidend hoger zijn, dan wat er aan entreegelden binnen komt en dat bovendien de gemeenten de reclameregels wat verruimen, zodat men tenminste een behoorlijk aantal reclameborden kan plaatsen, want dat is nog steeds de beste reclame, dit naar aanleiding van onderzoeken wat de beste vorm van reclame is. Dan zouden gemeenten tot 25.000 inwoners toestemming kunnen geven voor het plaatsen van 75 reclameborden en gemeenten van 25.000 tot 50.000 inwoners 125 borden en boven de 50.000 inwoners voor 200 borden. Dan kunnen de inwoners er niet meer omheen, dat het circus in aantocht is en wellicht draait men dan ook beter. Men zou als gemeente dan ook kunnen eisen dat de borden niet eerder dan 10 dagen voor de eerste speeldag geplaatst worden en gelijk na de laatste voorstelling weer verwijderd worden. Men zou dan voor het plaatsen van de borden een redelijk bedrag in rekening kunnen brengen,
b.v. 1,00 euro per bord, want je hebt natuurlijk ook nog de kans dat borden vernield kunnen worden door b.v. vandalisten of wellicht ook door dierenactivisten. Ook zou men v.w.b. de winkels en horeca wat soepeler om moeten gaan voor het laten ophangen van een affiche. De circussen zouden hier dan wel als geste 1 of 2 vrijkaarten voor moeten geven, want dan kan het van beide kanten al gelijk goed klikken. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2006 8:02 pm 
max schreef:
dus dat de gemeenten geen staangeld heffen op op- en afbouwdagen, want dan komt er ook geen geld binnen bij het circus.

Dus de gemeente moet haar terrein tegen een belachelijk laag bedrag verhuren, en dan ook nog eens geen geld vragen als het circus geen inkomsten heeft op bepaalde dagen? Denk je dat verhuurders van bijvoorbeeld winkelpanden ook geen geld vragen voor de zondagen, omdat de winkelier dan toch geen inkomsten heeft? Wel een beetje realistisch blijven hoor! De gemeente is er niet om het circus financieel te steunen, de gemeente is er voor haar inwoners. Dus hoe meer geld er binnenkomt des te beter! Zeker als dat terrein die dagen toch ook nergens anders voor gebruikt kan worden...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2006 11:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Je kunt volgens mij toch geen appels en peren met elkaar vergelijken. Ik geef er nog een eventuele suggestie bij v.w.b. de circussen, probeer zoveel mogelijk zonder uitvaldagen te reizen, of beperk het tot een minimum om en dat moet te realiseren zijn met minimaal 1 uitvaldag te reizen en in die ene dag moet het toch mogelijk zijn om te verkassen, als je kijkt naar de tournee van het Circus Arena, dan reizen die zonder uitvaldagen, dus dat moet toch voor elk circus mogelijk zijn, maar ja ik denk dat die uitvaldagen ook te wijten zijn aan het aantal vergunningen wat de circussen binnenhalen. Als je even naar het verleden kijkt, was het toch het Circus Toni Boltini, was toch ook een groot circus, welke ook vrijwel zonder uitvaldagen reisde en dat vaak nog met een eendags systeem, dus elke dag weer verkassen naar een volgende gemeente, ook deden dat recenter nog de circussen Holiday, Bassie & Adriaan en Renz, toch ook grote circussen, dus dat zou heden ten dage toch ook nog mogelijk moeten zijn, maar ja de vergunningen daar zit het volgens mij op vast. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.