Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 6:57 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 9:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
http://www.deweekkrant.nl/pages.php?pag ... ab=reactie met reactie van de CKC.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En weer een plaats waar ze het licht hebben gezien!
Overigens leuk dat het aantal voorbeeldsteden of -dorpen al gereduceerd is tot het altijd weer fascinerende Heemskerk. Als ik echt rust zoek ga ik daar wonen!
Voor een partij die zich met dierenwelzijn bezig meent te houden is de dierenkennis wederom uiterst beperkt, om niet te zeggen: geheel afwezig!
Want: wat een schattige babykangoeroetjes trof men er aan! Nou, zo jong zijn deze Wallaby's helemaal niet, 'dierenvrienden'!
En u kunt het lezen: het gaat inmiddels al over het weren van àlle dieren, al durft men paarden nog steeds niet te noemen. Een kwestie van tijd, mark my words!
Hoera, eindelijk hebben ze ingezien dat er sprake is van een 'korte reis'. Tot dusver had men het steeds over 'dagenlange transporten, zonder eten of drinken'. En dat klopt! Onlangs nog zo'n transport meegemaakt van Heerenveen naar de stad Groningen. Gaan die mensen van dat circus eerst naar Den Helder (maar niet over de Afsluitdijk, die vertrouwden ze niet met al dat water aan weerszijden), vervolgens via Middelburg (omdat ze bij bakkerij Le Countre in de Stationsstraat de lekkerste bolussen van ons land hebben) en dan nog even langs Maastricht om een flinke vruchtenvlaai in te slaan! Aan hun smaak mankeert weinig. Na drie dagen en evenveel nachten kwamen ze aan te Groningen, en al die tijd stonden die arme dieren in de trailers heen en weer te schudden. En niks voer, niks drinken, bezuinigen op die levende have! Was het antwoord op mijn vraag waarom ze niet de kortste weg kozen (voor u vertaald uit het Duits/Oostenrijks): 'Omdat in uw land de brandstof zo lekker goedkoop is, ons materiaal dan sneller slijt (allebei goed voor de economie) en ons personeel op die manier niet al te lui wordt! En natuurlijk omdat wij onze dieren haten. Want hoe eerder die sterven, hoe eerder wij geen broodwinning meer hebben!'
Klinkt logisch allemaal, of niet dan?

Sterkte in de strijd!



Ik houd van dieren, met of zonder circus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 18, 2010 7:59 pm
Berichten: 45
Locatie: Bodegraven
alle geruchten en of beweringen zijn klinkklare onzin. zelf woon ik in bodegraven en ben elke dag wezen kijken. schone ruime paardenboxen, de kamelen liepen lekker buiten, en de waliby's of baby kangoeroes, wat dan ook. liepen ook buiten lekker rond te snuffelen in hun uitloop. :mrgreen: :clown :D
en trouwens:

(voor u vertaald uit het Duits/Oostenrijks): 'Omdat in uw land de brandstof zo lekker goedkoop is, ons materiaal dan sneller slijt (allebei goed voor de economie) en ons personeel op die manier niet al te lui wordt! En natuurlijk omdat wij onze dieren haten. Want hoe eerder die sterven, hoe eerder wij geen broodwinning meer hebben!'

de laatste 2 argumenten, daarvan denk ik niet dat dat echte antwoorden zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 7:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Volgens mij bedoelde Didier de tekst sarcastisch. Uiteraard gaan de mensen van Circus Sydney niet via Middelburg en Maastricht van Heerenveen naar Groningen. Laat staan dat ze weten wat bolussen zijn...

Dat de pvdd de plank heeft misgeslagen, dat moge duidelijk zijn. Hoewel walliby's kleiner zijn dan kangoeroes zijn het zeker geen baby-kangoeroes!

Wie neemt de moeite om bij dit soort onzin in de krant of op de website van de krant eens te reageren?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 7:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik vind trouwens dat ze bij de Stadsbakkerij in Zierikzee de lekkerste bolussen hebben :mrgreen:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 7:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
en bij die bakker kun je beter een "riestevlaam" kopen. Mmmm.....

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2011 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dan maar even voor alle duidelijkheid: natuurlijk was mijn reactie sarcastisch of zo u wilt cynisch bedoeld! Een beetje humor moet toch kunnen, zelfs in deze serieuze strijd! Op die wijze houd je het gewoon langer vol.

En Ron, mijn 'voorbeeld' betrof niet Circus Sydney maar Belly Wien. Volg je de touragenda niet meer? En nog iets: Waliby's zijn pretparken, de miniatuurkangoeroes heten Wallaby's, met twee keer een a. Bij ons in het dorp hebben we ze zelfs in de kinderboerderij, zou dat wel mogen?

Nog even wat minder serieuze reacties: natuurlijk weten circusmensen wel wat bolussen zijn. Ze draaien ze ja iedere dag! Of dacht je dat behalve hun verstand ook hun spijsverteringssysteem in de war was?
Verder kan ik mij vergist hebben in de naam van de bakker (die wel echt bestaat!). Het kan ook Le Cointre zijn, lijkt me logischer. Graag uitsluitsel, of hebben we geen kijkers in Zeeland?

Foei Heuvels, om een andere bakkerij te verkiezen alleen omdat je daar per schuit kunt komen! Behalve circus- ben ik toevallig ook nog OV-freak (onder andere), dus dan kom je al snel in de Stationsstraat uit! Maar, weer alle aapjes op een stokje (achter Moeders keukendeur), door mij genoemde bakker heeft wel een grote naam.

Dan nog een toevoeging over het rustieke Heemskerk, waar je alleen van het station al zo verschrikkelijk vrolijk wordt (niet dus). Het voorbeeld in het bericht in de krant dat daar besloten is nooit meer een circus met dieren toe te laten is dit jaar letterlijk met voeten getreden! Want nog deze zomer troffen we ter plaatse Circus Sijm aan (bewijsfoto's elders op deze site), welhaast het meest kindvriendelijke circus van ons land. Maar met dat prachtige duiven- en kippennummer. Of zijn vogels nu ineens geen dieren meer?


Ik houd van vogels, vooral van hele vreemde!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2011 5:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Je hebt helemaal gelijk. En een gemeente die het nog strenger doet: Amsterdam. In Stadsdeel Centrum zou circus met "wilde" (lees: uitheemse) dieren totaal verboden zijn, Toch heb ik daar nog niet zo lang geleden in een circus een fakir-act met slangen gezien. Uitheems en daarom in de woorden van dieractivisten "wild". En in Amsterdam Zuid is Circus Herman Renz ook nog steeds gewoon welkom. De vergunning voor 2012 is ook al verleend.

Ze roepen maar wat in de media, want ze kunnen een circus met bepaalde diersoorten nu eenmaal niet weigeren. Dat is sinds Winschoten voor iedereen duidelijk. En het is ook onnodig om circussen met dieren te verbieden.

Ik weet heus wel wat Bolussen zijn. In Zeeland een soort gebak, maar dan wel in drolvorm :clown Dat is het enige voedsel dat de mens tot zich kan nemen dat dat er (als het goed is) met dezelfde vorm weer uit komt. Al is het daarna zeker niet meer eetbaar voor de mens :wink:

Wallabies (of wallabys) zijn een algemeen voorkomend dier in kinderboerderijen. Niet verboden en eigenlijk ook niets verkeerd aan. Her en der staan in ons land ook kamelen in de wei. Ook uitheems, maar uitstekend bestand voor het Nederlandse klimaat.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.