Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 11:40 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 5:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd voor een zwarte lijst, ingesteld door de circussen, dit moet dan een lijst worden van gemeenten die zich niet aan bepaalde Europese richtlijnen houden en dan lijkt mij het verstandigst om de gem. Winschoten als eerste op die lijst te zetten, Winschoten houdt zich niet aan die regels, want het mag juridisch helemaal niet om circussen met wilde en exotische dieren te verbieden. Het is niet te hopen dat andere gemeenten het voorbeeld van Winschoten zullen gaan volgen. Trouwens las ik in enkele krantenartikelen dat men wel circussen gedoogt waarin men o.a. optreed met paarden, een beetje vreemd toch, dat b.v. olifanten en leeuwen niet meer worden toegestaan en paarden nog wel, dan kom je toch al helemaal niet meer geloofwaardig over. Circusliefhebbers ga in je eigen gemeente lobbyen, v.w.b. het blijven verlenen van vergunningen aan circussen met dieren. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 7:52 pm 
Winschoten heeft een volkomen legale manier gevonden om circussen met wilde dieren te verbieden. En dat kan jou wel tegenvallen, maar dat is nog geen reden om ze meteen maar van alles te gaan betichten. Jullie zijn maar slechte verliezers hoor.
Maar goed, wen er maar aan, er volgen nog veel meer gemeentes! :!: :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: aanvullende info
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 10:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Beste circusliefhebbers, ik heb nog een idee in deze kwestie en wel het volgende; je moet dit kwaad gelijk bij de wortel aanpakken binnen de gemeente en dat zijn dan de politieke partijen, die zich hard maken voor een verbod op circussen met dieren, deze worden n.l. voorzien van onjuiste informatie van de verschillende dierenactivistengroeperingen en ook de plaatselijke afdeling van de dierenbescherming. Probeer bij deze partijen een ingang te krijgen, om ze het tegendeel te bewijzen, want het zou toch desastreus zijn dat er nog meer gemeenten op het verkeerde been worden gezet om een dergelijk verbod in te stellen. Je kunt b.v. ook een gesprek aangaan met diegene binnen de gemeente die over het afgeven van de vergunningen gaat. Ik heb mij in mijn woonplaats Assen al ingezet voor het blijven verlenen van vergunningen aan circussen met dieren o.a. bij de loco-burgemeester en bij diegene die gaat over de vergunningen en ik kan jullie meedelen, dat de gem. Assen, de komende jaren door blijft gaan met het handhaven van het huidige beleid en dat betekend het blijven verlenen van vergunningen aan zowel circussen MET als zonder DIEREN.
Dus bij deze alvast een grote pluim voor Assen. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 12:55 am 
Kiwi schreef:
Winschoten heeft een volkomen legale manier gevonden om circussen met wilde dieren te verbieden. En dat kan jou wel tegenvallen, maar dat is nog geen reden om ze meteen maar van alles te gaan betichten. Jullie zijn maar slechte verliezers hoor.
Maar goed, wen er maar aan, er volgen nog veel meer gemeentes! :!: :D




Jullie slechte winnaars, want hoe simpel is het om te zeggen dat circussen met dieren niet deugen. Dat is dom, en ondoordacht.
Maar dat kun je de "dierenliefhebber" en hun organisaties niet kwalijk nemen. Zij handelen uit puur eigen belang. Ik heb nog niemand uit die organisatie met een "hart voor het dier" horen spreken. Deze mensen
die in een klap een traditie van jaren, van eeuwen om zeep heeft helpen.
En nog victorie kraaien ook, hiervan kan ik niet bepaalt zeggen,goh wat zijn dat vriendelijke, en aardige mensen met een hart voor dieren. Dat gaat er even niet in bij mij.

Soms denk ik op mijn beurt zou het niet mooi zijn wanneer ze samen met die wilde dieren welke zij niet willen in het circus terug gezet worden "back to basic" even zien wie dan het langst overleeft. Lijkt me wel zo eerlijk. (Misschien een leuk nieuw tv programma voor John de Mol) lijkt me lachen! :lol: ) Zij zijn immers met dit krankzinnige plan gekomen om deze dieren te weren uit circussen, ze weten het toch zo goed "de dierenliefhebbers"

Vind het werkelijk zo ongelooflijk jammer dat Nederland zo ziek!
Dat we zo zijn doorgedraaid, en al nergens meer naartoe kunnen zonder dat er wel een of andere actie ploeg voor de deur staat die weer tegen is!

Nederland is zo ziek dat we voor alles zorgen behalve voor onszelf!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 2:48 am 
Ik zag op circusleed site een standaard mail die je kon sturen naar de gemeente Winschoten. De strekking is ...gefeliciteerd gemeente met uw besluit geen circussen meer toe te laten met wilde dieren.

Waarom doen wij dat ook niet..maar dan met.....

---------vanaf hier kun je kopieeeren en plakken in je e-mailbrowser-------

Mail voor alle fracties van de gemeente Winschoten
(mailbeheerder gaarne doorsturen naar alle fracties, college en burgemeester)

Geachte fractieleden, mijne dames en heren van het college, Burgemeester,

Als circusliefhebber ben ik het niet eens met uw besluit om circussen met wilde dieren niet meer toe te laten in uw gemeente. U gaat voorbij aan het feit dat het circus onstaan is uit het dierenspel en een traditie is gelijk aan sinterklaas, kerst, pinksteren, pasen, kermis, verjaardag vieren, beschuit met muisjes bij geboorte enz.enz.

Niet alle inwoners zullen een of meerdere genoemde zaken als traditie ervaren, maar toch, u heeft een cultureel erfgoed vermoord.

Volgens mij heeft u zich laten misleiden door de argumenten van enkele actiegroepen die met beelden en bewijzen aankwamen van de jaren zestig of zo.

Begrijp mij goed..Dierenleed mag nooit en te nimmer, daar waar het fout zit moet bestraft worden, maar om daarom alle circussen met wilde dieren uit uw gemeente te weren gaat mij te ver.

(vul hier je naam in)

Zend deze mail naar
gemeente@winschoten.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 8:25 am 
Dit soort mail worden sommige over het algemeen niet gelezen, en direct gedelete of sterker al bijvoorbaat geblokt.

Politici, zeggen er wel te zijn en naar de stem van het volk te luisteren maar de middelen die er zijn op dat te doen gebruiken ze niet of blokken ze bewust. Ze kunnen op deze wijze hun eigen gangetje gaan met alle gevolgen vandien.


Dit heeft soort actie als email hebben dan dus weinig nut, je kunt beter naar de openbare vergaderingen gaan die de Gemeenten houden en daar je mond opentrekken dat heeft meer zin.

Helaas, doe ik dat laatste tegenwoordig weer te weinig!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 11:42 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het lijkt mij inderdaad beter om rechtstreeks naar de gemeente te gaan of de openbare raadsvergaderingen bij te wonen waarbij het onderwerp circus op de agenda staat. Maar nogmaals doe dit wel op een vriendelijke en discrete wijze, zo bereik je wellicht nog het meest, want het gaat ons tot slot toch om de circussen zoveel mogelijk te kunnen helpen, want dat is in deze barre tijden toch dringend noodzakelijk en breek dan ook een lans bij je gemeente, voor het plaatsen van de zo broodnodige reclameborden, zodat het ruim voldoende zichtbaar is dat het circus er aan komt! max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 12:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Maar dat kun je de "dierenliefhebber" en hun organisaties niet kwalijk nemen. Zij handelen uit puur eigen belang. Ik heb nog niemand uit die organisatie met een "hart voor het dier" horen spreken.


Eigen belang? Eigen belang? Eigen belang betekent dat je handelt in het voordeel van jezelf. De organisaties tegen dieren in het circus doen het voor de dieren. Dat we met geweld bedreigd worden, met geweld geprobeerd word ons te weren etc. maakt ons niet uit, want we staan er voor de dieren. Als het eigen belang was, dan had ik wel een veiliger manier/onderwerp gekozen.

Wanneer spreekt iemand volgens jouw uit het hart voor de dier?

Ik vind het hartstikke goed als er circussen zijn en dat moet ook blijven, maar wel zonder dieren.

Citeer:
Deze mensen die in een klap een traditie van jaren, van eeuwen om zeep heeft helpen. En nog victorie kraaien ook, hiervan kan ik niet bepaalt zeggen,goh wat zijn dat vriendelijke, en aardige mensen met een hart voor dieren. Dat gaat er even niet in bij mij.


Vind je stiervechten ok? Vind je hanengevechten ok? Of met een geit aan touw tegen het kerkgebouw gooien ok? Dansende beren ok? etc.
Dat zijn ook allemaal tradities. Moeten die allemaal blijven? Moet een traditie voor gaan op het welzijn van dieren?

Tradities veranderen. Altijd. Het circus van het begin is toch ook niet hetzelfde als dat van nu? En denk aan al die andere tradities die er in NL zijn. In de loop van eeuwen zijn die verandert, aangepast etc. Dat gaat mee in de samenleving en wat de samenleving er van vind. Sommige tradities verdwijnen, dat is altijd wel zo. Anderen veranderen mee met de samenleving. Het circus blijft zeker een lange tijd bestaan, maar dat gaat het circus alleen lukken wanneer het meeverandert.
Citeer:
Zij zijn immers met dit krankzinnige plan gekomen om deze dieren te weren uit circussen, ze weten het toch zo goed "de dierenliefhebbers"

Niemand beweert dat je de dieren terug in de natuur kan en zou moeten zetten.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 6:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Circusleed schreef:
Citeer:
Tradities veranderen. Altijd. Het circus van het begin is toch ook niet hetzelfde als dat van nu?

Je slaat de spijker op z'n kop. Het circus is door de eeuwen heen sterk veranderd, én diervriendelijker geworden. En dat zonder actiegroep Circusleed. Jullie willen de circussen sneller veranderen dan dat de publieke opinie kan bijhouden. Jullie zijn soms net zo irritant bezig als die kwijlebabbel Willebrord Frequin, die moet ook zonodig als breekijzer fungeren om zaken te forceren die zichzelf anders ook wel hadden opgelost.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 6:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
A3ana schreef:
Kiwi schreef:
Winschoten heeft een volkomen legale manier gevonden om circussen met wilde dieren te verbieden. En dat kan jou wel tegenvallen, maar dat is nog geen reden om ze meteen maar van alles te gaan betichten. Jullie zijn maar slechte verliezers hoor.
Maar goed, wen er maar aan, er volgen nog veel meer gemeentes! :!: :D




Jullie slechte winnaars, want hoe simpel is het om te zeggen dat circussen met dieren niet deugen. Dat is dom, en ondoordacht.
Maar dat kun je de "dierenliefhebber" en hun organisaties niet kwalijk nemen. Zij handelen uit puur eigen belang. Ik heb nog niemand uit die organisatie met een "hart voor het dier" horen spreken. Deze mensen
die in een klap een traditie van jaren, van eeuwen om zeep heeft helpen.
En nog victorie kraaien ook, hiervan kan ik niet bepaalt zeggen,goh wat zijn dat vriendelijke, en aardige mensen met een hart voor dieren. Dat gaat er even niet in bij mij.

Soms denk ik op mijn beurt zou het niet mooi zijn wanneer ze samen met die wilde dieren welke zij niet willen in het circus terug gezet worden "back to basic" even zien wie dan het langst overleeft. Lijkt me wel zo eerlijk. (Misschien een leuk nieuw tv programma voor John de Mol) lijkt me lachen! :lol: ) Zij zijn immers met dit krankzinnige plan gekomen om deze dieren te weren uit circussen, ze weten het toch zo goed "de dierenliefhebbers"

Vind het werkelijk zo ongelooflijk jammer dat Nederland zo ziek!
Dat we zo zijn doorgedraaid, en al nergens meer naartoe kunnen zonder dat er wel een of andere actie ploeg voor de deur staat die weer tegen is!

Nederland is zo ziek dat we voor alles zorgen behalve voor onszelf!


Ik vind het niet correct om iemand die voor dieren opkomt voor dom uit te maken. Bovendien heb ik nergens gelezen dat zij vinden dat circussen niet deugen. Alleen circussen met dieren zijn in hun ogen niet goed bezig.

Wanneer je zo reageert dan ben ik bang dat je je toch al niet zo florisante reputatie (ik bedoel met "je" de circusmensen in het algemeen) alleen maar meer schade berokkent. Lijkt mij niet zo slim, want dat is alleen maar olie op het vuur van de activisten.

En Circusleed heeft hierboven goed uitgelegd wat hij bedoelt met eigen belang. Ook ik geloof niet dat iemand die voor de dieren opkomt op de één of andere manier uit eigen belang handelt.

On topic:

Winschoten heeft blijkbaar een legale weg gevonden om circussen met wilde dieren te verbieden. Let wel: wilde dieren, dus paarden, honden, koeien, etc. vallen daar niet onder. Jammer, maar weinig aan te veranderen behalve dan daartegen in bezwaar komen conform de juridische procedures. De dierenactivisten daarop aanvallen is niet zo handig. Ook dit is wederom slecht voor de reputatie van circusmensen. Bovendien heb ik begrepen dat Stichting AAP hier ook nauw bij betrokken was, dus waarom hoor ik daar niets over?

Mensen, hoe vervelend ook, laten we wel het hoofd een beetje koel houden...


Laatst gewijzigd door Donna op za sep 30, 2006 6:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: aanvullende reactie
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 6:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wij zijn als circusliefhebbers en natuurlijk in de eerste plaats de circussen reuze benieuwd of er resultaten uit de bus komen wanneer je binnen jou gemeente wellicht een succes(je) hebt geboekt v.w.b. het circus, laat het dan via deze rubriek "Gemeente-info" weten, dan blijft iedereen op de hoogte, net zoals ik dat van Assen er op heb gezet. Bij deze alvast enorm veel succes! max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 6:23 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Je slaat de spijker op z'n kop. Het circus is door de eeuwen heen sterk veranderd, én diervriendelijker geworden. En dat zonder actiegroep Circusleed.

Er is tuurlijk wat verandert. Ook omdat er nu wel meer regels zijn dan vroeger betreft regels van diervervoer, e.d.
Maar concreet is er in grootte niet heel veel verandert voor de dieren qua welzijn. Wel wat natuurlijk.

Citeer:
Jullie willen de circussen sneller veranderen dan dat de publieke opinie kan bijhouden. Jullie zijn soms net zo irritant bezig als die kwijlebabbel Willebrord Frequin, die moet ook zonodig als breekijzer fungeren om zaken te forceren die zichzelf anders ook wel hadden opgelost.


De publieke opinie, de maatschappelijke ontwikkelingen in binnen en buitenland geven aan dat er steeds meer weerstand komt. Het circus van nu wil niet veranderen. Als circussen straks failliet gaan is dat hun eigen fout geweest. Dat vind ik erg jammer als ze die keuze maken, terwijl er ook een keuze is die iedereen blij maakt.

Wij als actiegroep CircusLeed kunnen alleen discussie aanwakkeren en daarmee mensen laten nadenken. Wij forceren niets, wij drukken niets ergens door... dat omdat we die machten niet hebben. Alleen informatie bieden kunnen wij doen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 7:55 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Maar dat kun je de "dierenliefhebber" en hun organisaties niet kwalijk nemen. Zij handelen uit puur eigen belang. Ik heb nog niemand uit die organisatie met een "hart voor het dier" horen spreken.


Eigen belang? Eigen belang? Eigen belang betekent dat je handelt in het voordeel van jezelf. De organisaties tegen dieren in het circus doen het voor de dieren. Dat we met geweld bedreigd worden, met geweld geprobeerd word ons te weren etc. maakt ons niet uit, want we staan er voor de dieren. Als het eigen belang was, dan had ik wel een veiliger manier/onderwerp gekozen.


Idd eigen belang, ik heb geen medelijden met je hoor. Je kiest er zelf voor om soms hardhandig ergens verwijderd te worden.
Dat heet dus inderdaad eigen belang en heeft niks te maken met opkomen voor het dier, of liefde voor het dier.
Je bent wat mij betreft hier dan hier volkomen in doorgeslagen. En dat noem ik dus dom. Kan het niet anders formuleren.

Wie hebt je hier dan mee geholpen? Wie loopt er met de pluimen?
Ook nu weer? Wat is het doel als "dierenliefhebber?"
Oplossingen, met modder gooien kan ik ook maar de rommel opruimen is moeilijker.


CircusLeed.NL schreef:
Wanneer spreekt iemand volgens jouw uit het hart voor de dier?


Wanneer mensen hier niet in doorslaan!
Of je nu een goudvis in een kommetje hebt of met 6 tijgers een act in het circus alles kan als je maar van dat beesje houdt.
En niet doorslaan in "dierenliefde" als gaan touwtje springen met je springhaan omdat dit goed zou zijn voor zijn lijn. Of de Tijgers de tent uit
omdat een organisatie vindt dat die diertjes hier niet horen! Lijkt minister Verdonk wel met haar vreemdelingen beleid. Ook geen verstand van zaken.


CircusLeed.NL schreef:

Ik vind het hartstikke goed als er circussen zijn en dat moet ook blijven, maar wel zonder dieren.



Als je dat wil ga dan leuk naar Carré en het Nieuwe Luxor of Circus Theater in Scheveningen die zijn daarvoor!
Als ik je goed begrijp zie eigenlijk het liefst de circussen helemaal verdwijnen. Want dat is eigenlijk wat er staat.


CircusLeed.NL schreef:


Niemand beweert dat je de dieren terug in de natuur kan en zou moeten zetten.


Waar wou je ze dan laten. Op je serviceflat?
Of bij stichting AAP? Die de godgansetijd niet anders doet dan klagen over geld en ruimte tekorten. Nee daar zijn de dieren lekker mee zeg,..
En mensen vertellen hoe slecht het nu weer gesteld is met de diertjes die ze moeten opvangen.Hebben ze weer een reden om geld intezamelen
En er zijn helaas nog altijd mensen die er intrappen geld te geven aan dit soort organisaties.
Kunnen zij weer met de pluimen gaan lopen en verkondigen hoe goed of ze de 'arme diertjes'gered hebben.

Nou ja wat maakt het uit,.... "Gelukkig is er nog geen actiegroep die aan spreekwoorden peutert, Want blijf er bij wie een kuil graaft voor een ander,.." En het tij zal echt wel keren. Die zogenaamde dierenorganisaties komen echt wel terug op hun visie,...
En daarbij ook Nederland! :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
Zomaar even een vraagje tussendoor: A3ana was jij aanwezig op de raadsvergadering(en) in Winschoten om kenbaar te maken aan de dames en heren politici dat hun plannen niet geheel comform jouw wensen zijn?

Waren er uberhaupt circusmensen om te demonstreren tegen de voorgenomen plannen?

Als het antwoord nee is, dan begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom jullie zoveel kritiek hebben op mensen van stichting AAP en andere activisiten. Feitelijk hebben jullie dan je recht op weerwoord verspeeld.

Asl het antwoord ja is, dan begrijp ik nog steeds niet alle kritiek want dan klinkt het mij in de oren alsof jullie niet goed tegen jullie verlies kunnen.

A3ana: als iemand zich hard maakt voor een zaak, ongeacht wat dat is, en hij heeft daar veel voor over, dan is het voor de betreffende zaak alleen maar goed. Zo iemand zal zich ook niet snel uit het veld laten slaan. Om zo'n iemand dan dom en aan het doorslaan te noemen vind ik niet juist.
Jij komt op voor de belangen van het circus, hoor jij iemand roepen dat jij daarom doorslaat en dom bent?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2006 8:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Idd eigen belang, ik heb geen medelijden met je hoor. Je kiest er zelf voor om soms hardhandig ergens verwijderd te worden.
Dat heet dus inderdaad eigen belang en heeft niks te maken met opkomen voor het dier, of liefde voor het dier.
Je bent wat mij betreft hier dan hier volkomen in doorgeslagen. En dat noem ik dus dom. Kan het niet anders formuleren.


Ik moet lachen om je...

Citeer:
Wie hebt je hier dan mee geholpen? Wie loopt er met de pluimen?
Ook nu weer? Wat is het doel als "dierenliefhebber?"


Het gaat om de dieren. Je hebt hier nog nergens aangetoond dat ik er belang bij heb om te doen wat ik doe. Dus ik snap nog steeds niet waar je eigen belang bij haalt.

Citeer:
Wanneer mensen hier niet in doorslaan!
Of je nu een goudvis in een kommetje hebt of met 6 tijgers een act in het circus alles kan als je maar van dat beesje houdt.


Je zegt dus dat als mensen de dieren mishandelen, maar ze houden wel van hun dier, dat ze dan dierenliefde hebben? Dat ze dan niet doorslaan?

Het boeit je dus totaal niet in welke omstandigheden dieren leven als de 'baas' maar van het dier houdt. Beetje apart...

Citeer:
Als ik je goed begrijp zie eigenlijk het liefst de circussen helemaal verdwijnen. Want dat is eigenlijk wat er staat.


Jij vind het circus zonder dieren geen circus meer. Feit is dat het een circus is nog gewoon als het geen dieren heeft. Je noemt circussen zonder dieren, die niet eens zo zijn als cirque du soleil, dus geen circus.


Citeer:
Waar wou je ze dan laten. Op je serviceflat?

Ik woon op het boerenland. Genoeg ruimte hier :)

Citeer:
Of bij stichting AAP? Die de godgansetijd niet anders doet dan klagen over geld en ruimte tekorten. Nee daar zijn de dieren lekker mee zeg,..

Stichting AAP klaagt dat er veel dierenleed is doordat er allerlei apen uit circussen e.d. moeten worden opgevangen. Dieren die via dierenhandelaren europa inkomen.

Citeer:
Die zogenaamde dierenorganisaties komen echt wel terug op hun visie,... En daarbij ook Nederland! :wink:


Je mag blijven dromen... maar dromen zijn niet de werkelijkheid ;) Dromen zijn bedrog ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.