Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:46 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gemeente Waterland.
BerichtGeplaatst: ma okt 02, 2006 11:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Nu wil de gemeente Waterland ook al geen circussen met dieren binnen de gemeentegrenzen hebben, dit wellicht in navolging van Winschoten, dus het wordt nu toch echt tijd voor aktie!. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 12:17 am 
A3ana schreef:
anoniem schreef:
En A 3ana, loop eens langs de Pearl :roll: , want ik lees echt geen woorden die worden verdraaid!


Mijn naam A3ana en niet A 3ana!

Oh, dus dat lees je wel goed?!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 12:43 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Citeer:
maar telkens als het "te heet"word komt er steeds een olifant voorbij!

Ik overweeg een rubriek toe te voegen. Ik weet nog geen goede naam, iets in de geest van "Ruzie en ander gekrakeel". Wie weet nog een leuke?
Lijkt me leuk om al die ruzieende dames eens een partijtje te laten modderworstelen.


Een voetbalwedstrijdje tussen circusmedewerkers en dieractivisten lijkt me ook wel leuk ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 1:53 am 
Anonymous schreef:
A3ana schreef:
anoniem schreef:
En A 3ana, loop eens langs de Pearl :roll: , want ik lees echt geen woorden die worden verdraaid!


Mijn naam A3ana en niet A 3ana!

Oh, dus dat lees je wel goed?!


Nee, lezen dat kan ik niet,.
:evil:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Gemeente Rhenen
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 3:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Nu las ik dat de CDA fractie in de gem. Rhenen ook een verbod wil op circussen met wilde dieren. Dat is toch zo krom als het maar kan, met een dierentuin (Ouwehands) binnen de gemeente grenzen, kijk daar dan eerst eens naar, voordat je aan het circus komt, dan zou die dierentuin toch ook moeten verkassen, naar een diervriendelijker gemeente. Maar ja economisch gezien brengt een dierentuin toch geld in het laatje bij de gemeente. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 9:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Een dierentuin kost de gemeente meestal geld.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2006 7:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ook de gemeente Cuijk gaat nu circussen met dieren verbieden, waar moet dit heen, wonen er misschien circusliefhebbers in de gemeenten, die al een verbod hebben ingesteld of dit van plan zijn te gaan doen, om zich hiervoor te gaan inzetten om het op handen zijnde besluit niet door te gaan zetten en in de gemeenten die het al wel hebben besloten, proberen ze op andere gedachten te brengen.
Hierbij nog een overzicht van de gemeenten die al een besluit hebben genomen om circussen met dieren te verbieden; Winschoten, Waterland, Cuijk en Rhenen.
Gemeenten die het plan hebben dit ook te gaan doen zijn vlgs. het Algemeen Dagblad; Groningen, Nijmegen, Alkmaar, Oostzaan & Amsterdam. Maak je sterk voor onze grote passie het CIRCUS en dan met name voor het Circus met Dieren! max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Verkiezingen!
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2006 9:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Op 22 nov. a.s. zijn er vervroegde verkiezingen, let op dat je stem, indien je gaat stemmen, niet gaat naar een partij welke zich sterk maakt om circussen met dieren te verbieden, maar naar een partij, welke zich omtrent deze zaak niet sterk maakt, dus die dit niet zo gauw zal verbieden, door hier een wetsvoortstel voor in zal gaan dienen. Hou wel partijen zoals de SP, Groen Links en nu dus ook de CDA in de gaten, die zich in een aantal gemeenten al sterk hebben gemaakt voor een verbod op dierencircussen en dit dus ook op landelijk niveau zullen gaan doen!
Maar hou ook de andere partijen goed in de gaten, omtrent uitspraken in deze kwestie. Laat je eventuele stem gaan naar een dierencircusvriendelijke partij. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2006 11:36 pm 
Max, heb je al gedacht aan een eigen partij? :P


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Verkiezingen!
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2006 12:33 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
CDA landelijk is dieronvriendelijk. Dus daar kan je nog met gerust hart op stemmen hoor Max.

Overigens zijn partijen in gemeenten soms totaal anders. Het CDA landelijk bijvoorbeeld niet tegen nertsenfokkerijen enzo, maar op gemeentelijk niveau kan het CDA weer wel tegen zijn. En zo ken ik er nog wel meer van die tegenstrijdigheden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2006 3:33 am 
Misschien een suggestie van domme ikke staar je niet zo op de blind op de"bekende" partijen. Ze hebben er intussen wat "vriendjes"bij dus even wat meer keuze dacht ik zo voor de kiezer.

Mocht je er niet uitkomen, hier kun je door een paar vraagjes te beantwoorden zien welke partij het beste overeenkomt,..

Vanaf 17 oktober online.

http://www.stemwijzer.nl/

suc6 :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2006 10:34 pm 
Vertel mij eens welk circus in Waterland staat?.
Ja, Magic...dat is zonder dieren.

Vanwaar al die onzin?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2006 11:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dan heb je de persberichten hierover niet gelezen, de gemeente Waterland bestaat o.a. uit de kern Monnickendam en die hebben ook een verbod op dierencircussen ingesteld. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 13, 2006 9:07 am 
Ja ik snap echt wel waar en wat Waterland is. Woon er immers paar km vandaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: wo okt 18, 2006 7:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hulde aan minister Veerman, voor zijn positieve uitspraken omtrent circussen met dieren, eindelijk wordt het circus hiermee een hart onder de riem gestoken. Niet alleen Winschoten is over de vingers getikt door de minister maar hiermee ook de andere gemeenten, die ook al een verbod hadden ingesteld en gemeenten die het in de nabije toekomst ook van plan waren om een verbod hierop in te stellen. Gemeenten mogen dit n.a.v. zijn uitspraken helemaal niet doen, ze moeten zich aan de regelgeving houden, ik heb dit al eens eerder geschreven op dit forum.
Als de gem. Winschoten en wellicht ook andere gemeenten dwars blijven liggen, dan moet de minister ze maar bepaalde sancties op gaan leggen. Iedereen ook de gemeenten moeten zich nu eenmaal aan bepaalde regels houden, trouwens ik had van de gem. Assen al vernomen dat dit juridisch gezien helemaal niet mocht zoals Winschoten handelde.
Dus Circusleed en ook andere direnactivistengroeperingen hef jullie zelf maar op, want verder actie voeren heeft nu toch echt weinig zin, want jullie dienen je toch ook te houden aan de regelgeving zoals de minister stelde. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.