Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 16, 2024 9:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Nieuw Beleid in Bladel/Hapert
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 10:22 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De Gemeente Hapert/Bladel wil vanaf dit jaar een nieuw beleid toepassen betreffende de circussen.
Er is op het moment geen gemeentelijk terrein beschikbaar voor circussen.
In het najaar zal het terrein bij de molen in hapert weer beschikbaar worden als circusterrein.

Daarbij komt het feit dat circussen zonder dieren alleen in Hapert en Bladel mogen spelen.
De circussen kunnen vanaf volgend jaar niet meer inschrijven maar worden uitgenodigd door de gemeente.
Circussen zonder dieren zullen hierin de voorrang krijgen.

De gemeente bladel probeert hiermee de regels die eerder opgesteld zijn (circussen met dieren kunnen niet geweigerd worden) te omzeilen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 11:21 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Martijn, bedankt. Wat is de bron? Ik ga zsm naar het gemeente huis (het is namelijk mijn gemeente)

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 11:58 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik heb telefonisch contact gehad met de gemeeente Bladel, om specifieker te zijn de ambetenaar betreft de vergunningen voor circussen. Heb hem de situatie voorgelegd, geinformeerd over andere gemeentes in Nederland die na een verbod nu weer zijn teruggedraaid etc. Hij was gelukkig perfect op de hoogte en het ook volledig met mij eens. Het voorstel is echter door het college genomen en hier hebben de ambtenaren niets te zeggen. Alle stukken van het ministerie, onderzoeken, feiten etc zijn door de betreffende ambtenaar aangeboden aan het college maar hij vreest toch dat het geen invloed zal hebben.

De gemeente wil met het uitnodigen van circussen natuurlijk eronderuit proberen te komen, en slechts circussen zonder dieren uitnodigen. We wachten maar af wat de het college beslist.....

Ik heb in ieder geval tot nu mijn best gedaan :P

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 8:01 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik heb de beste man vanochtend ook al uitgelegd dat het weigeren niet tot de Nederlandse regelgeving behoort.
Mijn bron was ook dezelfde ambtenaar die over de circusvergunningen gaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 9:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Een simpel rechtszaakje en Bladel heeft EN een gigantische kostenpost EN daarna weer genoeg circussen om toe te laten. Want ook het "voorkeursbeleid" waarin men circcussen uitnodigt omdat deze circussen geen dieren hebben is aan gemeenten niet toegestaan.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Comm Klassiek Circus schreef:
Een simpel rechtszaakje en Bladel heeft EN een gigantische kostenpost EN daarna weer genoeg circussen om toe te laten. Want ook het "voorkeursbeleid" waarin men circcussen uitnodigt omdat deze circussen geen dieren hebben is aan gemeenten niet toegestaan.


Geldrop voert datzelfde beleid weet ik toevallig.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.