Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 10:30 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2006 10:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article54290951.ece
Circussen stappen naar rechter

EDE - Circussen met wilde dieren gaan zware tijden tegemoet nu inmiddels twintig gemeenten de grenzen dreigen te sluiten voor reizende gezelschappen met bijvoorbeeld tijgers, olifanten of leeuwen.

De Vereniging Nederlandse Circus Ondernemingen (VNCO) legt zich niet neer bij zo’n verbod en stapt naar de rechter.

Het Groninger Winschoten was in september de eerste gemeente in Nederland die een dergelijk circusverbod instelde. Twee maanden later zijn er minstens twintig andere gemeentebesturen verspreid over het hele land die circussen met wilde dieren willen weren, zo rekent zegsman Jeroen Van Kernebeek van de Coalitie Wilde Dieren de Tent Uit voor. De actiegroep wordt gesteund door de Dierenbescherming.

„Gemeenten als Zwolle, Ede, Doetinchem en Alphen aan den Rijn zijn druk bezig met het veranderen van de regels om deze circussen te kunnen weigeren”, stelt de woordvoerder.

In andere Europese steden is het weren van circussen al veel langer een feit. Van Kernebeek verwacht dat het aantal Nederlandse gemeenten dat hetzelfde doet, snel zal groeien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2006 11:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik had hier al iets over gezet op de topic welke hieronder staat
en wel over Winschoten, waar men hierover ook nog iets kan lezen.
Dan nog iets waar ik mij aan ergerde en ik denk vele circusfans en ook circussen met mij, was de sarcastische uitlating hierop van Raymond op Circusleed, ik herhaal dat hier niet, maar je verlaagd jezelf, door dergelijke uitlatingen te ventileren op een zoals jullie zelf zeggen "volwassen website", nou ik heb hier sterk mijn twijfels over.
Maar goed het belangrijkste is om jullie eigen gemeente te overtuigen dat de dieren in het circus in Nederland goed gehuisvest zijn en ook een goede behandeling ondergaan en dat de nummers met veel geduld en liefde in elkaar worden gezet.Dus circusfans doe je best!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.