Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:56 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2006 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik ben er trots op dat ik in een circusvriendelijke gemeente woon en dat is Assen. De gem. Assen voert al sinds jaar en dag een goed en evenwichtig beleid als het gaat om het verlenen van vergunningen aan circussen. Zo geeft men dan ook jaarlijks drie vergunningen af en wel 2 aan grote circussen voor op het evenemententerrein (Veemarktterrein) 1 in het voorjaar en 1 in het najaar en in de zomer aan 1 klein circus voor in de nieuwbouwwijken. De gem. Assen gaat dan ook in de toekomst gewoon door op deze ingeslagen weg en trekt zich niets aan van bepaalde politieke partijen en ook niet van de dierenactivisten. Dus hulde voor dit beleid en we mogen in Assen dan ook weer 3 circussen tegemoet zien en wel Circus Bongo, Circus Alberto Althoff en het Staatscircus van Moskou, allemaal met dieren in het programma in het jaar 2007.
Wellicht een goed voorbeeld aan gemeenten die een negatief beleid voeren inzake het verlenen van vergunningen aan circussen met dieren.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 6:20 pm 
Eigenlijk te gek voor woorden dat we hier voortaan in een bananenrepubliek wonen waarin elke gemeente als een soort
ministaatje hun eigen regeltjes mogen bepalen.
Er is nergens een wet die circusdieren verbied, dus zouden alle gemeenten de circussen met dieren NIET mogen verbieden,
want voor alle gemeenten gelden nog steeds dezelfde wetten
die we met z'n allen hebben aangenomen.
Een gemeente kan van bepaalde wetten afwijken als er sprake is
van een unieke situatie die in strijd is met de landelijke wetgeving
en dan kan men zich beroepen op een APV, en daar vallen
circusdieren dus niet onder, en hebben ze imo maar gewoon een
vergunning af te geven, want anders kun je wel spreken van
discriminatie.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 6:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De spijker op zijn kop geslagen, circusfan, dat is precies waar de gemeenten zich aan hebben te houden, dus Assen en wellicht ook andere gemeenten, welke zich aan deze regels houden zijn prima bezig en gemeenten die al een verbod hierop hebben ingesteld, of het van plan zijn te doen, zijn fout bezig.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 6:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Beste Ciscusfan,

Daar heb je helemaal gelijk in, en dat is ook de informatie die door andere partijen dan de tegenstanders van (circus)dieren naar de gemeenten wordt gestuurd.

Je hebt wellicht al op dit forum en op http://www.jaarvanhetcircus.nl > forum gelezen over het feit dat tegenstanders de situatie beschrijven zoals die tot circa 1910 in het circus (helaas) alledaagse werkelijkheid was. En dat er intussen veel verbeterd is. Natuurlijk zijn er dingen welke nog beter kunnen. Daar wordt weldegelijk aan gewerkt, al gaat dat proces voor de tegenstanders niet snel genoeg of niet ver genoeg...

Je kunt ook zelf gemeenten informeren. Wat "Circusleed" en "Wilde Dieren De Tent Uit" doen kan elke inwoner van Nederland immers ook.

Op grond van De Gemeentewet mogen gemeenten het circus niet weigeren, tenzij de openbare orde of veiligheid in het geding is. Dat is bijvoorbeeld het geval als een circus in een dorpje staat met 1000 inwoners, er 2 maal daags 10.000 bezoekers met de auto zouden komen, en het verkeer zodanig vast komt te staan dat ook de hulpdiensten nergens meer bij kunnen komen. Of als er massaal vandalen op af zouden komen zoals (helaas) bij sommige voetbalwedstijden het geval is.

Wel mogen gemeenten aanvullende veiligheidsmaatregelen verlangen. Dat bepaalde dieren niet los mogen lopen. Het is een open deur dat de deur van sommige kooien dicht moet zijn...En de plaatsen van brandblussers, EHBO materialen, nooduitgangen en vluchtroutes. Daar zijn (nog) geen landelijke regels voor.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2007 12:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Assen is nog wel de uitvalbasis van Circusleed, dus zo zie je maar weer dat er ook gemeenten zijn die zich niets aantrekken van het geblaat van die gasten, zoals b.v. mijn plaatsgenoot ActiveRene, die ook zo'n figuur is van Circusleed. Als we elkaar eens tegenkomen in Assen, dan wil ik gerust een discussie met je aangaan en dat onder vier ogen, dus bij deze.
En dat eventueel bij een kop koffie of een pilsje.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2007 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
ActiveRene ik ben via internet heel wat van je komen te weten, zoals b.v. wat je werkelijk naam is, dus ActiveRene is weer een schuilnaam of pseudoniem en ook waar je werkt, dus ik kom zo langzamerhand veel meer van je te weten en via het bedrijf waar ik werk hebben wij zo ook onze contacten met het bedrijf waar jij werkt in Assen en ook bekenden van mij werken daar. Je leest wel ik ben zo sportief om je werkelijke naam en het bedrijf waar je werkt niet openbaar te maken via het Circusforum en ook de bronnen niet, want dat wil ik je niet aandoen. Ik ben dus zoals ik in een vorige posting al schreef best bereid om eens van persoon tot persoon van gedachten te wisselen en dat onder het genot van een kop koffie, pilsje, omdat wij tot slot toch in dezelfde plaats wonen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2007 6:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hey Max,
Helaas verschillen wij als assenaren van mening betreft wel of niet dieren in het circus. Daarover wil ik best met je de discussie over aangaan. Anders waarom organiseer je zowiezo geen discussie-avond in Assen met voor en tegenstanders. Wie weet levert dat wel weer nieuwe perspectieven op. Betreft of je werkelijk weet wie ik ben, waar ik werk en/of woon. Ik hoop dat je blij wordt van die informatie, want naar mijn weten is dat geen geheim. Een beetje inspecteur heeft toch zo wel wat info los, toch? Maar goed, dat ff ter zijde. Dat jij hier gelijk een conspiracy-theorie op los laat, tja... Uiteindelijk verschuilt iedereen zich op internet achter een zogehete nickname, wat in mijn geval ActiveRene dus is. Enfin, je kan voor een koffie-afspraak natuurlijk altijd met ons mailen op info AT circusleed DOT nl

Greetz,

ActiveRene

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2007 11:59 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Circusleed, bespaar de moeite om deze discussie aan te gaan bij je thuis.


Wat is er op tegen als Max bij een koffie en/of biertje een stevige discussie aangaat met zijn andersdenkende plaatsgenoten? Als het dichterbij was, zou ik er bij willen zitten.

Als iedereen zo kortzichtig is, komen de problemen nooit uit de wereld.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2007 12:12 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hoi ActiveRene, ik deel je bij deze even mee dat mijn werkelijke voornaam Max is, dus geen nickname en dat je zo spontaan hebt gereageerd, hopende dat het tussen ons als assenaren eens tot een goed gesprek mag komen zoals ik al memoreerde, maar ik denk dat wij het zoals jij ook al zei, toch tot grote verschillen van inzicht zullen blijven over het houden van dieren in circussen. Maar goed we kunnen eens nader kennismaken en dat niet tijdens een grimmige actie bij een circus, het gesprek zal dan wellicht iets anders verlopen en dat wij goed naar elkaars standpunten kunnen luisteren in alle rust. Ook n.a.v. wat Heuvels zei over onze postings en de kritiek hierover van Ricardo.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2007 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar ActiveRene voor een afspraak op korte termijn bij ons in Assen, dus dat moet ik nog even afwachten.
Kijk ook even naar de rubriek Jaar v/h. circus onder wat doen we na 2006.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2007 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het gesprek met ActiveRene (Circusleed) is geregeld.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Laatst gewijzigd door max op di jan 30, 2007 11:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2007 11:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Max,

Dan wens ik je veel wijsheid en succes toe.

En: niet zoals sommige medewerkers van een bepaald circus meteen erop los gaan meppen...

Het lijkt me bijzonder interessant om de drijfveren te vernemen van een actieve dierenrechtenactivist.

Want hij heeft nogal wat credits op zijn naam staan. Circusleed is slechts een van de organisaties waarvoor hij actief is. Vraag eens naar de SHAC-campagne en (internetradiostation) RadioZRA. Daar zal hij zeer zeker interessante zaken over kunnen vertellen!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2007 11:46 pm 
Ron, waarom ga je ook niet even langs?.

Max, kijk je uit voor de boobytraps?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2007 10:51 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Quirico schreef:
Citeer:
Max, kijk je uit voor de boobytraps?

Beste Ricardo, ik weet humor te waarderen.

Maar met deze opmerking ga je toch echt te ver.

Je insinueert nu op zaken die je niet kunt bewijzen.
Heb je er al eens aan gedacht dat Rene wel eens in een normaal huis kan wonen, een gezin heeft en werkt.
Dat laatste kun je weten want het staat gewoon bij de voorstelronde op het circusleed forum!

Het is dat Rene een aparte vrijetijdsbesteding heeft.
Maar geldt dat óók niet voor mensen die idolaat zijn van het circus en één en dezelfde show wel 50 maal per jaar bezoeken?

Rene zet ongetwijfeld Max Havelaar of FairTrade koffie. En daar kun je prima van genieten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2007 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Sjonge, jonge wat zijn jullie toch onbezonnen bezig, heb ik een gesprek gearangeerd met ActiveRene en proberen jullie en vooral Quirico dit weer in het honderd te laten lopen, stop hier a.u.b. mee. Wat moet hij wel niet denken als hij dit ook leest, ik dacht er goed aan te doen om jullie van die afspraak even op de hoogte te stellen, ik hou me v.w.b. verdere afspraken met ActiveRene dan ook wel stil, ik zet hier dan ook voorlopig niets meer over op dit forum, want we hebben via de mail ook al enigszins van gedachten gewisseld en dat blijft dan ook onder ons beiden.
Dit is gelijk ook een waarschuwing aan de overige forumgebruikers, die eventueel ook van plan waren hier iets over te vermelden.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.