Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 7:07 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 810 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 11:06 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik praat graag op niveau maar met sommige mensen kan je dat niet

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 12:57 am 
Uitzending van netwerk gezien. De opmerking van Blom over 'takels' voor olifanten die daarmee zouden leren op hun achterpoten te gaan staan deed bij mij de lamp uitgaan. Waar haalt hij het vandaan. Met deze uitspraak is hij ook echt ongeloofwaardig geworden bij mij. Ik vraag mij af of het college van BenW alphen hier dan ook niet een onderzoek naar moet laten instellen.

Overigens vind ik het ook niet zo goede zet van Ron om op dit forum deze wethouder als clown bewerkt te plaatsen. Hiermee geef je toch de indruk een bepaalde zwakte te tonen als voorstander van traditioneel circus. Je geeft dit forum en deze discussie ook een bepaald "kleuterklasgehalte". Dat de wethouder niet serieus is, wil nog niet zeggen dat wij dat maar moeten overnemen en kopieeren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 8:03 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zeg dan meteen ook maar het abonnement op een willekeurige krant op. Elke rechtgeaarde cartoonist zou na het zien van de Netwerk uitzending hetzelfde doen.

Bij zijn uitspraken over takels ging bij mij het licht niet uit maar lag ik behoorlijk in een deuk. Iets dat Milko, Frenky, De Stoliarovs, Les Rossyann en andere clowns de afgelopen jaren niet is gelukt. Dus wie nog een vernieuwende clown zoekt...

De op persoonlijke titel geplaatste bewerkte foto zal ik dus NIET terugtrekken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 9:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Ron, het is de eerste keer dat jij dat stukje creativiteit van jezelf laat zien, dus ik heb er wel begrip voor. Het meest schokkende van mij was dat zo'n wethouder in de volle overtuiging van de waarheid over olifanten zijn verhaal verkondigde. Eerlijk gezegd zou ik direct tegen circussen met dieren worden als het in werkelijkheid zo zou gaan als de wethouder zegt, en met mij 1,5 miljoen circusbezoekers. Want om dierenmishandeling zit niemand te springen.
Maar hoe gaan we hier in het vervolg mee om. Ik zag in de kranten dat er meer gemeenten zijn die in navolging van Alphen opeens circussen met "wilde dieren" willen verbieden. En dat moet eens stoppen. Voor mijzelf was het een persoonlijk drama, omdat ik een klant uit Alphen had, met een halve ton te besteden, die nu afhaakte.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 9:28 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
eigenlijk had de wethouder helemaal niks alleen dat belachelijke verhaal over de takels voor de rest kwam er niks concreets uit helemaal niks. Ik vond het een zwak iets wat die te vertellen had en qau inhoud helemaal bull shit was. Natuurlijk kijken hier weer meer gemeentes naar en willen dat graag volgen en dit is een taak van de VNCO om dit tegen te gaan en de gemeentes in te lichten en wanneer het nodig is een kort geding aan te spannen. Wat betreft je klant zou ik toch nog eens gaan praten en het laten zien hoe het wel is want als die om deze flauwe kul afhaakt zijn dat wel heel sumiere bedenkingen en moet deze goede man/vrouw op de goede weg geleid worden en ik denk dat je dat wel kan.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat een genante vertoning van die Blom, het raakte kant noch wal en wat een afgang, vooral zijn uitspraak over de hijskraan voor olifanten. Ik vraag mij af waarom de burgemeester zich niet liet horen, want een burgemeester is toch nog steeds hoger dan een wethouder in de gemeenten. Verleden jaar heeft Willem Smitt al hetzelfde meegemaakt met die wethouder, vanwege een paar uitkoopvoorstellingen in Alphen a/d. Rijn, hij heeft zich toen maar bij het besluit van die wethouder neergelegt omdat het een uitkoop betrof, maar anders was Willem Smitt er ook zeer zeker tegen in gegaan.
Trouwens die meneer Blom kwam mij nog bekend voor en wel van het VARA debatprogramma het Lagerhuis van Paul Witteman, welke sinds een drietal jaren niet meer op de buis te zien is, ook toen vond ik hem al een eigenwijs personage.
Ik ben overigens ook benieuwd naar de gem. Winschoten welke nog in hoger beroep wilde gaan tegen de uitspraak van de rechter, want de burgmeester mevr. Vlietstra is inmiddels burgemeester af van Winschoten en is nu gedeputeerde in de provincie Drenthe, gelukkig kan zij geen invloed uitoefenen op het beleid van de Drentse gemeenten, er is trouwens al heel veel beroering ontstaan in Drenthe vanwege haar benoeming.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 6:34 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
[quote="max"]

Trouwens die meneer Blom kwam mij nog bekend voor en wel van het VARA debatprogramma het Lagerhuis van Paul Witteman, welke sinds een drietal jaren niet meer op de buis te zien is, ook toen vond ik hem al een eigenwijs personage.

Je hebt gelijk! Ik dacht al bij mezelf waar ken ik die man van?

Het is inderdaad een type dat enorm vasthoudt aan zijn eigen ideeen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 6:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat zouden jullie ervan vinden om bij de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen als circusliefhebbers en ook de mensen vanuit de circuswereld, om massaal onze stem uit te brengen op dhr. Ormel van het CDA, vanwege zijn voortreffelijke standpunt inzake circussen met dieren, die man verdient dit gewoon. Het is dan te hopen dat hij dan ook een ministerspost zal gaan bekleden in het dan te vormen kabinet, als het CDA weer in de regering komt en dat hij op het ministerie van VROM komt.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 7:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Live wat info doorgekregen:

Mede-member Guidoos was zojuist ter plaatse waar de voorstellingen van Moskou-Holiday net begonnen.
op het moment staan er een 8-tal activisten voor de entree van het Circus met spandoeken met daarop teksten als "dierenleed".

Het Circus ging er ook weer tegenin door de sirene v/d geluidwagen aan te zetten waardoor het op de achtergrond een grote herrie was.
Verder was er ook politie aanwezig en was de voorstelling niet druk bezocht doordat er een vrijkaartenactie was.

Zover de info van onze live-verslaggever guido! ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 7:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hoi Martijn, ik weet niet of Guido de voorstelling ook bezocht heeft vanmiddag of nu, maar we zijn natuurlijk reuze nieuwsgierig of men ook heeft opgetreden met de dieren, paarden sowieso maar met de olifant en de tijgers.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 7:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
max schreef:
Hoi Martijn, ik weet niet of Guido de voorstelling ook bezocht heeft vanmiddag of nu, maar we zijn natuurlijk reuze nieuwsgierig of men ook heeft opgetreden met de dieren, paarden sowieso maar met de olifant en de tijgers.


Nee hij kwam er zojuist langs op zijn weg naar huis :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 7:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dat met die sirenes van de geluidswagens zouden alle circussen moeten gaan toepassen als er weer een stelletje dierenactivisten voor het circus staan te demonstreren, je overstemt ze hiermee. Goede actie!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 7:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Of een draaiorgel voor de deur klinkt vriendelijker als die sirenes en brengt ook sfeer

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 7:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Max,
Stemadvies?
Ik heb een ander advies. Kunnen we niet een potje gaan wegleggen voor als dit nog eens gebeurt. Gewoon 10.000 per voorstelling reserveren om circusdieren te kunnen laten spelen?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 810 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.