Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:21 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 2:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nieuwe lockdown in België zorgde gistermiddag voor grote paniek: alle reeds volop met corona-beperkingen draaiende kerstcircussen mogen vanaf zondag 26 december t/m 16 januari 2022 geen voorstellingen meer geven.

Diverse circussen planden voor vandaag, vrijdag en zaterdag zo veel mogelijk extra voorstellingen in.
Informatie daarover is te vinden op de sites van de betreffende circussen.

Voor sommige mensen die op dit moment niet eens actief zijn (maar wel gehinderd door eerdere verboden) zijn de rapen gaar.
Ze uiten zich zelfs in onbehoorlijk taalgebruik en met onheuse beschuldigingen.

De nieuwe maatregelen in België gelden voor heel wat sectoren. Ook sportwedstrijden moeten het vanaf zondag zonder publiek doen, en dat geldt dan ook weer voor het veldrijden.
Vreemd genoeg durft men kennelijk de horeca niet aan te pakken zoals in ons land: die mag openblijven tot 23.00 uur 's avonds.
Maar ook die zijn woest, want dit geldt ook voor Oudejaarsavond!

Ook de (verdere) cultuurwereld is woest en snapt er niets meer van.
Zo moet een theaterzaal -met prima beperkende maatregelen- dicht maar mag in hetzelfde gebouw een veel drukker café wel open blijven.
Hier leest u meer: https://www.hln.be/gent/gentse-cultuurs ... gle.com%2F

Voor één keer het woord circus misbruikt zoals dat wel mag:

Gentse cultuursector verbolgen over nieuwe maatregelen Overlegcomité:
“Zullen in parlement gaan spelen, dat is het enige circus dat nog mag werken”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2021 12:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Afbeelding


Volgens de facebook pagina van Cirque Alexandre Bouglione speelt hij 'gewoon' door.
Hij gaat het in ieder geval proberen.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2021 2:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Was iedereen maar zo flink en stoer! En solidair bovendien!

Bedacht vannacht nog:

EEN BESTUUR DAT DE CULTUUR VERSPEELT
ZAL MEER DAN ZIJN GEZAG VERLIEZEN
GORDIJNEN GAAN VOOR ALTIJD DICHT
DAN DOOFT HET LICHT..........

(vrij naar H.M. van Randwijk)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2021 6:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Ik begrijp zijn frustratie, maar als het nu zo'n goed idee is om de beslissingen gewoon naast zich neer te leggen.
En wat als je komt kijken? Kan je dan ook beboet worden? En gaan de mensen zich hieraan wagen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2021 9:09 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Hij lijkt niet niet de enige te zijn, die door wil gaan. Een heel rijtje culturele instellingen en zalen zou open willen blijven. De navolgende tekst gaat rond op Facebook.

Citeer:
"La rupture est totale"
Voici la liste des lieux de spectacles, concerts et cinémas qui resteront ouverts étant donnés qu'ils offrent toutes les garanties en matière sanitaire. Partagez l’info et remplissons ces salles !
BRUXELLES
Théâtre Le Public
Théâtre Les Tanneurs
Théâtre Varia
Théâtre des Martyrs
Théâtre le Rideau
Théâtre De La Toison D'or
La Maison Qui Chante
Noël au Théâtre 2021
Balsamine Théâtre
Sound Jazz Club
atelier 210
Jazz Station
Centre Culturel Jacques Franck
Théâtre La montagne magique
Les Coeurs de Bois Théâtre Royal
Centre Culturel Des Riches Claires
Cirque Alexandre Bouglione Officiel (place Flagey)
Kinograph
Palace
Cinema Galeries
Cinéma Vendôme
Centre Culturel d'Uccle
L'Os à Moelle - Cabaret
Théâtre de la Flûte Enchantée
Le 140
La Vénerie
La Ferme Rose Uccle - Le Ratinet
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
NAMUR
Grignoux
Théâtre de Namur
Théâtre jardin passion
Le Delta
Le Concert Hall
Dinant Creative Factory
LIEGE
Grignoux
A la Courte Echelle
Théâtre Le Moderne
La Cité Miroir
Blues-sphere
Ventre de la Baleine / Péniche-spectacle
Centre culturel de Verviers
Le Hangar ASBL
Trocadéro de Liège
Centre Culturel Stavelot Trois-Point
Centre culturel de Huy
Etuve theatre
Theatre de Marionnette Mabotte
Théâtre à Denis
Centre culturel de Verviers
HAINAUT
Quai10 (Charleroi)
La Ferme de Martinrou
BRABANT WALLON
La Ferme
Théâtre des 4 mains (Beauvechain)
Cirque Stromboli (Court-Saint-Etienne)
Je la mettrai à jour avec les infos que j'ai... n'hésitez pas à commenter.
Bien entendu, les musées et librairies indépendantes restent ouverts... en toute légalité. Ne les oublions pas.
Faites vous un beau cadeau : rendez leurs visite. C'est bon pour votre santé mentale, c'est excellent pour notre démocratie et c'est indispensable pour la survie de la culture en Belgique.
En attendant d'autres actions, total soutien à tous les lieux culturels qui font acte de résistance.
Il est rassurant de voir que, dans ce pays, certains se soucient de la santé mentale de la population pendant que d'autres, sensés nous gouverner, la persécutent

De scheiding is volledig"
Hier is een lijst van de plaatsen waar voorstellingen, concerten en bioscopen open blijven aangezien ze alle gezondheidsgaranties bieden. Deel de info en laten we deze zalen vullen!

Ik zal het updaten met de info die ik heb... aarzel niet om te reageren.
Uiteraard blijven de onafhankelijke musea en boekhandels open... volledig legaal. Laten we ze niet vergeten.
Geef jezelf een mooi cadeau: bezoek hen. Het is goed voor uw geestelijke gezondheid, het is uitstekend voor onze democratie en het is onmisbaar voor het overleven van de cultuur in België.
In afwachting van verdere acties, volledige steun aan alle culturele plaatsen die zich verzet.
Het is geruststellend te zien dat sommigen in dit land zich zorgen maken over de geestelijke gezondheid van de bevolking terwijl anderen, die verondersteld zijn ons te regeren, deze vervolgen

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2021 9:42 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
zembla schreef:
Hij lijkt niet niet de enige te zijn, die door wil gaan. Een heel rijtje culturele instellingen en zalen zou open willen blijven. De navolgende tekst gaat rond op Facebook.

Ik weet dat hij niet de enige is. Maar ik kan me niet inbeelden dat de politie dit allemaal zomaar gaat laten gebeuren want als ze dit toelaten zetten ze de deur open voor andere zaken...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 11:50 am 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Citeer:
Ik weet dat hij niet de enige is. Maar ik kan me niet inbeelden dat de politie dit allemaal zomaar gaat laten gebeuren want als ze dit toelaten zetten ze de deur open voor andere zaken...


Kom op, niet zo bang.
Ik zeg u: deze toestand eindigt binnen enkele weken, als niemand zich nog houdt aan de ingestelde maatregelen.
Heb gewoon het lef om die waardeloze app van je mobiele telefoon te verwijderen, stop met ''testen''. Laat je niet gek maken.
Als de meerderheid van het volk alle maatregelen naast zich neer zou leggen, dan is er geen houden meer aan, de in voorkomende gevallen nog wel uitgedeelde boetes zijn dan plotseling ook verworden tot pure willekeur, waartegen opgetreden kan worden. De overheid kan de huidige ''tijdelijke'' situatie (wantoestand als gevolg van wanbeleid) dan niet meer handhaven, de macht ligt uiteindelijk altijd bij de massa.

''Flatten the curve'' werd een lange reeks van maanden waarin allerlei onzinnige maatregelen van kracht werden, en telkens was het ''maar voor even''.
Telkens wordt het ook weer wat verder opgerekt. Telkens opnieuw lever je iets in.
Het heeft te lang geduurd, we moeten heel rap terug naar het ''oude normaal''.
De mede door Alexandre Bouglione gevoerde actie is noodzakelijk en heeft mijn sympathie.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 4:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
In andere landen waar de burgerij beter achter het beleid van de overheid aan loopt gaat het een stuk beter. Hier in NL kan de overheid nog zulke goede maatregelen bedenken (op het advies van echte deskundigen), maar als te veel mensen er schijt aan hebben helpt dat allemaal niet....
Burgerlijke ongehoorzaamheid is hier meer regel dan uitzondering, kijk maar eens om je heen in het verkeer... Het begint zowat op anarchie te lijken.

Maar dat is een geheel andere discussie.
Bouglione mag wat mij betreft de grenzen verkennen, maar laat het bij een ludieke actie blijven.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
FrankCirc schreef:
Citeer:
Ik weet dat hij niet de enige is. Maar ik kan me niet inbeelden dat de politie dit allemaal zomaar gaat laten gebeuren want als ze dit toelaten zetten ze de deur open voor andere zaken...


Kom op, niet zo bang.
Ik zeg u: deze toestand eindigt binnen enkele weken, als niemand zich nog houdt aan de ingestelde maatregelen.
Heb gewoon het lef om die waardeloze app van je mobiele telefoon te verwijderen, stop met ''testen''. Laat je niet gek maken.
Als de meerderheid van het volk alle maatregelen naast zich neer zou leggen, dan is er geen houden meer aan, de in voorkomende gevallen nog wel uitgedeelde boetes zijn dan plotseling ook verworden tot pure willekeur, waartegen opgetreden kan worden. De overheid kan de huidige ''tijdelijke'' situatie (wantoestand als gevolg van wanbeleid) dan niet meer handhaven, de macht ligt uiteindelijk altijd bij de massa.

''Flatten the curve'' werd een lange reeks van maanden waarin allerlei onzinnige maatregelen van kracht werden, en telkens was het ''maar voor even''.
Telkens wordt het ook weer wat verder opgerekt. Telkens opnieuw lever je iets in.
Het heeft te lang geduurd, we moeten heel rap terug naar het ''oude normaal''.
De mede door Alexandre Bouglione gevoerde actie is noodzakelijk en heeft mijn sympathie.


Gelukkig heeft het grootste gedeelte van de massa voldoende verstand om de maatregelen wel nog op te volgen. En moest iedereen zich aan de maatregelen gehouden hebben, dan stonden we ongetwijfeld een pak verder dan nu. Dan moest de discussie over het al dan niet sluiten van de circussen al niet gevoerd worden in de eerste plaats.
Dat er actie gevoerd moet worden omdat de maatregelen onlogisch lijken, daar ben ik het met je eens maar de delegatie die morgen gaat overleggen met de minister heeft veel meer kans om iets te bereiken dan gewoon koppig je eigen zin doen. Ik hoop oprecht dat ze het hiermee voor zichzelf niet nog moeilijker maken.
En ondanks dat ik een bezoek aan Alexandre Bouglione gepland had en hier ook echt naar uit keek, ga ik me inderdaad niet gek laten maken en me gewoon aan de regels houden. Want ik ben ervan overtuigd dat dit de snelste manier is om de cultuursector weer echt open te krijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Heuvels schreef:

Citeer:
In andere landen waar de burgerij beter achter het beleid van de overheid aan loopt gaat het een stuk beter. Hier in NL kan de overheid nog zulke goede maatregelen bedenken (op het advies van echte deskundigen), maar als te veel mensen er schijt aan hebben helpt dat allemaal niet....
Burgerlijke ongehoorzaamheid is hier meer regel dan uitzondering, kijk maar eens om je heen in het verkeer... Het begint zowat op anarchie te lijken.

Maar dat is een geheel andere discussie.
Bouglione mag wat mij betreft de grenzen verkennen, maar laat het bij een ludieke actie blijven.



Graag zou ik hier op ingaan, maar dan loop ik het risico samen met Heuvels in de rubriek Keuvel en Prietpraat te belanden, en dat lijkt me ongepast.
Hoewel je niet kunt zeggen dat het onderwerp corona buiten de orde is.
Want het is en blijft (voorlopig) wel de oorzaak van genoemde circusellende.
Het lijkt me beter een uurtje (ofzo) met hem van gedachten te wisselen, want met wat hij poneert ben ik het (uiteraard) niet eens.
Vanaf den beginne (nee, niet van de schepping maar van het ontstaan van de Vleermuispest) heb ik alle ontwikkelingen zeer aandachtig gevolgd.
Ik ben dan ook zeer benieuwd waar al die landen liggen waar de mensen beter achter het overheidsbeleid aanlopen.
In ieder geval niet hier ergens in de Westerse wereld.
In al onze omringende landen is het een wirwar van maatregelen en ook nog eens vaak totaal niet op elkaar afgestemd.

Voorbeeldje 1 - Het grensoverschrijdend verkeer naar en vanuit Duitsland;
Met hier goedgekeurde mondkapjes (een onzinnig en totaal verkeerd woord, zo goed als alle besmettingen gaan namelijk via de neus...) kom je daar een winkel niet mee in.
Maar ondertussen zijn de winkels daar wel gewoon geopend en las ik afgelopen week nog een uitgebreid verslag van hoe Nederlanders zich daar zo prettig vermaken in onder meer die winkels en de horeca.

Voorbeeldje 2 - De Duitse deelstaten kunnen het onderling zelfs niet eens worden en kennen uiteenlopende maatregelen.

Voorbeeldje 3 - U kon het lezen in ons wielerrubriekje: in België is deze week een veldrit afgelast omdat nu ook daar geen publiek bij een dergelijk evenement aanwezig mag zijn.
In de vrije natuur niet zo'n probleem, maar de route van deze (avond) wedstrijd voerde dwars door het centrum van de plaats waar diverse kroegen langs het parcours te vinden zijn. En die mogen daar 'gewoon' open tot 23.00 uur. Niet te combineren dus.

Voorbeeldje 4 - Kon u vinden in het artikel over een schouwburg in Gent.
Daar mogen momenteel in een zaal met 600 plaatsen geen 200 bezoekers -met inachtneming van alle eerdere coronamaatregelen als mondkapjes en onderlinge afstand- van een toneelvoorstelling genieten.
Terwijl in HETZELFDE pand een kroeg met een capaciteit van 1.000 man wel tot 23.00 uur geopend mag zijn.
Zonder al teveel beperkingen en dicht op elkaar.

Ja zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Bij demonstraties tegen te nemen of genomen maatregelen is de opkomst in het buitenland vaak aanzienlijk groter dan bij ons.
En het slagveld ook...... Dat leek wel anarchie!

In ons land 'goede maatregelen op advies van deskundigen'? Weer zo'n lachertje!
Want met grote regelmaat komen hier de maatregelen te laat, in ieder geval later dan de deskundigen dat wensten.
Er bestaat dan ook een aardig lijstje spijtbetuigingen van onze grote aanvoerder voor dit soort 'foutjes'.

Gelukkig komt er in het nieuwe kabinet zo'n deskundige als Minister van Volksgezondheid, dat maakt de lijnen wat korter.
(De huidige wacht vast wel een mooie carrière als schoenverkoper...).

En over het verkeer: 'het begint zowat te lijken'. Dat is dus nog maar even en het lijkt er echt op! Maar is het nog geenszins.
Wel eens in een grote buitenlandse stad als Parijs of Londen rondgereden?
Dat is toch echt wel iets anders dan wat we hier dagelijks meemaken.
En ik waarschuw maar vast: het wordt allemaal nog heel wat erger.
Wanneer straks overal binnen de bebouwde kom de maximumsnelheid van 30 km van kracht wordt.
Waarop de gezagsdienaren voornemens zijn niet te (willen) gaan handhaven.
Kun je lachen wanneer ze dat toch per ongeluk doen: rijd je ergens 60 is dat tweemaal de toegestane snelheid en goed voor het inleveren van het rijbewijs!

Maar inderdaad, het zijn en blijven maar barre tijden, heden te dage!


(Ze zijn er nog niet helemaal uit, maar bij de 37e of 38e injectie is men voornemens een programmeerbare chip mede in te spuiten.
Dat zal ons leren wat makker te worden!) :evil: :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 1:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zie vervolg alhier: viewtopic.php?f=17&t=11485


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.