Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:31 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
max schreef:
Kevin, dat ben ik niet met je eens, want het Groot Russisch Staatscircus, een Nederlandse circusonderneming van de fam. Smitt reist al een aantal jaren in Duitsland, ook Henk v/d. Meyden met Chinese ensembles en met de Kerst in een aantal plaatsen in Duitsland.
In de jaren negentig hebben Willem Smitt en Hans Martens toen nog samen reizend met het Staatscircus van Moskou regelmatig uitstapjes gemaakt naar Duitsland. Ik denk dat men er in Duitsland ook niet meer om heen kan, met het vrije grensverkeer om ook Nederlandse circussen te tolereren, zoals dat andersom ook gebeurd met Duitse circussen in Nederland. Ook in Belgie zie je hetzelfde.

ja, daar heb je ook gelijk in Max. Ik had deze opmerking eerder kunnen plaatsen bij bv. Humberto. Dit probleem doet zich ook meer voor bij kleinere circussen.

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 5:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kijk natuurlijk is een circusdirectie van een groot circus niet blij als circus Universal [Universo] ergens op duikt.
Wanneer Circus Universal ergens plaats gekregen heeft kun je bijna zeker zijn dat het jaar daarna geen groot circus op die plek komt.
Wat ik diverse keren gehoord heb is dat al het afval/mest gewoon op de plaats wordt achtergelaten en soms grote vernielingen aan de plaats die vervolgens niet betaald worden. Een Gemeente denkt dan nog wel 2x na voordat zij weer een groot circus plaatsen.

Daarbij denken de meeste circusbezoekers dat het programma van elk groot circus is zoals dat bij Universal en zullen dan het jaar erop bijvoorbeeld niet naar een Circus Herman Renz gaan [als voorbeeld genomen nu] omdat zij denken dat ze daar dezelfde kwaliteit krijgen als bij het Universal Circus.

Het is te hopen dat ze snel terug naar spanje gaan!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Het meest besproken circus met de meeste anti reclame voor de internationale circus wereld. Ze hebben Belgie nu verziekt ( wilden Nederland aan doen in 2009 ) wat gelukkig niet gebeurd is gaat dus nu verder met het spoor van vernielingen trekken in Duitsland. Hoop dat ze hier snel uit gemieterd worden en terug gaan naar waar ze van komen: Spanje al zal dat niet het geval zijn. Ik hoop dat er hier in NL niemand is die hun tour wil verzorgen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 7:54 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... dan wordt het voor circusliefhebbers ook een heel stuk veiliger om met een fototoestel over de openbare weg te lopen zonder dat er meteen allerlei dreigementen door de lucht worden geslingerd.

Voor 30 euro in de "loge" mag je als bezoeker topkwaliteit eisen. Voor wie het zich niet meer kan herinneren: de entreeprijzen waren begin 2009 gelijk aan die van Circus Herman Renz in 2008. Alleen kreeg je dan bij Herman Renz naast een goed programma ook nog eens fraaie kostuums, goede belichting, een live orkest, en vriendelijk personeel dat elke bezoeker keurig naar de plaats brengt en geen mesthoop en geen afvalhoop (met veel plastic!) naast de circustent. En geen dreigementen in de richting van bezoekers met een fotocamera :lol:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 8:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Tot mijn grote spijt moest ik vandaag vaststellen dat ze nog steeds in België zijn. Volgende week staan ze in Rumst bij Antwerpen. Jammer maar helaas!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2009 2:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
En ze doen nu ook kleine dorpen en gemeenten ( omgeving Turnhout ) aan met een super programma (...) gepresenteerd in ... de voortent. Het merendeel van de wagens blijft ergens in hun winterplaats staan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2009 3:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Gepresenteerd in de voortent?????

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2009 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
nrgy schreef:
En ze doen nu ook kleine dorpen en gemeenten ( omgeving Turnhout ) aan met een super programma (...) gepresenteerd in ... de voortent. Het merendeel van de wagens blijft ergens in hun winterplaats staan.


Pardon, is die dan zooo ruim?? :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2009 8:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
nrgy schreef:
En ze doen nu ook kleine dorpen en gemeenten ( omgeving Turnhout ) aan met een super programma (...) gepresenteerd in ... de voortent. Het merendeel van de wagens blijft ergens in hun winterplaats staan.


wat een goedkoop uiterlijk moet dat hebben.
en wat is dat superprogramma dan, veel artiesten van het programma wat ik toen zag zijn er niet meer over.

Want bij Hanson zit al 1 paardennummer, hoorde al dat die vervelende spaanse clown weg was, en ja die ingehuurde acts zijn ook allen weg.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 11:14 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Op www.circusdays.be is te zien dat ze gewoon serieus in de Voortent hun show weggeven.
Het wagenpark bestaat uit de Kassa,Stroomwagen en Tentwagen en verder geen caravans te zien.

Wat een topprogramma lijkt me dat! :clown


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 11:24 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Dit is toch echt te triest voor woorden hoe dit erbij staat.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 12:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 27, 2008 2:58 pm
Berichten: 86
Locatie: Swalmen
Zij hebben dus eigenlijk geen hekken nodig om hun tent af te zetten. Zij kunnen gewoon de vrachtwagens tegen elkaar zetten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 1:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
zomaar een vraag hoor... kan het zijn dat het veld een moeras was? en dat ze op deze manier geprobeerd hebben er het beste van te maken?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 2:05 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
heuvels schreef:
zomaar een vraag hoor... kan het zijn dat het veld een moeras was? en dat ze op deze manier geprobeerd hebben er het beste van te maken?

Men zegt dat ze zo de omgeving antwerpen afreizen. Woonwagens staan nooit rondom de tent...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Xavier schreef:
heuvels schreef:
zomaar een vraag hoor... kan het zijn dat het veld een moeras was? en dat ze op deze manier geprobeerd hebben er het beste van te maken?

Men zegt dat ze zo de omgeving antwerpen afreizen. Woonwagens staan nooit rondom de tent...


En die staan ook ergens in de omgeving antwerpen op een gehuurde parking wat ik weer hoorde.
Wat is er nog overgebleven van het programma vraag ik me af... zijn er nog paarden in de show?
Ik kan zo snel geen staltent ontdekken.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.