Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 4:31 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Universal
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 8:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Volgens de website "www.clubnordcirque.fr" zou het grote Spaanse Circus Universal vanaf 3 oktober tot 19 oktober voorstellingen geven in het vlaamse Leuven.
Ik kan het zelf niet echt geloven maar weet iemand hier misschien meer over?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 10:53 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Marco Bartholet stuurde me deze info:

* Gran Circo Universal staat van vrijdag 24 oktober t/m zondag 2 november op
de Veemarkt in St. Truiden.
Daarna Hasselt ??

* De directeur is een oostenrijker: Franz Burkhart Sr. hij is de oom
van de directies van Barones en Rafaël.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 8:20 pm 
bedankt voor de info ivm circo universal
de direktie heet idd burkhardt en is familie van barones
om de één of andere reden zijn ze spanje ontvlucht
mvg
jan


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2008 6:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
heuvels schreef:
Marco Bartholet stuurde me deze info:

* Gran Circo Universal staat van vrijdag 24 oktober t/m zondag 2 november op
de Veemarkt in St. Truiden.
Daarna Hasselt ??



Vandaag heb ik even contact gehad met een wethouder van de Stad Hasselt, maar er is staat dit jaar geen circus meer gepland voor Hasselt.
Dus ik vrees dat het een andere stad zal worden...

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 7:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
Grootste circus ooit in Sint-Truiden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Grote Circus Universal werd in Spanje opgericht in 1985 door de Oostenrijkse dompteur Franz Burkhart, die in de 70-er jaren furore verwierf bij vele variété optredens in Centraal-Europa. Vandaag de dag brengt hij met zijn ploeg een overweldigend spektakel met 10 internationale circusattracties tesamen met een reis door sprookjesland die alle kinderen zal aanspreken.

Dit nieuwe spektakel dat twee uur duurt wordt nu in Sint-Truiden aan het Noord-Europese publiek voorgesteld. Als een ware Ark van Noë is het circus met een schip van Bilbao naar Zeebrugge gekomen om nu na Leuven hier voorstellingen te geven. Het geheel vindt plaats in een reusachtige circustent waarin 2 pistes geplaatst zijn, naast een gigantische lichtinstallatie en zeer comfortabele zitplaatsen die een prima zicht op het gebeuren waarborgen.

Het unieke programma is als het ware een samensmelting van “ Hoogeëerd Publiek” en “ Er was eens …” een mengsel van een eersteklas circusvoorstelling en een onderdompeling in de wereld van de bekende sprookjes, met behulp van betoverende muziek en een prachtig ballet.

De kleinsten zullen met bewondering en verbazing Sneeuwwitje, Aladdin en de Schone en het Beest herkennen.

De fransman Ivan Desforges brengt met ongelooflijke zorg een prachtig cavalerie in 2 pistes met de mooiste raspaarden en statige kamelen. In de lucht zullen sensationele luchtacrobaten evolueren en men zal kunnen genieten van de beste acrobaten uit de Russische circusscholen.

Natuurlijk horen ook clowns thuis in zo’n groot circus , zij zullen zowel met een komisch orkest als met een gekke taxi hun taak op een humorvolle manier vervulllen.

PRINSES VOOR 1 NACHT

In het circusprogramma is dan ook dit circussprookje ingebouwd, met alle fantastische figuren uit de tekenfilm « De Schone en het Beest » dat hier op een betoverende manier gebracht wordt.

Circus Universal brengt een programma zoals men al tientallen jaren niet meer gezien heeft, een feest voor de hele familie, waarbij in de circustent een compleet universum van fantasiefiguren en onwaarschijnlijke kunstenmakers tot leven komt.

Wie al even een blik wil vooruit werpen kan dit op http://www.circusuniverso.com

Circus Universal is het grootste circus dat ooit in Sint-Truiden te zien was, naast een eigen circuskeuken voor 50 personen, beschikt het zelfs voor de kinderen van de artiesten over een eigen circusschool, met de steun van het Spaans Ministerie van Onderwijs. Dat naast speciale machines om na afloop het terrein op te kuisen, staat borg voor een 100% zekere professionele aanpak.

Voorstellingen : Van 24 OKTOBER tot en met 2 NOVEMBER

Woensdag – Zaterdagen – Zondagen en tijdens Schoolvakantie om 15 uur & 18 uur - Vrijdag 24 oktober première om 20 uur

Bron: de truineneer

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 7:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Reclame maken kunnen ze wel. De act op de laatste foto was er in Leuven iniedergeval niet bij.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 8:14 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Guidoos schreef:
Reclame maken kunnen ze wel. De act op de laatste foto was er in Leuven iniedergeval niet bij.

neen, die zitten in charleroi, werken al een heel seizoen bij Iarz... Ik vond het programma toch niet zo goed als daar voorgesteld...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 11:58 pm 
Geachte forum, :clown

Daar ik zelf en met vrienden uit holland,op een zondag 10 jan 2009 naar vilvoorde ben geweest om dit circus te mogen aanschouwen,en de show heb gezien,valt er niks op aan te merken op de show,wij hebben van alles gezien en er is zeker aandacht aan besteed aan de decoratie en de verlichting het was ons de moeite waard om 4 uur in de auto te zitten en deze show te mogen aanschouwen,wat de paarden betreft is dit niet helemaal waar,daar de paarden rustig waren en genoeg te eten en te drinken hadden in de stal die achter de imposante tent stond, tevens was het warm in de tent van de paarden.
Dus vindt ik de negative reclame slecht over dit circus,misschien uit nijd,maar dat mag een ieder invullen,ik vond het en mijn vrienden geweldig,en van mij mogen ze wel naar holland,maar dan met veel bombarie,een aardige afwisseling dan sommige circussen die saai zijn, en niet weten wat show is,ik heb veel circussen in binnen en buitenland gezien en mee gemaakt dus mijn oordeel wel de juiste is. :clown
Groetjes
Ronny


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 12:27 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
ronny schreef:
Geachte forum, :clown

Daar ik zelf en met vrienden uit holland,op een zondag 10 jan 2009 naar vilvoorde ben geweest om dit circus te mogen aanschouwen,en de show heb gezien,valt er niks op aan te merken op de show,wij hebben van alles gezien en er is zeker aandacht aan besteed aan de decoratie en de verlichting het was ons de moeite waard om 4 uur in de auto te zitten en deze show te mogen aanschouwen,wat de paarden betreft is dit niet helemaal waar,daar de paarden rustig waren en genoeg te eten en te drinken hadden in de stal die achter de imposante tent stond, tevens was het warm in de tent van de paarden.
Dus vindt ik de negative reclame slecht over dit circus,misschien uit nijd,maar dat mag een ieder invullen,ik vond het en mijn vrienden geweldig,en van mij mogen ze wel naar holland,maar dan met veel bombarie,een aardige afwisseling dan sommige circussen die saai zijn, en niet weten wat show is,ik heb veel circussen in binnen en buitenland gezien en mee gemaakt dus mijn oordeel wel de juiste is. :clown
Groetjes
Ronny


Welkom op het forum trouwens.

Ieder zijn menig zullen we maar zeggen er zijn meerdere mensen op dit forum die een hele andere kant van Universal gezien hebben. Misschien dat er inmiddels het een en ander veranderd is sinds Leuven want toen was de show en de techniek erachter niet al te best. Maar dingen kunnen veranderen nartuurlijk. Op dit forum is genoeg ruimte voor discussie en meningen het zou een beetje plat zijn als we alles maar goed, mooi en fantastisch zouden vinden. Heb je het programmaboekje ook gezien? Zaten de Neves nog in de show?

Heb je nog foto's gemaakt trouwens?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 1:15 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Op 22 februari is dit circus in Boom en ga ik het met eigen ogen bekijken en ben benieuwd en zal er natuurlijk verslag van doen

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 6:00 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
ronny schreef:
Geachte forum, :clown

Daar ik zelf en met vrienden uit holland,op een zondag 10 jan 2009 naar vilvoorde ben geweest om dit circus te mogen aanschouwen,en de show heb gezien,valt er niks op aan te merken op de show,wij hebben van alles gezien en er is zeker aandacht aan besteed aan de decoratie en de verlichting het was ons de moeite waard om 4 uur in de auto te zitten en deze show te mogen aanschouwen,wat de paarden betreft is dit niet helemaal waar,daar de paarden rustig waren en genoeg te eten en te drinken hadden in de stal die achter de imposante tent stond, tevens was het warm in de tent van de paarden.
Dus vindt ik de negative reclame slecht over dit circus,misschien uit nijd,maar dat mag een ieder invullen,ik vond het en mijn vrienden geweldig,en van mij mogen ze wel naar holland,maar dan met veel bombarie,een aardige afwisseling dan sommige circussen die saai zijn, en niet weten wat show is,ik heb veel circussen in binnen en buitenland gezien en mee gemaakt dus mijn oordeel wel de juiste is. :clown
Groetjes
Ronny


Als pseudo tourneemanager kun je natuurlijk ook niet negatief zijn


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 11:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het circus is via een illegale tussenstop in Asse onderweg naar Duitsland

http://streekkrant.rnews.be/nl/regio/vb ... 97695.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 12:02 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Het circus is via een illegale tussenstop in Asse onderweg naar Duitsland

http://streekkrant.rnews.be/nl/regio/vb ... 97695.html


Heel snel die duitse grens overschoppen!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 1:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik betwijfel of ze naar duitsland gaan. In duitsland wordt je als buitenlandse zaak meteen weer naar buiten geschopt. Zelf kunnen bv wel in NL reizen, maar NLse circussen niet in Duitsland.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Universal
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Kevin, dat ben ik niet met je eens, want het Groot Russisch Staatscircus, een Nederlandse circusonderneming van de fam. Smitt reist al een aantal jaren in Duitsland, ook Henk v/d. Meyden met Chinese ensembles en met de Kerst in een aantal plaatsen in Duitsland.
In de jaren negentig hebben Willem Smitt en Hans Martens toen nog samen reizend met het Staatscircus van Moskou regelmatig uitstapjes gemaakt naar Duitsland. Ik denk dat men er in Duitsland ook niet meer om heen kan, met het vrije grensverkeer om ook Nederlandse circussen te tolereren, zoals dat andersom ook gebeurd met Duitse circussen in Nederland. Ook in Belgie zie je hetzelfde.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.