Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:46 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 7:37 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Een goed geschreven memoriam. Hierin wordt wat meer duidelijk over deze (naar mijn mening onterecht) onder circusvrienden relatief vrij onbekende en volgens mij helaas vaak enorm ondergewaardeerde vrouw met haar eveneens relatief onbekende Great Belgium circus/ circus Benelux/ circus Barok. Ik hoop dat Piste en circusnieuwsbrief ook nog een stukje over haar zullen schrijven en niet alleen aandacht voor grotere en bekendere namen hebben.

Ik heb met dit circus kennis gemaakt rond 2002. Ik heb het meerdere keren bezocht in kasteeltuinen Arcen. Ik verwonderde mij toen over het feit dat men toen nog 5 vrachtwagens vol met roofdieren had (1 met tijgers, 3 met leeuwen en 1 met welpen) Erg indrukwekkend wanneer al die leeuwen aan het brullen gingen. Ook had men een enorm lange tent met enorm veel paarden, pony's en lama's.

Over Karina Range memoreer ik nog het volgende:

De grootste kwaliteit van Karina Range vond ik altijd haar omgang met de dieren. Zij vertoonde in de omgang met haar dieren 100% engelengeduld! Zij is een van de weinige dompteurs/ dompteuses die constant met stukjes vlees beloonde. Dit deed zij niet alleen tijdens de training, maar als een van de weinigen ook tijdens alle shows. De liefde voor haar dieren straalde zij uit. Ook haar dressuur met lama's en fjordenpaarden en haar hogeschool vond ik destijds geweldig. In het Great Belgium circus (wat naar mijn mening door veel circusvrienden fink werd/ wordt ondergewaardeerd) herleeft de sfeer van het klassieke circus uit lang vervlogen tijden! Ik had het er prima naar mijn zin.

Het enige minpunt echter bleef alleen natuurlijk het ontbreken van uitlopen voor de roofdieren. Maar de omgang met de dieren was super! Vrijwel nooit gebruikte ze de zweep. Nooit zou zij een leeuw/ tijger prikken. Hier zou volgens mij een veel beroemdere Daniel Raffo (die iedereen fantastisch lijkt te vinden) een voorbeeld aan kunnen nemen. Karina's engelengeduld vind ik ook bij bijvoorbeeld een Rita Labahn veel minder terug. Naar mijn mening zou men er altijd naar moeten streven om zo te werken als Karina Range deed. Je kunt je het volgende afvragen: wat zie je liever; een spectaculair nummer of een wat eenvoudiger nummer waarin een vrouw als Karina haar liefde voor dieren uitstraalt? De meest humane en rustige roofdierendressuur die ik ooit heb gezien zag ik bij haar. Daarom vind ik het erg jammer dat zij er niet meer is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 7:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
De circus wereld heeft helaas weer afscheid moeten nemen van een waardig circus vrouw in hart en nieren. Jarenlang heeft Karin haar hart en ziel gegeven aan de wereld van zand en zaagsel menig dier heeft ze gedresseerd waarbij de liefde voor roofdieren overduidelijk aanwezig is geweest. Zelf als de dieren oud waren en niet meer konden optreden bleef Karin ze met liefde verzorgen zoals het hoort. Ik hoor haar nog zo zeggen ik heb liever zelf een droge snee brood en dat de dieren goed te eten hebben. Met de middelen die ze had heeft ze dit ook altijd laten blijken.

Karin, met jou verlies verliezen we weer een grote circusvrouw
Een circusvrouw in hart en nieren
Zo een circusvrouw als jij was waren er maar zelden
Karin rust zacht

Ik wens Arnold en alle medewerkers heel veel strekte toe met dit verlies en toi toi toi want zoals Karin had gewild: the show must go on……….

Deze tekst hangt ook op het bord

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 10:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik heb het circus ook gezien in Arcen. verdomme wat baal ik nu achteraf dat ik geen /weinig fotos heb gemaakt en al helemaal niet van de wagens en dieren..
maarja dat is achteraf , ik was toen nog niet zo circus-freak :lol:

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.