Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:14 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Enzo Zavatta in Merksplas
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 7:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vandaag Circus Enzo Zavatta in Merksplas bezocht. Op een blubberig veldje naast de brandweerkazerne stond het circus vrij krap opgesteld. Een aantal dieren stond vandeweek nog op een grasveldje tegenover het circus lekker te grazen maar helaas waren deze dieren al geladen en ook de facade lag al plat op de wagen. Bij aankomst kreeg ik meteen een paar kortingsbonnen in m'n handen gedrukt en vertelde die persoon een heel verhaal in het Frans maar aangezien ik geen Frans spreek begreep ik er weinig van. Het werd snel drukker bij de kassa in totaal zagen een mannetje of 150 de show. Met bon kost een tribuneplaats 15 ipv 17 Euro en een logeplaats 20 ipv 22 Euro.

De tent binnengekomen was het eigenlijk net zo'n blubber als buiten. Tussen de logestoelen en de tribune lag een dikke laag modder waardoor het bereiken van de tribune zonder vieze schoenen te krijgen absoluut onmogenlijk was. De twee plankjes die er lagen waren bij lange na niet voldoende. Gelukkig had ik een plaats op de tribune anders had je continu in de blub gezeten. De restauratie bestaat uit 1 tafel in de tent die matig gevuld is. Er stond 1 rechte tribune op het front.
Geen orkest maar wel een redelijk hard staande geluidsinstallatie en een hele bak aan parren voornamenlijk rood en blauw gekleurd.

De spreekstalmeester heet iedereen welkom en opend de show. Eerst volgt een paard(en)vrijheidsdressuur door meneer Prein met 1 paard en daarna 1 pony ik vermoed dat er al paarden op transport stonden. Meneer Prein komt later in de show nog een keer voorbij met een kameel maar de lama's die ik eerder zag komen niet in de piste.

Duo Ambras komt een aantal keer in de piste, hun honden en katten nummer loopt lekker geen geblaf en de beetsjes hebben weinig sturing nodig. Later komt het duo nog terug met hun reptielenshow bestaand uit twee vette slangen en een stuk of 4 krokodillen. De zwarte panter van het duo mag (aan een ketting) even over een balk lopen en gaat danweer in zijn transportkooi terug naar nog twee katachtigen die de roofdierwagen niet uitkomen vandaag.

Een ander duo dat eerst uit Spanje komt en later uit Bulgarije levert de topacts van vanmiddag ze komen drie keer in de piste met een goede rola rola een slappe draad nummer en als afsluiter een half dodenrad waarin ze beide hun rondjes draaien. Een rad geeft echt spanning en dat merk je meteen aan het publiek.

De rest van de acts die voorbij komen zijn een ringtrapeze een dubbel hoepelnummer een jongleur, clown Enzo komt maar 1 keer in de piste met de stoelenentre.

Na toch bijna twee uur inclusief een pauze van 15 minuten is de show voorbij.

Leuk om een keer gezien te hebben voor een redelijke prijs met name de duo's deden het goed. Jammer van de blubber in de tent.

De foto's komen van m'n mobiel deze keer omdat m'n camera waarschijnlijk aan heeft gestaan in z'n tas waardoor de accu plat was daarom ook helaas maar een enkele binnenfoto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Merksplas waar de benzine 11 cent goedkoper is ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Enzo Zavatta in Merksplas
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 7:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tja, bij sommige circussen kun je maar beter niet naar de laatste voorstelling in een plaats gaan. Volgende keer de zaterdag? En een verhard terrein :wink:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Enzo Zavatta in Merksplas
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 7:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Ron_Mikkenie schreef:
Tja, bij sommige circussen kun je maar beter niet naar de laatste voorstelling in een plaats gaan. Volgende keer de zaterdag? En een verhard terrein :wink:


Zaterdag is voor mij een werkdag geworden tegenwoordig ;)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.