Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 5:14 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2012 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Halflege tenten voor CDS

dat is een van de krantenkoppen op de voorpagina van de Gazet van Antwerpen vandaag.

volgens CDS zelf is het te wijten aan de algemene Europese crisis en het feit dat ze van locatie moesten veranderen.
ook een mogelijke reden die ze aanhalen: er zijn veel mensen op vakantie en het is de vorige show die ze in Antwerpen hadden was een Europese premiere, en de show toert al twee jaar.

De krant gaf ook cijfers mee en wat bleek: op sommige dagen bleek de tent waar 2.700 mensen in kunnen meer dan 1.000 onverkochte plaatsen te kennen.
Er zijn een 60 tal shows gepland en dat maakt dat er 162.000 toeschouwers kunnen komen!!
tot nu toe zijn er echter maar liefst 92.000 onverkochte tickets

afgelopen zondag waren er 1438 plaatsen niet verkocht !!

CDS zelf zegt dat er geen reden tot paniek is: Na 5 augustus maken ze de eindbalans op.

tot zover enkele citaten uit het krantenartikel.

Nu wat is er hiervan uit de duim gezogen en wat niet?: De cijfers alvast niet.
Maar de redenen lijken mij vrij vergezocht:
1 de crisis: die hebben we nou toch al even en de kaartjes blijken goedkoper dan bij eerdere bezoeken in onze stad
2 de verhuizing van Locatie: vroeger stonden ze op de zuiderdokken nu achter het sportpaleis.
punt is je hebt overal in de media gemerkt dat ze op een andere locatie stonden, en nu zijn ze ook goed te zien vanaf de snelweg( je kan niet naast de tent kijken!!)
andere zaak is: iedereen kent het sportpaleis en de nieuwe zaal ernaast als evenementenhal: daar komt dus anders ook een massa volk naartoe: dus dat is geen reden:
de locatie zelf is dus NIET slecht !
3 vakantie: ze hebben nog al onder de vakantie gespeeld en toen was het wel goed volzet
4. Dat van die premiere lijkt me sterk. Dat als een show een premiere is voor Europa er meer mensen gaan kijken?? Je gaat kijken als de show in de buurt is.
en dat feit dat deze show al twee jaar tourt? Hun eerste show waarmee ze hier waren tourde al veel langer en is zelfs twee keer langsgeweest!
en het lijkt me sterk dat duizenden toeschouwers dan al in een stad ver van huis zijn gaan kijken.

voor mij lijken het dus zwakke argumenten.

vraag is: is er dus echt een terugval aan bezoekers bij CDS ???

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2012 7:26 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het is bijna een echt circus.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2012 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 04, 2011 7:03 am
Berichten: 14
Beste Mario,
Mijn mening is de volgende.
Niet ieder circusbezoeker bij CDS is een circuskenner.
Integendeel, de meesten zijn mensen die nooit een voet in een cicus zetten.
Ze hebben er al veel van oren spreken en willen het dan ook eens een voorstelling bijwonen.
Bijgevolg als ik iemand over CDS spreek, dan hebben ze wel al een show gezien, zelden hebben ze twee of meer shows gezien.
Meestal weten ze zelfs niet dat er verschillende producties zijn.
CDS is naar mijn bescheiden mening over zijn top in Belgie.
De crisis zal toch ook wel een rol spelen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2012 10:10 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat het de show is die het dichtste bij het circus zit dat is duidelijk ja.

En het is zeker weer een groot spektakel.
Maar de aard van de bezoeker: das ook duidelijk; Dat is inderdaad zeker niet " de circusliefhebber".
het effect dat er vroeger bestond:" heb je dat al eens gezien CDS: en iedereen moest daar bij zijn"
zal ondertussen misschien uitgewerkt zijn ja.

Dat ze verschillende producties hebben valt de niet kenner inderdaad ook amper op:
vooral omdat het wel allemaal een beetje op elkaar lijkt.

terwijl een "echt " circus niet aan een verhaallijn gebonden is en elk nummer bijna 180 graden van stijl, regieinvulling en kostuums kan wisselen
en elke artiest zijn eigen accenten kan.
zit je bij CDS toch van begin tot eind met datzelfde sausje.
En dat sausje hebben ook de andere producties.

Kan ook meespelen: al de soleil shows worden rond de kerst en nieuwjaarsdagen elk jaar weer grijsgedraaid op TV.

En een tent van 2700 mensen blijft ook gewoon gigantisch om 60 keer te vullen.

Antwerpen telt ongeveer 506.800 inwoners en ze hebben 162.000 zitjes
dus ongeveer 2/5 Antwerpenaren moet komen kijken!!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 11:21 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 08, 2011 11:35 pm
Berichten: 3
ik ben er heel erlijk in hunschow is dan wel goed !! =o=
maar ik vind over dreven prijzen van entre en consupsie binen
dat moet eens gezecht worden als je met 4 man gaat en goed ziten wil ben je pak geld kwijt en crises speeld er ook zeker een rol in er zijn wel meer circusen die niet iederdag meer vole tent hebben mense ziten en sparen nu even ales wort duurder we weten niet meer hoe en wat circus is en blijft een geweldich avontuur plezier voor jong en ouwd
allen sominge moet eens over hun prijs dengken ok alles is duur klop
maar als men iets goed koper wort trekt me nu vole zaal ook kwa consupstie binen ik vidn een program boekje 10 euro erg duur bij andre circusen heb ik daar 2 of 3 voor is maar ene voor beeld maar goed wen shun trost sukses =o= :clown :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2012 3:47 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Sherpa tickets regelt de ticketverkoop voor de meeste grote shows in Belgie
en ondertussen hebben alle klanten van Sherpa een mailtje gehad:

Uniek aanbod -30% op alle cirque du soleil tickets!
Bij aankoop van meerdere tickets extra kortingen

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2012 10:12 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 10, 2009 10:36 am
Berichten: 42
Ik heb gisteren, na jaren weigerachtig te staan tegenover Cirque du Soleil, voor het eerst een Soleil-show bijgewoond in Antwerpen. Ik heb mijn verwachtingen bewust beperkt gehouden, maar ik moet mijn mening bijstellen, en ondanks dat het woensdagavond was, zat de tent quasi nokvol.

Corteo is een prachtproductie, die ondanks alle moderne elementen en humor, naar mijn gevoel respect heeft voor het klassieke circus. Het totale plaatje klopt bij deze productie, en ik hoop dat Soleil meer shows van dit genre neerzet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 17, 2012 11:30 pm 
Offline

Lid geworden op: za apr 03, 2010 10:39 pm
Berichten: 3
Was te verwachten gewoon . Na jaren toeren is het eerst nieuwe systeem opgebrand . De mensen ( vooral zonder kinderen ) hebben het circus de afgelopen jaren al wel eens 1 keer of 2 keer bezocht . Het systeem blijft een beetje hetzelfde waardoor je meestal geen derde keer gaat .

en uiteraard de crisis . Mensen met jonge kinderen hebben andere kosten aan hun hoofd dan tickets van meer dan € 60 voor enkele uurtjes vertier .

Wij merken in de klassieke circussen dat de leeftijd van de kinderen met hun ouders ook steeds naar beneden gaat . 15 jaar terug kwamen ouders en kinderen tot 12 jaar , vandaag is dat vooral de groep tot 8 a 9 jaar .

In tegenstelling tot het CDS kan ik alleen vaststellen dat de klassieke en kwalitatieve familiecircussen aan democratische prijzen volle tenten trekken . Bvb , de tour in Antwerpen van het circus Barones vorig jaar ( 8 weken ) kon om en bij de 18.000 bezoekers bekoren .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 1:41 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Iets wat ik vrij raar vond en zelf nooit zou doen en dus geregeld met verstomming stond als ik dat weer eens zag:

veel ouders sparen zelfs het kaartje voor hunzelf uit.
Je koopt een paar kinderkaartjes aan de kassa, dumpt je kinderen in de tent
vraagt aan het einlasspersoneel hoe lang de voorstelling duurt en wanneer je ze weer kan afhalen
duwt je kinderen nog snel 5 euro in de hand en wegwezen!

Dan speelt het circus een soort kinderoppas!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 3:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Als de tent half leeg is, is hij automatisch half vol. Nog steeds een aardige recette. Veel circussen tekenen er voor als elke voorstelling in het seizoen half vol is....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.