Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:55 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: vr mar 07, 2014 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog een circus 'ontdekt' in Wallonië -met dank aan http://www.circus-online.de-: de Festival Circus Show.
Of het Cirque Franco Canadien, want dat staat op diverse wagens. Maar die kunnen natuurlijk ook overgenomen zijn.
Een poster waarop staat dat ze nieuw zijn in België, maar die stamt denk ik al uit 2013:

Afbeelding

De al eerder omschreven (en geprezen!) circusreporter Friedrich Klawiter spoedde zich op zaterdag 22 februari naar Seraing bij Luik, want daar zouden ze staan.
Nou, dat werd een beetje het verhaal van die koude kermis, want de tent was nog niet eens opgebouwd....
Wel een leuke sfeerreportage, nu te zien op eerdergenoemde Duitse site.
Of rechtstreeks: https://plus.google.com/photos/10185153 ... 7081298529

Voorstellingen zouden daar zijn van 21 t/m 23 februari. Niet dus. Maar een week later wellicht wel, want verlengd wegens (groot) succes, zoals ze zelf aankondigden:

Afbeelding

Een gelukje voor ons in Nederland, en voor Circus Bossle. Want slechts een paar uur later verscheen de razende reporter in het Limburgse Schimmert voor het elders gepresenteerde foto- en geschreven verslag!

Inmiddels is het circus weer verkast naar de volgende plaats, waar ze (als het dit keer wel op tijd lukt) vandaag beginnen:

Afbeelding

Mocht iemand die kant uitgaan: hierbij de kortingsbon en zo de eerste liters brandstof terugverdiend:

Afbeelding

Wat ik wel jammer vind is dat die Plus Belle Cavalerie de Belgique op de foto's maar in hele kleine weidjes staat....
En het materiaal, dat kun je ook voor het grootste deel wel historisch noemen.....
Ach, het kan niet alles goud zijn dat er blinkt......

Maar de haan heeft mooie veren, dat kan dan weer niemand ontkennen:

Afbeelding


Laatst gewijzigd door circusmeisje op vr mar 07, 2014 5:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: vr mar 07, 2014 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Zo'n gezelschap is nu niet meteen een positieve ontdekking precies...

Kan in de Zavatta categorie denk ik qua show.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: vr mar 07, 2014 5:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Je hebt gelijk, maar toch vind ik het wel leuk. Al is het maar als contrast. Want als alles maar even mooi en schitterend was werd het ook wel weer een beetje saai....

En vergis je niet: er zijn ook uitstekende Zavatta's hoor!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: di mar 25, 2014 11:47 am 
Offline

Lid geworden op: ma feb 07, 2011 11:28 pm
Berichten: 38
circusmeisje schreef:
Je hebt gelijk, maar toch vind ik het wel leuk. Al is het maar als contrast. Want als alles maar even mooi en schitterend was werd het ook wel weer een beetje saai....

En vergis je niet: er zijn ook uitstekende Zavatta's hoor!


je moet hun niet vergelijken met de zavatta's
zij brengen wel alle jaren een andere schow
niet gelijk de zavatta's


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: di mar 25, 2014 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
je moet hun niet vergelijken met de zavatta's
zij brengen wel alle jaren een andere schow
niet gelijk de zavatta's


Het spijt me, maar ik begon niet met vergelijken. Dat was iemand anders.
En u moet niet alle Zavatta's over één kam scheren, want zoals ik al schreef: ook daar zijn goede en minder goede.
Ten einde een ander woord te vermijden.....

Wat ik wel vind is dat de meeste Zavatta's over beter materiaal beschikken dan wat wij hier te zien kregen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2014 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Kijk, over tomeloze inzet gesproken: hierboven las u dat de Duitse circusfotograaf en -reporter Friedrich Klawiter van de site http://www.circus-online.de tevergeefs naar het Belgische Seraing reed teneinde de Festival Circus Show (het voormalige Cirque Franco-Canadien) op de gevoelige plaat vast te leggen en er een verhaal over te schrijven.
Tevergeefs, want toen hij ter plekke kwam waren ze nog niet half opgebouwd.....
Snel schoot hij evenwel wat plaatjes om door te scheuren naar Schimmert waar op hetzelfde moment Circus Bossle stond.
En toch wilde (of moest, kennelijk innerlijke dwang...) hij de voorstelling zien!
Dus toog hij opnieuw richting België, afgelopen weekend.
Dit keer had hij meer geluk: het circus stond riant opgesteld op de Quai des Fermettes, pal aan de Maas in het ten zuiden van Maastricht gelegen Visé.
Oftewel Wezet, voor de verstokte Vlaming....
Daar stonden ze van 21 t/m 30 maart.
Jammer dat we het niet eerder wisten, het was maar een kilometer of 20 van de Limburgse hoofdstad en minder dan 4 km over de grens!
Het resultaat mag er ook dit keer weer zijn: https://plus.google.com/photos/10185153 ... 8353118721
en zijn geschreven verhaal: http://www.circus-online.de/festivalbossert_14.html

Het circus is inmiddels weer vertrokken. Naar Montegnee om precies te zijn. Dat ligt in de gemeente St Nicolas (ja, ja, ook daar al!) ten westen van Luik.
De reis verliep naar ik aanneem minder voorspoedig: op hun facebookpagina valt te lezen dat de voorstelling van vandaag, vrijdag 4 april, wegens andere verplichtingen is afgelast.
De eerste voorstelling is nu zaterdag 5 april om 16.00 uur. En ze bedanken voor ons begrip...... Keurig!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: zo apr 06, 2014 10:07 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Dat geeft al een duidelijker beeld over dit gezelschap.

Wat een mooie locatie overigens !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2014 3:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Inderdaad, jammer dat we het niet vooruit wisten!
Bovendien stonden ze op minder dan vier minuten lopen vanaf het station!
Met de trein vanuit Maastricht een kwartiertje!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2014 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
En met wilde dieren ondanks het verbod. Benieuwd hoe lang ze het zullen gedogen...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2014 4:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, we moeten ze denk ik niet wakkerder maken dan ze al zijn, die Zuiderburen....
Maar las al eerder dat er ondanks het wetsvoorstel nog niet of nauwelijks gehandhaafd wordt.
Het is zelfs nog mogelijk dat de wet nog niet in werking is getreden.
Misschien iemand daar die daar meer van weet?

Overigens zou het wel heel leuk zijn wanneer alle in België reizende circussen een beetje werden bijgehouden....
Want wanneer dat laatste al eerder het geval was geweest hadden ze vast en zeker meer Nederlands publiek kunnen verwachten in Visé!
Wie weet komen ze nog vaker dicht bij......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2014 8:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
circusmeisje schreef:
Het is zelfs nog mogelijk dat de wet nog niet in werking is getreden.
Misschien iemand daar die daar meer van weet?


De wet is zeker in werking getreden want ze is op 11 februari gepubliceerd in het Staatsblad.
http://www.ejustice.just.fgov.be/doc/rech_n.htm
numac:2014024068

circusmeisje schreef:
Overigens zou het wel heel leuk zijn wanneer alle in België reizende circussen een beetje werden bijgehouden....
Want wanneer dat laatste al eerder het geval was geweest hadden ze vast en zeker meer Nederlands publiek kunnen verwachten in Visé!
Wie weet komen ze nog vaker dicht bij......

Kan ik alleen maar beamen. Voor België is er tot nu toe niet echt een site waar je een mooi overzicht hebt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2014 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Geen idee hoe dat in België werkt, maar met gegeven link krijg ik in ieder geval geen wet te zien!
Misschien wanneer ik ergens dat nummer invul? Dan moet er ook een directe link van bestaan!
En staat daar dan een ingangsdatum bij?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2014 4:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ga naar de link,
vul de numac in
druk op enter
klik op lijst
kies de taalversie, klik op bijbehorende numac
voilá
geen directe link naar, dat werkt niet met die zoekmachine..
ook moeilijk te kopiëren/plakken, staat vol met tabellen, zou onleesbaar worden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2014 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou ja, makkelijk is anders.....
Maar goed, wel gelukt dus. Maar wel heel ingewikkeld, tenzij je dagelijks met dit soort stukken omgaat uiteraard....
Zouden ze het in België zelf nog wel begrijpen? Misschien dat er daardoor niets gebeurt, dat was met andere zaken ook al wel eens het geval! En dan nog die meertaligheid....
Goed, gepubliceerd dus op 28 februari 2014 en in werking getreden op 10 maart.

De lijst van wat nog is toegestaan in het NEDERLANDS:

Ganzen, eenden
Runderen (Koe)
Aziatische buffel
Dromedaris
Kameel
Hond
Geiten
Duiven
Paard
Pony
Ezel
Kat
Hoenderachtigen
Lama
Fret
Konijn
Schapen
Varken
Papegaaiachtigen

Deze diersoorten staan specifiek vermeld in het Latijn, Frans en Nederlands. Dacht altijd dat Duits ook een officiële Belgische taal was trouwens....
Gevolgd door bepalingen omtrent het houden ervan.
Geen idee waarom sommige diersoorten in enkelvoud en andere in meervoud vermeld worden.
Paard en pony apart is denk ik alleen voor de duidelijkheid (ja, dan ineens wel...), want ze vormen dezelfde soort. In feite betekent pony niets anders dan 'klein paard'.
Ja en het enige roofdier op de lijst is de fret. Dat is dan weer vreemd, want die is op zich weer familie van heel wat marterachtigen die er niet op staan. En om nou te zeggen een echt circusdier, dat toch ook weer niet.....
Maar misschien laten ze daarom de leeuwen ongemoeid, ze denken gewoon dat dat grote fretten zijn!
Ook nog wel leuk, die vermelding '(Koe)' achter Runderen. Dus heren zijn niet toegestaan?? Dat vinden Julius en Caesar niet sympathiek!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival Circus Show
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
apirama schreef:
En met wilde dieren ondanks het verbod. Benieuwd hoe lang ze het zullen gedogen...


Onlangs hoorde ik vertellen dat die roofdieren inmiddels in beslag zijn genomen. Ik heb ernaar gezocht, maar kon niks vinden.
Iemand in België die er meer over weet?
Zoals bijvoorbeeld waar ze die (arme) dieren dan laten, bijvoorbeeld...
Erg triest voor het circus, maar ze konden het verwachten...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.