Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:01 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2016 3:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Niet te streng in de leer, allemaal!
Dit is tenslotte wel een forum en daar moet iedereen in het redelijke kunnen schrijven wat hij wil. Dat is zelfs de opzet!
Voor een nieuwsmedium ligt dat ietsje anders......
En die dierenactivisten weten hun argumenten heus zelf wel te vinden. Die zitten echt niet op een forumpje te wachten.....
Veel kwalijker is het, om een voorbeeld te noemen, wanneer een gerenommeerd circus complete teksten van die activisten publiceert met uitsluitend als oogmerk de concurrentie een hak te zetten.
Ook dat is (hier) gebeurd en kennelijk door velen met de mantel der liefde bedekt.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2016 4:23 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
[quote="FrankCirc"][quote]Zo win je als familie Jarz natuurlijk nooit de discussie omtrent circusdieren.


Zucht. Mein lieber Gott. Jammer, schadelijk en bovendien (hier in dit gezelschap) is dergelijk gedoe volkomen nutteloos.
Laten wij ons hier richten op al het mooie dat het Circus biedt, en het rellen overlaten aan drammende activisten.
Je moet zo een ''discussie'' hier niet opstarten, niemand wint, het is uitsluitend negatief.
Verbeteringen zijn natuurlijk mogelijk, en daarvan is ook sprake, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat dieren daadwerkelijk ''urenlang'' onbeheerd staan.
Het lijkt mij een onjuiste observatie, om in dierentermen te blijven: een broodje aap verhaal.

Ik kan het je van harte aanbevelen om bij een volgende gelegenheid gewoon rechtstreeks in contact met het Circus te treden.
Even langs persoonlijke weg op nette wijze de mensen informeren is veel effectiever - dan hang je geen vuile was buiten.

"dergelijk gedoe" is zeker niet nutteloos. Er is een hevige discussie gaande omtrent circusdieren. Zo erg zelfs dat circus net zo als bijvoorbeeld Sinterklaas aan het veranderen is. Circus is in Nederland een soort theater aan het worden, kijk maar eens naar de programma's van de komende wintercircussen.
Ik vind dit forum zeker wel een plaats om een discussie te starten, ondanks dat vele dat niet willen. Niet reageren is een optie.
Het onbeheerd achterlaten is geen broodje aap verhaal, maar een feit, wat voor iedereen was te volgen op de webcam.
Laten we niet schijnheilig doen, veel dieren staan bij diverse circussen te lang in de transporten.
Contact zoeken met het circus? Je weet zelf hun antwoord toch al? Laat staan met de familie Jarz die hun website sinds 1986 niet meer bijhouden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2016 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Het quoten ging niet hellemaal goed. Dat zullen jullie mij wel vergeven denk ik.
Voor de liefhebbers: opbouw van de kermis te volgens in Sint Niklaas per Webcam.
Gelukkig hier geen dieren! :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2016 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
stars schreef:
Gelukkig hier geen dieren! :clown


Tja.
Meer bevestiging heb ik niet meer nodig.
Ik groet u dan ook vriendelijk - deze heilloze ''discussie'' ga ik niet met u aan.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2016 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Het quoten ging niet hellemaal goed. Dat zullen jullie mij wel vergeven denk ik.


Dat klopt, nu ga je er met de woorden van iemand anders vandoor........

Je kunt je bericht nog gewoon wijzigen en in alle rust opnieuw 'quoten' waar het hoort!
Knopje 'edit' rechtsonder en je bericht opent voor correctie!
Je kunt de quote-tekens die er dan staan gewoon verwijderen en het opnieuw doen. Net zo vaak als je wilt, tot het goed is.

Ooit komt op de knopjes trouwens weer gewoon de Nederlandse termen te staan, dat is voor iedereen wat duidelijker....

Citeer:
Gelukkig hier geen dieren!


Dat is juist het leuke van kermis in Duitsland: daar hebben ze nog vaak van die schattige pony's waar de kinderen op mogen rijden! Erg leuk!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ik zou niet weten waarom je als circusliefhebber niet kritisch mag zijn tegenover de behandeling van dieren in het circus. Velen verwijten hier dat activisten met oogkleppen kijken, maar een aantal liefhebbers zijn blijkbaar in hetzelfde bedje ziek.
Als die trailer met dieren daar inderdaad diverse uren heeft gestaan (ik zeg als want ik heb het zelf niet gezien), dan kan dat inderdaad helemaal niet door de beugel. Als we in de toekomst nog kans willen maken op circussen met dieren dan moet iedereen goed gaan beseffen dat elke negatieve publiciteit uit den boze is. En dat wil niet zeggen dat men op fora geen negatieve commentaren meer mag zetten, dat wil wel zeggen dat circussen ervoor moeten zorgen dat mensen die kans niet krijgen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ten dele mee eens, alleen is in dit geval de negatieve publiciteit tot nu toe uitsluitend gemaakt door circusliefhebbers.
Het woord 'zogenaamde' heb ik zojuist verwijderd, want ik twijfel niet aan die circusliefde.
Wel (een beetje) aan hun kennis van zaken wat betreft het houden en vervoeren van dieren.
Verdiep je daar eerst eens in voordat er beschuldigingen worden geuit!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Terugblik op Sint in de Piste 2016: https://www.facebook.com/BeautyFocusFot ... 7884861344
Niet minder dan 107 foto's.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Bedankt voor de mooie foto's. Ziet er echt een leuke show uit!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 12:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
georg schreef:
stars schreef:
Zo win je als familie Jarz natuurlijk nooit de discussie omtrent circusdieren.
De trailer met de exoten staat al uren lang onbeheerd alleen op de parkeerplaats.



keine diskussion angestossen??? :roll:

diskussionen über tierwohl im circus können/sollen geführt werden, aber bitte im internen bereich. wo nur vom admin geprüfte mitglieder lesen und schreiben dürfen!!


Onzin! Je moet ook gewoon kritiek kunnen leveren en niet alleen in gesloten rubrieken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 7:00 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
stalknecht schreef:
georg schreef:
stars schreef:
Zo win je als familie Jarz natuurlijk nooit de discussie omtrent circusdieren.
De trailer met de exoten staat al uren lang onbeheerd alleen op de parkeerplaats.



keine diskussion angestossen??? :roll:

diskussionen über tierwohl im circus können/sollen geführt werden, aber bitte im internen bereich. wo nur vom admin geprüfte mitglieder lesen und schreiben dürfen!!


Onzin! Je moet ook gewoon kritiek kunnen leveren en niet alleen in gesloten rubrieken.


wen du meinst das circusfreunde dafür da sind, dann ist das ganz übler UNSINN


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 8:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
georg schreef:
stalknecht schreef:
georg schreef:


keine diskussion angestossen??? :roll:

diskussionen über tierwohl im circus können/sollen geführt werden, aber bitte im internen bereich. wo nur vom admin geprüfte mitglieder lesen und schreiben dürfen!!


Onzin! Je moet ook gewoon kritiek kunnen leveren en niet alleen in gesloten rubrieken.


wen du meinst das circusfreunde dafür da sind, dann ist das ganz übler UNSINN


Ja snel alles verbergen, want stel je voor dat buitenstaanders hier lucht van krijgen. Nee dat moeten we niet willen, brrrr!
Nu even een grapje George, en dat is dat de jaren 50 net gebeld hebben en die willen hun mentaliteit terug! :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Sint in de piste 2016
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 6:24 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
nur weiterso :shock: , und die tiere werden immer schneller aus dem circus verschwinden....
traditioneller circus ist ein relikt aus den fünfziger jahren und "circusfreunde" sind meiner meinung nach nicht für die aufdeckung von eventuellen missständen zuständig wenn sie denn überhaupt in der lage sind so etwas seriös und fachlich fundiert beurteilen zukönnen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.