Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:15 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2016 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Traditioneel toeren er in de zomermaanden wel wat circussen rond aan de Belgische kust en dat is dit jaar niet anders. De voorbije drie maanden stonden er dan ook maar liefst drie circussen in de buurt. Genoeg keuze dus.

Pacific circus was de eerste. Begin mei gaven ze voorstellingen in Middelkerke. Ik had nog nooit van dit circus gehoord. Ze hadden in ieder geval een grote tent en een fantastisch wagenpark. De nieuwsgierigheid was dus geprikkeld om een kijkje te gaan nemen. De flyer oogde wat knullig door de taalfout (datum en uurs op de rug) en toen ik ook nog allerhande wagens met de naam 'Zavatta' zag staan, had ik misschien genoeg moeten weten. De flyers lieten echter ook een 'rad des doods' zien, dus misschien was deze Zavatta wel de uitzondering? Het tegendeel bleek echter waar. Deze voorstelling was armoede troef. Waarom? Bijzonder weinig enthousiasme bij de artiesten, heel veel zaken mislukten gewoon, een haperende geluidsinstallatie, erg lange, doodse momenten tussen de nummers (waarbij het publiek dan maar in het donker in de tent zat),...
Voor mezelf weet ik nu alvast dat dit geen circus is waar ik nog snel zal terugkomen, het probleem ligt hem echter bij de mensen die slechts heel occasioneel naar het circus gaan. Wanneer dit hun eerste circus in lange tijd was, dan kun je er zeker van zijn dat ze in de toekomst niet snel meer een ander circus gaan bezoeken en dat is erg jammer.

Twee maanden later stond op dezelfde plaats circus Barones. Ze hadden geen ideaal circusweer want het was vaak zonnig en erg warm. Wij bezochten de voorstelling op een iets bewolktere dag en toen zat er toch wel wat volk in de tent. De nieuwe voorstelling is gebaseerd op een tocht door dromenland. Dit circus steekt er voor mij in België bovenuit op vlak van dierennummers. Ze hebben honden, pony's, paarden, lama's en kamelen en die worden allen op een leuke manier gedresseerd. Het gemengde nummer met de lama's en pony's steekt er voor mezelf bovenuit. Van de geëngageerde nummers was het nummer op de slappe draad best knap en ook de openingsscène (jongleren in black light) was leuk gedaan. Dit circus heeft trouwens mooi materiaal. Een verzorgde tent en een prachtige kassawagen. Ook alle andere tenten en materialen staan er steeds netjes bij. Circus Barones verzorgde opnieuw een leuke twee uur durende voorstelling. Enig minpuntje was dat de clownerie een te groot aandeel had in de voorstelling (vooral na de pauze viel dit op).

Op hetzelfde ogenblik gasteerde het Wiener circus in Oostduinkerke. De tent was niet overdreven vol gelopen maar toch nog genoeg om een gezellige sfeer te krijgen. In de loop der jaren heb ik dit circus steeds beter weten te appreciëren en dat gevoel werd dit jaar opnieuw bevestigd. Enig minpunt was wel de muziekinstallatie die veel te luid stond. Topper van de show was hier 'Kenneth illusions', een illusionist die goed tempo in zijn act stopt en een groot showgehalte heeft. Hij doet mij erg denken aan Hans Klok. Een geëngageerde artiest brengt daarnaast een nummer aan de strapaten (als Spiderman) en een handstandnummer. Dit ter vervanging van het trio Gaspar eerder dit jaar. Het nieuwe komische cascadeurnummer van de familie Ukmar verliep ook al heel wat vlotter dan een half jaar geleden in Veurne. Op het einde van de voorstelling verlieten de mensen duidelijk enthousiast de tent. Het Wiener circus is dit jaar zeker een bezoekje waard!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.