Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:25 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mar 31, 2007 11:14 am 
Circus Althoff toont koeienkunsten


GENT - Vergeet de leeuwen of tijgers, want koeien zijn de echte circusdieren van nu. Circus Althoff toont vanaf dit weekend wat voor trucjes je een koe kan aanleren.
Afbeelding

Aberto Althoff: ,,Van de kleintjes tot de omaatjes en de opaatjes, iedereen gaat swingend weg.'' gia© Gianni Barbieux

Deze circusbaas mag dan een Nederlander zijn, een Italiaanse voornaam heeft hij wel: Alberto Althoff. Hij straalt van trots wanneer hij staat te praten over zijn circus, dat voor de eerste keer in vijftien jaar in Gent, aan de Watersportbaan, te zien is.

,,Mijn vader is Duitser, vandaar de Duitse achternaam. Zelf kan ik acht talen'', klinkt het. ,,Mijn moeder zat bij circus Boltini en mijn oom had ook een eigen circus, tot hij ermee stopte in 1981. Ik ben dus opgegroeid in de circuswereld.''

Althoff wilde eerst zelf geen circus beginnen, maar ging uiteindelijk vijftien jaar geleden toch voor de bijl. ,,We toerden in Polen, Engeland, Nederland, over de hele wereld, maar in al die tijd zijn we niet in België geraakt. Nu mag Gent dus de spits afbijten.''

Razend tempo

,,We werken wel met dieren, maar met leuke dieren, zoals kamelen, paarden en koeien. Die laten we een vrijheidsdressuur doen. Verder zijn er nog komische nummers van de Blues Brothers, een cascadeurgroep die aan een razend tempo acrobatie laten zien.''

Spectaculaire kunstjes zijn er genoeg, want ook de Kenia Boys, een 6-tal piramidebouwers, laten hun kracht en souplesse zien.

En een circus zou geen circus zijn als er geen clowns waren natuurlijk. ,,Die zijn echt heel goed hoor, geloof me! Alan DiLello komt uit een echte Italiaanse clownsfamilie.''

Wie denkt rustig zijn kuipstoeltjes te kunnen verlaten na de voorstelling, zit fout. ,,Eindigen gebeurt al dansend. Alle artiesten zullen dansen, waardoor het publiek, gaande van de kleintjes tot de omaatjes en opaatjes, swingend weggaan'', lacht Althoff. (svg)



Circus Althoff, tot woensdag

11 april aan de Watersportbaan. Tickets: via 09-233.77.88.

Bron Het Volk


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.