Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:51 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 12:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 13, 2014 8:32 pm
Berichten: 58
Naar jaarlijkse traditie slaat het Circus Alexandre Bouglione zijn tenten een 2-tal maanden op in Brussel.

Afbeelding

Enkele weken geleden werd al bekend gemaakt dat de Casablanca Troupe toegevoegd zou worden aan het programma. Vandaag werd nog een nieuwe act bekend gemaakt: Jonathan ROSSI met een BMX-act:

https://www.youtube.com/watch?v=qbjDfaeMwI8


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Een reporter van Kermisland.be ging er even langs:
http://kermisland.be/2016/10/brusselbru ... bouglione/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Jammer dat de laatste jaren het seizoensprogramma met één of twee acts wordt aangevuld als Festivalprogramma.
Voor mij niet meer de reis naar Brussel waard, de huis-eigen nummers zijn mij inmiddels wel bekend.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2016 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 13, 2014 8:32 pm
Berichten: 58
Circus-online.de bracht een bezoek, met volgende fotoreportage als resultaat:

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... dZejNILXRn

Ik hoop volgend weekend eens langs te gaan... :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2016 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Je haalt me de woorden uit de mond!
Friedrich Klawiter van www.circus-online.de om precies te zijn, en dat allemaal in hetzelfde weekend dat hij ook die fraaie series in Noord-Frankrijk schoot!
De link naar de serie staat al in bovenstaand bericht, hier volgt nog een selectie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 1:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Mooi programma,
met aardig wat dieren ook!
Wat een topfotograaf toch.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 2:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, het bezwaar van Martijn zie ik dan ook niet zo. Wellicht als je er heel vaak komt, maar zo op zich mankeert er aan het programma maar weinig!
En mooi spul eromheen, ook dat is de reis al waard. Sfeer wil tenslotte ook wat!

Zag toevallig gisteravond de foto's van een jaar eerder. Met uitzondering van een enkele act -zoals bijvoorbeeld die mooie lama's die ze denk ik zelf hebben- was dat toen een compleet ander programma!
Niets aan de hand dus, er vanuit gaande dat bezoekers normaal gesproken maar eens per jaar naar hetzelfde circus gaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2016 2:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En het geschreven verslag zag ook het licht: http://www.circus-online.de/brussels_16.html

Een beetje vreemd overigens dat dit circus, dat we toch regelmatig tegenkwamen, geen eigen tentje heeft onder 'België'.
Evenmin als Firmin B. overigens, en nog een paar.
Ach, wat niet is kan nog komen, moet je maar denken!
Of: volgend jaar beter, dat kan ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alexandre Bouglione
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2016 8:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Gisteren uiteindelijk toch nog bij dit circusfestival geraakt. Via een code kon je voor €12 al een ticket kopen en dat was natuurlijk een mooie prijs. De tent zat dan ook afgeladen vol wat de sfeer uiteraard ten goede kwam. Het was ondertussen drie jaar geleden dat ik dit circusfestival nog eens bezocht had. Er was dus wel één en ander veranderd. Zo was er een nieuwe circustent en ook een nieuwe voortent. Deze laatste was gezellig ingericht met onder meer een oude woonwagen als decor. Ideaal om direct in de juiste sfeer te komen. Het programma was zeker oké. De dierennummers vond ik minder en ook van clown Jonny Bogino ben ik niet echt fan. De rest maakte echter veel goed. Het was voor mij de eerste keer dat ik een BMX - act in een circus zag en de act van Jonathan Rossi kon mij zeker bekoren. Dit wil ik gerust nog eens in een circus tegenkomen. Ook de Casablanca troupe was een waardige afsluiter. Maar eigenlijk doe ik de andere artiesten tekort door hen hier niet te vernoemen want er zaten heel wat knappe nummers tussen. Het hondennummer werd niet opgevoerd. Grootste minpunt vond ik echter de muziek. Deze stond eens te meer veel te luid. Bovendien klonken heel wat nummers ook nogal schel. Heel wat acts gebruikten moderne, redelijke harde, rockmuziek. Geen probleem voor één nummer, maar een ganse show van dat is voor mij toch een beetje van het goede te veel en het haalt ook wat van de circuscharme weg. Desondanks was het weer een heerlijk middagje circus en is het nu al uitkijken naar het programma van volgend jaar.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.