Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:37 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2007 4:17 pm 
Diabolotalent verovert Vlaanderen
Maarten Wils neemt onder de naam Diabolo King Willy deel aan de talentenjacht "Supertalent in Vlaanderen" op VT4. Op 19 april mag hij zijn diabolokunsten tonen in de halve finale.

Tijdens de voorronde op 29 maart werd Maarten dankzij zijn knappe prestatie toegelaten tot de halve finale van de talentenjacht. Wat mag het publiek verwachten op 19 april? "Ik ben sinds februari aan het trainen om met drie diabolo’s tegelijk te jongleren. Hopelijk lukt het tijdens de halve finale", verklapt Wils alvast.

Diabolo King Willy is ook net begonnen met een nieuwe straatshow: "De show gaat over een koning die zijn land komt voorstellen, op zoek is naar onderdanen en wil bewijzen dat zijn land beter is dan bijvoorbeeld België, Nederland of Frankrijk. Ik steek eigenlijk de draak met België en mezelf in de show. De derde zaterdag van juni speel ik op de Achter d’Hovenfeesten in Wuustwezel."

Diabolo valt onder de noemer jongleren. "Jonglerie omvat jongleren met ballen, kegels, doekjes, ringen, diabolo, cigar boxes, devil sticks enz. Ik ben nu ongeveer drie jaar bezig met circustechnieken, waarvan de laatste twee jaar met diabolo."

De basistechnieken van het jongleren leerde Maarten op een circus-initiatiekamp. "Daarna ben ik zelf beginnen verder zoeken. Ik heb heel veel naar andere diabolisten gekeken, zowel op straat als op internet. Ik heb een dvd thuis waar ook veel trucs opstaan, en ik spreek vaak mensen aan om bij te leren", aldus Maarten.

Een jongleur heeft vooral een goede oog-handcoördinatie nodig. "Bij moeilijkere trucs is concentratie ook erg belangrijk, en als je begint op te treden heb je vaak veel lef nodig. Je moet durven iets laten mislukken", weet de jongleur. Maarten is meer dan een diabolotalent alleen. "Ik kan momenteel jongleren met vijf ballen, vier kegels, ringen, cigar boxes enz. Maar ballen en diabolo’s zijn mijn specialiteiten."

Ell Circo d’Ell Fuego

Als lid van het circustheater Ell Circo d’Ell Fuego kan Maarten ook vuur spuwen en brandende fakkels doven in zijn mond. "Ell Circo d’Ell Fuego betekent circus van het vuur. Ik heb er met fakkels leren jongleren, wat toch nog iets spectaculairder is. Via een vriend heb ik ook leren vuur spuwen."

Wils studeert momenteel voor leerkracht LO. "Ik hoop om later mijn werk te kunnen combineren met straattheater en circus. Misschien richt ik ooit nog wel een circusschool op. Nu wil ik er eerst in slagen met drie diabolo’s te kunnen jongleren. Tegen volgend jaar hoop ik ook terug een nieuwe straatproductie klaar hebben. Ik ga waarschijnlijk samen werken met een vriendin die aan luchtacrobatie doet. De show zou een combinatie en een kruising moeten worden van de twee technieken."

An VAN DEN OUWELANT

Halve finale van "Supertalent in Vlaanderen" op 19 april om 20.30u op

Bron : Gazet van Antwerpen


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.