Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:52 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kinderen gratis naar circus
BerichtGeplaatst: za mei 05, 2007 1:32 am 
Afbeelding

Kinderen gratis naar circus

LEUVEN - Circus Rose Marie Malter is in Leuven geland. Van zaterdag 5 tot maandag 28 mei staan de tenten opgesteld aan de Brabanthal. Het circus pakt uit met een stunt, want ieder kind dat dit krantenartikel uitknipt en toont aan de kassa, mag gratis binnen. Het kind moet wel vergezeld zijn van een volwassene. Bovendien is de toegang op zaterdag 5 mei en donderdag 10 mei aan halve prijs.
Het circus maakt geen gebruik van wilde dieren. Er staan wel circusnummers met dressuurpaarden, honden, ezels, poezen en meer op het programma, maar ook trapezenummers, clowns en dergelijke. Naast de circustent staat een andere tent met springkastelen, een ballenbad, trampolines en paardenmolens. Kinderen kunnen hier alle dagen terecht vanaf 13 uur. (bcz)

Bron Het Volk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 1:49 am 
Dit soort berichten zie ik liever als ...kinderen gebruikt door anti dierencircus activisten.....
Hoewel ik me ook nu bedenk dat het eigenlijk hetzelfde is. Namelijk introcdunatie. Het pleasen van jonge kindergeesten. Hoewel...?? dit circus heeft geen wilde dieren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 9:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Dit soort berichten zie ik liever als ...kinderen gebruikt door anti dierencircus activisten.....
Hoewel ik me ook nu bedenk dat het eigenlijk hetzelfde is. Namelijk introcdunatie. Het pleasen van jonge kindergeesten. Hoewel...?? dit circus heeft geen wilde dieren.


Huh...?
Haal jij geen discussies door elkaar?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 2:44 pm 
Hé? Dit is toch gewoon een kortingsactie zoals we die wel vaker kennen bij circussen! :D

Ik snap het ff niet,..Lisatje,.. :arrow:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 2:50 pm 
A3ana schreef:
Hé? Dit is toch gewoon een kortingsactie zoals we die wel vaker kennen bij circussen! :D

Ik snap het ff niet,..Lisaatje,.. :arrow:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 4:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Ik ben ook niet helemaal mee Lisa.
Jammer genoeg moeten circussen dit soort kortingen doorvoeren omdat er anders helemaal geen volk meer komt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2007 9:34 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Gert schreef:
Ik ben ook niet helemaal mee Lisa.
Jammer genoeg moeten circussen dit soort kortingen doorvoeren omdat er anders helemaal geen volk meer komt.


heb dit circus wel eens gezien, ik zou er zelfs gratis niet meer heen gaan, die arme kinderen....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2007 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Wat is er mis met het CRMM?
Oké, ze veranderen geregeld van programma en samenstelling, maar het programma dit jaar zit proper en mooi in elkaar...
Geen enkele reden dus om ze af te breken...
De familie Malter staat steeds voor een kwalitatief programma...
CRMM,zorgt ervoor dat als zij buiten rijden een goed programma kunnen brengen. Het is een circus met naam en faam in België... Ze hebben een reputatie te verdedigen, en dat lukt ze heel goed dit jaar!
Met topartiesten als Johnny Fischer, Sandrine Beautour en een goede clown als cardini kan het niet mis...

Zo, dat was mijn zegje over Malter!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2007 3:49 pm 
anoniem schreef:
Gert schreef:
Ik ben ook niet helemaal mee Lisa.
Jammer genoeg moeten circussen dit soort kortingen doorvoeren omdat er anders helemaal geen volk meer komt.


heb dit circus wel eens gezien, ik zou er zelfs gratis niet meer heen gaan, die arme kinderen....


Gelukkig, zijn er meer mensen in de wereld die wel naar dit circus willen met hun kinderen en heten we niet allemaal anoniem. :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2007 8:32 pm 
Lisa schreef:
Namelijk introcdunatie.

:?:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2007 12:30 am 
Lisa schreef:
Dit soort berichten zie ik liever als ...kinderen gebruikt door anti dierencircus activisten.....
Hoewel ik me ook nu bedenk dat het eigenlijk hetzelfde is. Namelijk introcdunatie. Het pleasen van jonge kindergeesten. Hoewel...?? dit circus heeft geen wilde dieren.


Misschien niet al te duidelijk geformuleerd. Maar wat ik bedoel is dat die kinderenhartjes gestolen worden voor/door het circus. Terwijl ik van mening ben dat een kind in zijn ontwikkeling


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2007 12:37 am 
computer viel uit..

Maar als jullie dit onderstaande bericht wat ik plaatste bij circusdieren hadden gelezen was het misschien iets duidelijker

Je kunt niet JONG genoeg beginnen met het ware circus te beleven. Circus pur sang, circus volgens de traditie, MET dieren. Hoe je je later ontwikkeld, jegens dit gebruik van dieren in het circus is mede afhankelijk van het gebruik door de diverse dieren eigenaren en je bevindindingen hierin. Als je ouder wordt zie je meer en kun je je een betere mening toedoen. Als er op dat pad mensen staan die al ouder zijn, jouw geld bieden voor het vasthouden van een bord met 'dieren horen niet in het circus' of iets dergelijks, en jouw op die leeftijd voor hun karretje spannen is dit pure intdoctrunatie. Nederland wordt geroemd om zijn vrijheid en om zijn vorm van democratie. Om de persoonlijkheid van ieder individu. Zeker nu deze dagen wordt dat groots getoond aan andere volken. Kinderen die voor geld een andere mening gaan vormen is het grootste onrecht wat er maar kan bestaan. Zo beroof je ze van hun eigen meningsvorm. Hiervoor mogen de 'volwassen' betrokken anti dieren in het circusgroeperingen best hard aangepakt worden. Vrijheid van meningsuiting is een goed recht, maar dan wel als je weet waar je over praat.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2007 7:55 am 
Lisa schreef:
is dit pure intdoctrunatie

Het lijkt erop of je indoctrinatie bedoelt? :roll:

Worden de kinderen die van jongs af aan met de paplepel krijgen ingegoten dat dieren het helemaal niet zo slecht hebben in het circus ook niet geïndoctrineerd?

De kinderen die meedemonstreren met CircusLeed krijgen daar overigens geen geld voor hoor, die doen dat omdat ze er van overtuigd zijn dat dieren het slecht hebben in het circus. Zoals ieder zelfstandig denkend persoon kan vaststellen. De demonstranten doen het allemaal op geheel vrijwillige basis, in tegenstelling tot de cirsucartiesten die meestal een behoorlijk financieel belang te verdedigen hebben. Eén keer raden wie het meest onafhankelijk naar de leefomstandigheden van dieren kan kijken...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2007 8:40 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kiwi schreef:
Lisa schreef:
is dit pure intdoctrunatie

Het lijkt erop of je indoctrinatie bedoelt? :roll:

Worden de kinderen die van jongs af aan met de paplepel krijgen ingegoten dat dieren het helemaal niet zo slecht hebben in het circus ook niet geïndoctrineerd?

De kinderen die meedemonstreren met CircusLeed krijgen daar overigens geen geld voor hoor, die doen dat omdat ze er van overtuigd zijn dat dieren het slecht hebben in het circus. Zoals ieder zelfstandig denkend persoon kan vaststellen. De demonstranten doen het allemaal op geheel vrijwillige basis, in tegenstelling tot de cirsucartiesten die meestal een behoorlijk financieel belang te verdedigen hebben. Eén keer raden wie het meest onafhankelijk naar de leefomstandigheden van dieren kan kijken...


Was Nijmegen dan een Circusleed demo? Ik geloof er geen barst van!
Niet voor anderen spreken lieve Kiwi, anders komt het zuur van deze vrucht wel heel duidelijk naar boven :mrgreen:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2007 10:04 am 
Ron Mikkenie schreef:
Was Nijmegen dan een Circusleed demo?

Beweer ik dat ergens dan?


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.