Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 9:46 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gelezen op een Belgische site:

Volgende week slaat het Pacific Circus zijn tenten op naast Frituur en Café Transport op de Assesteenweg.
Pacific is een groot Europees Circus afkomstig uit Parijs.
Gedurende een twee uur durende voorstelling kun je genieten van acrobaten, koorddansers, jongleurs, acrobatische clowns en ‘Het rad van de dood’.
Het is het grootste Circus in Vlaanderen zonder exotische dieren met een capaciteit tot 2000 personen.
Prijzen vanaf 10 euro voor kinderen en 20 euro voor volwassenen.


Afbeelding

Afbeelding

Ternat is een plaats en gemeente in Vlaams-Brabant, globaal tussen Brussel, Ninove en Aalst.

Frituur en Café Transport kon ik niet vinden, wel de frituur Friet en Geniet naast een transportbedrijf met daarachter een mooi ruim terrein dat groot genoeg is voor een flink circus.
Aan de Assesteenweg 247.
Zoals op de 1e foto te zien is spelen ze niet alle dagen.
Met een beetje uitvergroten zijn ook de aanvangstijden denk ik wel te lezen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ben toch nog wel eens benieuwd naar dit circus , van buiten is het mooi, groots en verzorgd materiaal.
Zo op het plaatje lijkt de show dat wat minder te zijn.

Let trouwens op dat dit circus nóóit op zondag speelt, iets met van origine zigeuners die zondagsrust respecteren is mij ooit verteld.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 8:19 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
das Programm ist sehr bescheiden und dieser zweig der familie Prein spielt sonntags nie und die restauration bleibt in der pause geschlossen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
georg schreef:
das Programm ist sehr bescheiden und dieser zweig der familie Prein spielt sonntags nie und die restauration bleibt in der pause geschlossen


Sind sie mit circus-online schon da gewesen und gibts da bilder von?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 6:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
MartijnH schreef:

Sind sie mit circus-online schon da gewesen und gibts da bilder von?


ja, https://plus.google.com/photos/10185153 ... 3330393713


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 9:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Dit circus stond vorig jaar in Middelkerke en ik ben het toen gaan bekijken.
De voorstelling stelde helaas niets voor. Als dit het eerste circus is dat je ooit doet, dan kom je, jammer genoeg, nooit meer naar het circus kijken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Foto's van de buitenkant heeft Martijn zelf ook wel gemaakt (en hier geplaatst) en dat was zelfs later dan 2011. Dus actueler.
Zijn vraag betrof waarschijnlijk dan ook meer beelden van de voorstelling. Wellicht wat meer recent.....
Indertijd hadden ze, aan de foto's te zien, nog roofdieren. Nu in België uiteraard niet meer, wat het er niet spannender op maakt!

We gaan verhuizen: het juiste adres is Assesteenweg 40, inderdaad naast Frituur Transport.
En naast De Smedt Josée, zoals de affiche meldt.
Hier om precies te zijn: https://www.google.nl/maps/@50.883794,4 ... 312!8i6656

Over zigeuners en de zondagsrust of -heiliging kan ik niets vinden. Er komen in alle gelederen mensen voor die dit respecteren al zijn het er wel steeds minder.

De speeltijden in Ternat, voor zover ik ze kan lezen op de affiche:

TERNAT(B) - Assesteenweg 40
di 20 febr - 17.30
wo 21 febr - 15.00
do 22 febr - geen voorstelling
vr 23 febr - 17.30
za 24 febr - 15.00 (o.v.)
zo 25 en ma 26 febr - geen voorstelling
di 27 febr - 17.30
wo 28 febr - 15.00
do 01 mrt - geen voorstelling
vr 02 mrt - 17.30
za 03 mrt - 15.00


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Didier schreef:
Foto's van de buitenkant heeft Martijn zelf ook wel gemaakt (en hier geplaatst) en dat was zelfs later dan 2011. Dus actueler.
Zijn vraag betrof waarschijnlijk dan ook meer beelden van de voorstelling. Wellicht wat meer recent.....


kannst du lesen :?: martin hat nach fotos gefragt, darauf gab es einen link :!: Du didier würdest besser mehr zeit live im circus verbringen, anstatt hier dämliche kommentare zuposten :!: keine ahnung von nix, aber immer mit schwätzen :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 6:00 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
apirama schreef:
Dit circus stond vorig jaar in Middelkerke en ik ben het toen gaan bekijken.
De voorstelling stelde helaas niets voor. Als dit het eerste circus is dat je ooit doet, dan kom je, jammer genoeg, nooit meer naar het circus kijken.


das programm war nicht nur schlecht, viel schlimmer war, das die tiere in einem dermassen erbärmlichen zustand waren, das von programmfotos weitesgehend abstand genommen wurde. damals gab es ua. noch ein nilpferd, so ein dünnes unterernährtes tier dieser gattung habe ich noch niemals gesehen. die circusse enzon zavatta und las vegas werden auch von mitgliedern dieses zweigs der familie prein geführt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
kannst du lesen :?: martin hat nach fotos gefragt, darauf gab es einen link :!: Du didier würdest besser mehr zeit live im circus verbringen, anstatt
En dus :!: keine ahnung von nix, aber immer mit schwätzen :mrgreen:


Kijk, dit is nu typisch een voorbeeld van een reactie die net zo goed of beter als pb verstuurd had kunnen worden.
Maar daar houdt deze meneer niet van, want die mogelijkheid hem zo te bereiken heeft hij enige tijd geleden geblokkeerd.

Dat Martijn (en niet Martin) naar foto's van dit circus vroeg klopt. En die kwamen er dus.
Dat ik in één van mijn vermaledijde hersenspinsels durfde te denken dat het hem om voorstellingsfoto's ging -exterieuropnames plaatste hij hier immers zelf al en later dan in 2011- is natuurlijk onvergefelijk.

Helaas verkeer ik niet in de kansrijke positie om bijna wekelijks mee te mogen gaan naar de meeste fantastische circussen, dat is slechts enkelen op aarde gegeven.
Dus zal ik het moeten doen met dit forum, niet meer dan een aftreksel van het echte circusleven. Helaas, het is niet anders.
En kan ik tot mijn spijt niet anders dan hier stomme opmerkingen plaatsen. Waarvan sommigen ze dan weer wel soms minder stom vinden dan anderen.
Dat ik er geen of weinig verstand van heb geef ik grif toe. Er kan daar immers maar één van zijn die dat wel heeft, en dat ben jij al!
Jammer dat je de Nederlandse taal niet beheerst, dan konden nog veel meer mensen leren en genieten van je prachtige verslagen!

Overigens ligt de tijd dat Duitsers ons konden vertellen wat we wel of niet moesten doen gelukkig al weer een hele poos achter ons!


Laatst gewijzigd door Didier op wo feb 21, 2018 3:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 6:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik was vooral benieuwd naar een foto van binnen in de tent , die heb ik gezien en daarmee kan ik wel een idee krijgen hoe het programma in elkaar steekt. Volgend weekend kan ik het eventueel combineren met een grote belgische kermis dus wie weet....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 3:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Volgens mij maakte Guido er ook wel eens foto's, als ik me goed herinner.
Plus een ervaring van iemand anders dat er helemaal geen foto's binnen gemaakt mogen worden.
Dat maakt de uitdaging wellicht alleen maar groter!
Verder de negatieve ervaring van Apirama, die heeft doorgaans ook wel aardig kijk op wat een circus in moet houden.

Het is dat je in de buurt moet zijn, maar de reis ervoor maken lijkt me weinig zinvol!

O, en behalve als Circus Zavarra en Circus Vegas reisden ze denk ik ook wel als Circus Monte Carlo. Of het was familie.....
Je moet maar durven......

Al jarenlang hoofdzakelijk of alleen in België.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 4:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Vegas is overigens ook al niet zo plezierig in het nieuws,
ze zijn creatief aan het administreren geweest.
https://www.hln.be/regio/wetteren/circu ... ~a7553906/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Alwaar te lezen valt:

Circus Vegas niet welkom in Wetteren

Circus Vegas kreeg in Wetteren geen toestemming om haar tenten op te slaan op een terrein van W&Z in de Peperstraat.

Uit documenten en adviezen van het schepencollege bleek dat het circus haar aanvraag bovendien stoffeerde met vervalste keuringsbewijzen van haar materiaal.
“Er was twijfel over de echtheid van de keuringsdocumenten en na onderzoek bleken deze vervalst.
Circus Vegas kopieerde haar keuringsattesten van 2015, wiste het dossiernummer en wijzigde het jaartal. In 2017 werd het circus helemaal niet gekeurd”, aldus het besluit van het schepencollege.
In Wetteren vroeg het circus een vergunning voor het opslaan van een 650 vierkante meter grote tent.

”Op het terrein is 1400 vierkante meter vrije ruimte.
Voor de dierenverblijven is naar schatting al 1200 vierkante meter nodig dus was het onmogelijk om op 200 vierkante meter een tent, vijf woonwagens en een kassawagen te plaatsen.
In de praktijk gaat het tekort aan ruimte ten koste van de dieren”, aldus het schepencollege.
Ook Dierenwelzijn in Brussel wees de gemeente op de slechte reputatie van het circus.

Regelmatig klachten

“Er zijn de voorbije jaren regelmatig klachten geweest. Die konden niet altijd gecontroleerd worden omdat het circus telkens maar een paar dagen op een locatie blijft én regelmatig van naam wisselt wat controles bijzonder bemoeilijkt.
In 2016 werd een PV opgesteld wegens te kleine verblijven voor alle dieren, geen buitenverblijf voorzien, ondergrond niet ingestrooid zoals vereist, onverzorgde hoeven bij paarden, ezels, pony’s”, aldus de Dienst Dierenwelzijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pacific Circus in Ternat
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 4:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Alles waarderen gaat hier dus niet op ? En negatieve berichten vermijden ook niet ?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.