Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 12:16 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 2:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 05, 2008 8:45 pm
Berichten: 4
Weet iemand misschien op welke dag het Circus met de trein aankomt in Amsterdam en waar dat zal zijn. Lijkt me leuk om die dag eens te gaan kijken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 3:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
in de ANWB Kampioen vond ik een kortingsbon voor Roncalli

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 2:52 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
In de Telegraaf van zaterdag 1 mei 2010 stond een aardig artikel over de komst van Roncalli naar Amsterdam en een korrtingsbon van 7.50 Euro.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 11:14 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5546
Locatie: Belgie
Werden er dingen vermeld die we hier eerder nog niet lazen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 12:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Het was een gewoon een promotie artikel, ik kon er niets nieuws in ontdekken. Maar heb het artikel niet bewaart, zodat ik het niet even nog nakijken en de bon ook niet omdat ik met de club er naar Roncalli ga.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 11:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Zo juist: maandag 10-05 2010 om 22uur54 gezien op SBS 6 reclamespot voor Roncalli in Amsterdam.
Men spreekt over ""het mooiste circus ter wereld".

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: trein komt dinsdag aan
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 9:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Let op, de trein van Roncalli komt naar verwachting dinsdag aan t eind van de middag aan. De 18e dus. Als er nieuws is zal ik dat direct via t forum melden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2010 11:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
http://www.webregio.nl/amsterdam/regionaal-nieuws/artikel/1141912/circus-met-antieke-wagens-komt-naar-stad.aspx

Circus met antieke wagens komt naar stad

AMSTERDAM - Het Duitse circus Roncalli komt voor de eerste keer naar Amsterdam. Het is het enige circus in West-Europa dat nog per trein reist. Meer dan honderd wagons van het Duitse Circus Roncalli rollen dinsdag per trein Amsterdam binnen.

Vervolgens brengen vrachtwagens de deels meer dan tachtig jaar oude circuswagens naar De Boelelaan. Roncalli behoort tot Europa's laatste grote circussen. Na steden als Moskou, Wenen en Berlijn komt het circus voor de eerste keer sinds de oprichting naar Nederland. Vrijwel alle andere Europese circussen reizen anno 2010 over de weg. "Voor Roncalli is dat onmogelijk'', zegt de circusdirecteur. ,,Ons circus is een rijdend museum. De perfect gerestaureerde woonwagens stammen uit de tijd dat circussen nog twee paarden voor hun wagens spanden en zijn dus überhaupt niet geschikt om lange afstanden mee over de weg te rijden.'' Het afladen van de wagons gebeurt dinsdag vanaf 14.00 uur bij het rangeerterrein aan de Vlothavenweg (Westpoort, nabij USA Terminal) in Amsterdam.

Stukje in de krant omtrent de aankomst van Roncalli in Amstaerdam.
Dus wie gaat er mee?

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: do mei 13, 2010 9:59 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De Tv Spot :)

http://www.youtube.com/watch?v=esGM-sFd ... r_embedded


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 2:59 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 27, 2008 2:58 pm
Berichten: 86
Locatie: Swalmen
Is er iemand die informatie kan geven over het terrein in Amsterdam? Is het een groot terrein, waar alles mooi tot zijn recht komt, de dieren een ruime uitloop hebben enz.

Weet iemand of het "voorkommando" al is geweest? M.a.w. of de masten er al staan? Net zoals Circus Krone werkt ook Roncalli met twee sets masten. De ene set wordt al opgebouwd terwijl het circus nog in een anders stad shows aan het geven is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 9:14 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
De eingste dieren die bij Roncalli rondlopen zijn pony,s en die van Wolfgang Trunk. Zoals elk jaar heeft Roncalli maar een dierennummer.Bij mijn weten heeft Roncalli niet een voorcommando en heeft het ook maar een stel masten ze nemen altijd ruim de tijd om het circus op te bouwen dus in principe niet nodig.
Krone bouwt de tent veel sneller op hebben meestal maar 1 dag nodig om weer in de volgende toerneeplaats te spelen.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 9:31 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Omdat Roncalli per trein reist wegen de kosten van een "voorcommando" niet op tegen de baten. Die extra trein (één wagen met masten) is duurder dan de kosten van een uitvaldag. Omdat Roncalli minstens 6 weken (tot wel 3 maanden) in een stad blijft staan is de schadepost van de uitvaldag verwaarloosbaar. ALLES komt op 18 mei aan en dan begint het transport van de wagens om de stad Amsterdam heen naar het terrein aan de Boelelaan.

Het is een redelijk terrein. Circus Herman Renz heeft er twee jaar terug nog gestaan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 1:21 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik vind het onbegrijpelijk dat de Nederlandse circusliefhebbers, zich zo opwinden over het feit dat het Circus Roncalli naar Nederland komt. Let wel het is voor de Nederlandse circussen weer de zoveelste concurrent , want er reizen op dit moment al zeven circussen vanuit Duitsland in Nederland, wat toch een zware concurrentie is voor de circussen van eigen bodem. Niet dat ik deze circussen niet goed vind, begrijp me goed. Elk circus heeft zo zijn eigen uitstraling en concept. Want er zijn in Nederland niet zoveel vergunningen te vergeven, en waarom en dat is de vraag kunnen bepaalde circussen uit Duitsland welke al een groot aantal jaren in Nederland reizen niet meer in hun eigen land op tournee. Het Circus Althoff heeft een uitstapje gemaakt van twee maanden naar Duitsland maar dat is niet zo succesvol geweest en komt dan ook de komende week terug naar Nederland. Het Groot Russisch Staatscircus wil ook wel weer eens een tournee maken door eigen land en wel Nederland, want is het toch een productie van Nederlands makelij, maar gezien de enorme hausse aan buitenlandse circussen in Nederland is men van mening dat er geen goede tourneeplanning mogelijk is in Nederland, want een dergelijke productie moet het toch voornamelijk hebben van de grote steden boven de 50.000 inwoners om einigszins rendabel te kunnen draaien.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 3:03 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Ik vind dat Max gelijk heeft, dat de komst van Roncalli weer meer concurentie voor de Nederlandse circussen brengt. Maar ik vind Roncalli wel het meest intersanste buitenlandse circus in Nederland.
De aankomst met de trein is natuurlijk ook bijzonder.
Ik ben benieuwd of Roncalli wel volle tenten trekt met hun hoge toegangprijzen. Aan hun programma en promotie zal het niet liggen.
Tja,, de komst van Roncallii geeft me een dubbel gevoel.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 3:53 am 
Het is id zo dat Nederlandse bedrijven steeds minder ruimte krijgen in eigen land om, laat ik het maar benoemen, geld te maken. Nederland is al niet zo groot in oppervlakte en een jaar bestaat maar uit 12 maanden. Daarbij opgeteld dat de meeste bedrijven toch een redelijk goed bemeten plek nodig hebben, liefst tussen de bevolking.

Roncalli als concurrent en/of plaats inpikker zien is voor de Nederlandse bedrijven denk ik niet het probleem. Dit circus zal mijn inziens, gelet op zijn uitstraling en professionaliteit, alleen maar ten goede kunnen komen aan de bedrijfstak circus in Nederland. Zo ook Krone en American Circus en Knie.

De bedenkers achter dit 3 weken durende Roncalli verblijf zijn dezelfde die Knie als wintercircus naar Utrecht brachten. Dit werd een succes omdat er groot werd uitgepakt in diverse media. Media inpakken, goed concept weten te verkopen, transparant zijn, en ook weten wat echt circus is, ............. is niet schadelijk voor de Nederlandse bedrijven die die zelfde doelstellingen hebben maar net even iets minder aandacht krijgen.

FC Twente is landskampioen, maar Ajax en Feyenoord generen meer aandacht.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.