Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 10:51 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 8:31 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
max schreef:
Het Circus Althoff heeft een uitstapje gemaakt van twee maanden naar Duitsland maar dat is niet zo succesvol geweest en komt dan ook de komende week terug naar Nederland.
Je geeft eigenlijk zelf al aan waarom zoveel circussen uit Duitsland naar Nederland komen. In Duitsland zijn er echt te veel circussen om de branche gezond te houden. Zodra de zonen van een familiecircusdirecteur meerderjarig zijn verlaten ze de ouderlijke zaak en beginnen ze hun eigen circus. Duitsland heeft vijf maal zo veel inwoners als Nederland maar minstens 300 circussen. Tel uit je verlies(kans).

Voor Roncalli hoeven de Nederlandse circussen niet echt bang te zijn:
Met hun programma en toegangsprijs richten ze zich op ander publiek. Daarnaast zal Roncalli echt niet elk jaar naar Amsterdam komen. Ze maken een tournee van vijf jaar door Duitsland. Ze reizen dus ook vijf jaar met (ongeveer) hetzelfde programma. Bernard Paul heeft zijn stamgasten in Duitsland en hij zal dus weer minimaal 4.95 jaar wegblijven uit Amsterdam. Daarnaast maakt dit circus zo af en toe een uitstapje naar een stad in het buitenland. Moskou is ook al eens bezocht. En zoals Hans al schreef: Roncalli maakt reclame voor alle kwaliteitscircussen. Als je naar Roncalli bent geweest dan wil je meer circus zien!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 10:24 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
In reakatie op Hans: Herman Renz staat over twee maanden vlakbij de plek waar Roncalli stond, en indien Roncalli een succes wordt'zal H. Renz daar (naar mijn mening) last van krijgen.
Wel ben ik het met Hans eens dat Roncalli in dezelfde cat. thuis hoort als: Krone, American circus en L. Knie.

Maar of de voorstellingen net zon succes worden als het wintercircus Utrecht durf ik niet bij voorbaat te zeggen. Denk maar eens aan Carre (95), American (97), L. Knie (2000), Krone (04), en Arena (06), die tournee's werden volgens mij geen groot succes. En toch was dit allemaal echt topcircus en een uitgebreide promotie campange. Waaraan dat dan ligt??? Voor een deel misschien aan de hoge toegangsprijzen.

Als circusvriend vind ik het prachtig dat Roncalli komt, maar blijf een dubbel gevoel houden als Herman Renzfan. Zullen mensen die naar Roncalli zijn geweest 2 manden later ook naar Renz komen. Sommige ntuurlijk wel, maar voldoende???

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 10:43 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
In reaktie op Ron (na Roncalli wil men meer circus ZIEN): een volgend circus kan dan tegen vallen.

Heb ik 1995 meegemaakt (ik las nog geen circusbladen). En kende alleen Krone en Barum ls Duitse topcircussen. Barelli kwam naar Doetinchem, en werd aangekondigd als tweede Duits circus, maar wat viel dat tegen en per voorstelling hadden ze het programma aangepast.(dit is maar 1 voorbeeld)

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 11:53 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Nou je noemt wel een circus .Barelli ik noem het meer een komedianten.Ze doen daar maar wat middagvoorstelling ziet er vaak heel anders uit dan de avondvoorstelling.
Roncalli is gewoon top zowel binnen als buiten de tent dit moet je gewoon een keer meemaken.Ik heb ze voor tien jaar terug voor het eerst gezien, daar stonden ze op de Neumarkt in Keulen.Sinsdien ieder jaar naar Roncalli de laatste keer in Oldenburg en let gewoon eens op de clown David Larible hij is de rode draad door de voorstelling.
Ik was ook al eens bij hun in het winterkwartier. Vroeger in gebruik bij circus Williams van Carola Althoff gemoderniseerd maar weinig veranderd sinds de jaren zestig.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 1:07 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
In antwoord op het bericht dat van Ron, dat er zoveel circussen uit Duitsland naar Nederland komen, wil ik toch even het volgende kwijt, denken ze dat hier in Nederland op dit moment veel geld valt te verdienen, ik denk het niet, want net als in Nederland is het in de rest van Europa ook kommer en kwel bij de circussen en ook bij andere vormen van entertainment. Ik vind het bovendien ook vreemd dat de Duitsers allemaal naar Nederland komen, terwijl ze b.v. niet massaal naar Belgie, Frankrijk, Italie, Polen etc trekken om hun geluk daar wellicht te beproeven. In Duitsland is het net zo als in Nederland v.w.b. de bezoekcijfers op dit moment.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 2:39 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Misschien zitten in Nederland voor Duitse circussen gqede tourneemanagers, die veel speelvergungingen voor hun biinnen halen.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 6:38 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
henk onstenk schreef:
Misschien zitten in Nederland voor Duitse circussen gqede tourneemanagers, die veel speelvergungingen voor hun biinnen halen.


graag on-topic blijven. Roncalli dus.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 10:36 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kunt u bijna niet wachten totdat Roncalli in de hoofdstad aankomt? In woonmall Villa ArenA kunt u nu al een stukje van de circusromantiek ervaren. Op de tweede verdieping is een etalage van ruim 25 meter ingericht met circustaferelen. Er zijn onder meer klassieke kostuums, decorstukken en affiches te zien. De ingang van Villa ArenA bevindt zich aan de ArenA Boulevard in Amsterdam (adres voor uw navigatie: De Entree 1). Parkeren kan in P4 of P5.

bron: Roncalli.com


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 11:20 am 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Op Skyradio was gister ook een reclame spot te horen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 9:04 pm 
Het circus Roncalli komt aan op het rangeerterrein aan de Vlothavenweg.
Dat is de afslag 101 van de A10 oftewel de laatste afslag voor je de Coentunnel ingaat.
Overigens zijn de Amsterdamse peperbussen sinds vrijdag voor 100% beplakt met een plakstel van het circus Roncalli.
Verders is er wat reclame te zien op de metrostations.
Bovendien heb ik slechts 1 hardboard sandwich gezien. Maakt een zielige indruk.
Naast wat advertenties in de kranten heb geen verdere artikelen kunnen ontdekken.
Wel een reclamespot op de Amsterdamse TV zender AT5.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:00 am 
Offline

Lid geworden op: vr okt 30, 2009 6:18 pm
Berichten: 42
Er hangen honderden roncalli borden in amsterdam aan bouwhekken
De PR trein loopt prima.
borden, tv spots, beplakte bussen, wat kan je nog meer doen...
ik hoop op volle tenten. Goede reclame voor het circus in het algemeen. Als je roncalli hebt gezien, ga je een jaar later weer naar het circus.
Bovendien is het goede reclame voor andere buitenlandse ondernemingen, die het dan misschien weer aandurfen naar Nederland te komen.
Geen zin in discussie over te veel circussen in Nederland...
Het kaft scheidt zich altijd van het koren.
Voor wat betreft roncalli PR: Goed gedaan Mike.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:13 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Voor degene die morgen foto's willen gaan maken, houdt er rekening mee dat je niet zomaar toegang krijgt tot het rangeerstation van de Ns.
De toegang kan je worden ontzegd of je moet voldoen aan de strenge voorwaarden en ook daarmee instemmen on het terrein te betreden.

Andere tip is: het circus opwachten op de boelelaan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 1:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Zo te zien is er genoeg openbare weg in de buurt om mooie plaatjes vanaf te schieten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 8:07 pm 
beste scrooge,
als echte amsterdammer met een circushart en oog voor circusreclame (hoe, waar en wanneer) wordt die gemaakt, woonachtig op een plek in het centrum met drie buslijnen en 2 trams voor mijn deur en uitzicht op een geweldig bouwproject, heb ik tot op heden geen honderden reclame borden aan bouwstellingen gezien.
Een reclamespot op AT% die over een voor Nederland onbekend circus gaat (kan net zo goed Herman Renz spot zijn).
Ik heb geen beplakte bussen gezien maar wel één hardboard (zelfs nog zielig) boven het Metrostation Weesperplein.
Het enige wat je wel tegenkomt zijn de maxi plakstellen op Mediamax en affiches in de Hillenaar vitrines.
Beide in de Amsterdamse Metro.
Daarvoor moet je dus wel in met de metro rijden!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli naar NL...
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Toegang tot het rangeerterrein is verboden. Toestemming kan alleen VOORAF worden verleend via ProRail. Je moet dan eerst een korte veiligheidsinstructie ondergaan en tijdens het verblijf op het rangeerterrein aan meerdere eisen en regels voldoen.

Er is echter voldoende openbare weg in de buurt. Hou er wel rekening mee dat als de spoorbaan ergens de weg kruist, en er tot vlak voor de kruising wordt gerangeerd, die weg kan worden afgesloten.

Vanaf de openbare weg kan vrij worden gefotografeerd. Het kan wel eens erg druk zijn. Er zijn vele duizenden spoorliefweghebbers in Nederland. Een plek langs de route van het rangeerterrein naar de Boelelaan is daarom wellicht beter.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.