Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:27 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: circus laforte
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2008 12:34 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
circus Laforte komt naar Nederland vanaf 18 augustus.
zie de website: http://www.circus-laforte.de/ (onder tournee natuurlijk)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: zo jul 06, 2008 12:01 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Pieter de Vries schreef:
Kan dit wel???

Of is de site veroudert...


Wellicht ben ik hypocriet, omdat ik wel van leeuwen/tijgers en olifanten in het circus houd, maar beren (en apen) vind ik niet meer van deze tijd in een circus.

Ik kan ook niet zeggen waarom leeuwen/tijgers wel en beren niet, misschien omdat zij niet met een tuigje om vaak antropomorfische (imiteren van de menselijk gedrag door dieren) trucjes moeten doen (zelfde geld voor apen die hier zo te zien (gelukkig) niet optreden).

met vriendelijke groet,

Arie


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: zo jul 06, 2008 10:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Er is één goede reden waarom optreden met beren eigenlijk niet kan: De beer heeft een slechte beheersing van de aangezichtsspieren. Daardoor is de communicatie tussen mens en beer zeer gebrekkig. Je kunt een beer , net als andere dieren, op diervriendelijke wijze trainen, maar de trainer kan aan het dier niet zien wanneer het dier aan een rustpauze toe is of dat de beer de oefeningen wel of niet begrijpt.

Enkele jaren terug zag ik het berennummer van Roman Dietzel. Aan deze dieren waren geen sporen van mishandeling zichtbaar. Geen brandplekken, striemen of andere schade die ontstaat door het "trainen" met gloeiende platen en stokken. Dat kon je wel zien aan de "berentrainers" uit het voormalig oostblok (m.n. Serviërs) die met hun beren op straat optraden. Die beren zijn dan ook in geen enkel opzicht te vergelijken met de beren in een circus.

Het publiek heeft tegenwoordig nauwelijks behoefte aan nummers met beren en (aangeklede) apen. Dat was overigens al zo voordat er ook maar één dieractivist had geageerd tegen het circus...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 2:43 am 
Het zal mij benieuwen hoe het nederlandse publiek hierop reageert. Nog maar gezwegen over de actiegroepen tegen dieren in het circus. Volgens mij krijgen de huidige circussen, maar vooral Laforte [weer] een hoop elende over zich heen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: wo apr 23, 2008 5:09 pm
Berichten: 5
Circus Lafort bestaat naar ik weet niet meer. De beren zitten al een tijdje bij circus Universal Renz in Duitsland en Edi Laforte zelf werkt momenteel met kleindieren bij ons eigen Circus Nongo. Ik denk dat de website veranderd is. En.......we hebben al genoeg circussen in Nederland!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2008 12:47 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Goed idee, want niemand zit hier op slechte circussen te wachten met dieren die niet in t circus horen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2008 9:34 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
En waar in Nederland zal dit Circus te zien zijn?
Het noorden of ook eens een duits circus in het zuiden?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2008 8:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Circusoforum schreef:
En waar in Nederland zal dit Circus te zien zijn?
Het noorden of ook eens een duits circus in het zuiden?


zie aantal berichten terug; ze zijn gestopt...

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 9:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Overheen gelezen :oops:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus laforte
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 10:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
gera schreef:
Goed idee, want niemand zit hier op slechte circussen te wachten met dieren die niet in t circus horen.


Het Circus Laforte was overigens niet slecht. De beren werden door Laforte prima verzorgt en onder gebracht geen enkel spoor van het stereotype gedrag dat dierentuinberen vertonen. Als andere circussen ook zo beren zouden houden heb ik geen enkel bezwaar tegen de aanwezigheid van beren in een circus. Wynand Adrian was bijvoorbeeld ook erg goed voor en mét zijn dieren. Hoewel de nieuwe act met ijsberen die er nu is, niet mijn stijl is zou ik het zeker geweldig vinden om weer eens een mooi ijsberennummer te zien. De hedendaagse techniek maakt het zeker mogelijk deze dieren ook in het circus goed onder te brengen, dus waarom niet...


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.