Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 5:44 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 8:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Als circusfreak heb ik altijd de gewoonte elk circus wat een beetje in de buurt komt te willen zien. Of ik er nou goede of slechte dinggen van heb gehoord. Ik wil er zelf onbevooroordeeld een kijkje gaan nemen om mijn oordeel te kunnen vellen.

Dankzij circusweb kom ik van sommige, wat onbekende, circussen soms tournee info te weten. Dat is fijn. Zo wist ik puur en alleen dankzij circu web dat het Spaanse circus Universal door Belgie reisde.

Echter: nu lees ik onder 'circusdieren' ineens dat het Franse circus Franco-Canadien door Belgie heeft gereisd. Uitgerekend op het moment dat ze Belgie verlaten hebben moet ik dit lezen! Ik baal ervan dat ik dat niet geweten heb! Ik vraag mij af of niet iemand van de Belgische lezers op circusweb tournee info had kunnen melden.

Tot mijn verbazing lees ik in de artikelen over circus Franco-Canadien ook nog over de circussen Mikael, Zavatta Pacific, Anthony Zavatta alias Jackson en Montréal. Waarom gaat het op circusweb (en in de Piste en circusnieuwsbrief nog erger!) altijd maar over dezelfde circussen?

Bij deze roep ik alle lezers (en vooral de Belgische!) op om veel meer tournee info te melden over de onbekende circussen, zodat we meer circussen kunnen zien en minder hoeven te missen! Dit zou erg fijn zijn! Want het is niet leuk om pas over een circus te horen nadat het al vertrokken is! Dit is net zoiets als mosterd na de maaltijd.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 8:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het probleem is dat dit soort circussen als een dief in de nacht de grens over sluipen. Om GAIA niet wakker te maken (want ze weten dat ze fout zitten) wordt de publiciteit geschuwd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 8:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Wij als Belgische circusvrienden (ik toch zeker niet) weten zelf niet waar en wanneer dit circus stond. De mensen op dit forum zijn bij mijn weten allemaal Vlamingen en dit circus deed enkel een paar plaatsen in Wallonië aan. Als we al weten dat ze in het land zijn dan is het ook voor ons niet evident om exacte datums door te geven en aan foute datums heeft niemand iets uiteraard.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 8:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Hallo er zijn ook een hoop kaaskoppen hier het is circusweb.NL

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 9:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Deze circussen hebben ook niet allemaal een Internetsite met hun tour gegevens. Dan ben je afhankelijk van lokale blaadjes of een circusvriend die het circus bij toeval wel of te laat tegenkomt. Ik denk echt wel dat onze Belgische Circusvrienden het zullen melden als ze wat info hebben. Dus vragen daarom lijkt me een beetje overbodig.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 9:30 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
ik denk wanneer er nieuws te melden valt hier op tournee basis dit er heel snel op zal staan. Ik denk dat wij als circusvrienden elkaar dit niet onthouden we willen toch allemaal samen genieten van onze hobby

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Je hebt nu eenmaal circussen, die om wat voor reden sumier of helemaal geen tournee bekend maken en dat is niet alleen in Nederland het geval, maar ook in het buitenland. Naar de reden hiervan is het slechts gissen.
Gelukkig maken alle Nederlandse circussen wel de tournee wel bekend, zoals ook het afgelopen seizoen Bongo en Magic-Circus op hun websites, en bij Bongo alleen de openbare voorstellingen. De grote circussen maakten de tournee al veel langer bekend (Alberto Althoff, Herman Renz, Staatscircus van Moskou en het GRSC) ook wanneer Fernand Banning een groot buitenlands circus brengt maakt hij een maand vooraf de gehele tournee al bekend.
Echter een aantal in ons land reizende buitenlandse circussen maken de tournee slechts met mondjesmaat bekend, wellicht wordt dat het komende seizoen ook beter.
Als ik naar de websites kijk van b.v. Belgische of Duitse circussen, dan maken velen de tournee niet bekend of slechts een week van te voren pas. Wij van het Circusnieuwsmagazine vinden dan ook jammer dat wij maandelijks niet de melding kunnen maken van alle in ons land reizende circussen, want het zijn vaak alleen maar de Nederlandse circussen waar wij de tournee van krijgen in een vroeg stadium en van Fernand Banning, welke laatste mij dan vaak als 1 van eersten de tournee doet toekomen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 12:56 am 
Volgens mij weten wij circusvrienden van tegenwoordig al veel meer en zeker sneller waar een circus zich begeeft.
Hoe zouden de circusvrienden vanuit het internet- en bijna telefoonloze tijdperk zich gevoeld hebben als bleek dat er een circus had gestaan in de gemeente naast de zijne/hare?

Ook denk ik dat het internet tegenwoordig door circussen gezien moeten worden als een aanvulling op hun reclame. Ook wat betreft de speelplaatsen en tijden. Niet iedereen is tegenwoordig nog geabboneerd op een krant, en de plaatselijke krantjes verdwijnen vrij snel ongelezen in de oudpapierbak.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 10:36 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
max schreef:
De grote circussen maakten de tournee al veel langer bekend (Alberto Althoff, Herman Renz, Staatscircus van Moskou en het GRSC) ook wanneer Fernand Banning een groot buitenlands circus brengt maakt hij een maand vooraf de gehele tournee al bekend.
Echter een aantal in ons land reizende buitenlandse circussen maken de tournee slechts met mondjesmaat bekend.


Ook Herman Renz doet dit met mondjesmaat, niet dat ik daar een probleem mee heb hoor.

Voor mij is dat ok !


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 6:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Circusboy, je bent hier helaas mis mee, want alle grote Ned. circussen inclusief Herman Renz, maken de tournee ruimschoots van te voren bekend maximaal vier tot vijf weken. En Renz maakt de tournee bovendien ook nog bekend op de website van SBS6.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
max schreef:
Circusboy, je bent hier helaas mis mee, want alle grote Ned. circussen inclusief Herman Renz, maken de tournee ruimschoots van te voren bekend maximaal vier tot vijf weken. En Renz maakt de tournee bovendien ook nog bekend op de website van SBS6.


Ja dat bedoel ik, maar enkele weken en niet helemaal ineens. Wat de beste oplossing ook is !!

Maar dat is toch ook met mondjesmaat he ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 7:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Er zijn meerdere redenen waarom circussen soms/vaak niet op lange termijn hun toerneegegevens publiceren.

  • Tournee is nog niet rond. Kan wijzigen. Publiceren is dus onmogelijk.
  • Werkverdeling voor de persvoorlichter. Kan niet alles tegelijk doen.
  • Concurrentieoverweging.
  • 3-4 weken tevoren blijkt het juiste moment te zijn. Eerder publiciteit is de gemiddelde mens reeds vergeten als het circus komt.
  • Sommige circussen adverteren alleen plaatselijk om zich zo te richten op uitsluitend de inwoners van de stad waar ze komen.

Een circus heeft er geen enkel belang bij dat maanden tevoren al in het hele land de tourneegegevens zijn te raadplegen. De gemiddelde circusbezoeker zit in de tent omdat het circus in zijn eigen woonplaats staat. Een circus zal daar dus de meeste energie in steken. Circussen zijn er echt niet om circusvrienden te plezieren. Daarmee zou je hooguit een enkele voorstelling kunnen uitverkopen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 8:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik weet er nog één.... Bijgeloof (echt waar). Er is een circus dat niet in de circusweb agenda wil staan wegens bijgeloof. Er is mij niet uitgelegd hoe dat precies in elkaar steekt maar toch....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 8:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik ben het met Ron eens de meeste circussen geven hun tournee voortijdig door omdat er nog van alles gewijzigd word en er sommige plaatsen nog niet rond zijn. Dan zitten er soms gaten tussen die nog opgevuld moeten worden en sommige mensen schrijven ervoor dan al dat ze dan niet spelen. Ander punt is dat sommige andere circussen dan denken nog snel even bij een collega in de buurt te gaan staan of net voor de tijd in een dorp ernaast. Het klinkt lullig maar is in de werkelijkheid wel zo.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 8:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
op dat laatste doelde ik dus met de concurrentieoverweging. Het toppunt daarvan was ooit 3 circussen in dezelfde week binnen een straal van 5 km.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.