Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 7:35 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2009 2:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Billy Wien? De pers heeft er aardig verstand van.... :shock: En het diervriendelijkste circus van NL :?: Klinkt aardig aanmatigend. Dat Belly Wien diervriendelijk is geloof ik wel, maar om zichzelf hierin te onderscheiden t.o.v. de andere circussen vind ik wel erg kort door de bocht :!:

Circusgiraf Kenay komt naar Hengelo
Circus Billy Wien komt naar Hengelo. Billy Wien noemt zichzelf het diervriendelijkste circus van Nederland.

Ze brengen een twee uur durend programma, waarin zes Friese paarden optreden, net als tijgers, kamelen, apen, honden, zebra’s, Indische olifanten en een circusgiraf, genaamd Kenay. De optredens zijn van woensdag 27 mei tot en met zondag 31 mei. De optredens: woensdag om 19.00 uur, donderdag 16.15 en 19.00 uur, vrijdag 16.15 en 19.00 uur, zaterdag 15.00 en 19.00 uur en zondag om 14.00 uur. De kaartverkoop is op die dagen van 10.00 tot 12.00 uur en voor aanvang van de voorstelling. Locatie is het Wal katenplein, achter het Expocenter.

http://www.tctubantia.nl/regio/hengelo/ ... engelo.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: di mei 19, 2009 12:18 pm
Berichten: 5
Leuk! Ik kijk er weer naar uit! Van wie zijn de twee Indische Olifanten? Deze zijn toch niet van Zinnecker?

heuvels schreef:
Billy Wien? De pers heeft er aardig verstand van.... :shock: En het diervriendelijkste circus van NL :?: Klinkt aardig aanmatigend. Dat Belly Wien diervriendelijk is geloof ik wel, maar om zichzelf hierin te onderscheiden t.o.v. de andere circussen vind ik wel erg kort door de bocht :!:


Volgens mij is de pers gewoon in de war met "dierenrijkste" circus. Tja, je kunt niet alles hebben... :wink:

En volgens mij maken ze nog een fout, want er zitten geen apen in het programma! En ook geen zebra's! :?:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
miss Lizz schreef:
Leuk! Ik kijk er weer naar uit! Van wie zijn de twee Indische Olifanten? Deze zijn toch niet van Zinnecker?

heuvels schreef:
Billy Wien? De pers heeft er aardig verstand van.... :shock: En het diervriendelijkste circus van NL :?: Klinkt aardig aanmatigend. Dat Belly Wien diervriendelijk is geloof ik wel, maar om zichzelf hierin te onderscheiden t.o.v. de andere circussen vind ik wel erg kort door de bocht :!:


Volgens mij is de pers gewoon in de war met "dierenrijkste" circus. Tja, je kunt niet alles hebben... :wink:

En volgens mij maken ze nog een fout, want er zitten geen apen in het programma! En ook geen zebra's! :?:


Nieuw op het forum en op circusgebied?
Nou bij deze toch antwoord op je vragen

De tekst zoals Het diervriendelijkste circus van Nederland, en van de apen komen van de website van Belly Wien af. "Diervriendelijkste" weet ik trouwens niet, er staat ook dierenrijkste en dat klopt natuurlijk wel.
Ook staat er "de enigste circusgiraffe van Europa genaamd Kenay", dit is natuurlijk ook onzin. Als antwoord terug van mevr v Heybeek kreeg ik te horen dat het wel de enigste giraf was die Kenay heette :? Maarja, dit heb ik al eerder gemeld.


De olifanten zijn van de fam Scholl, die afgelopen winter te zien waren bij Royal in Dordrecht. Vader en zoon brengen ook een trampoline nummer.

Gr

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 1:00 pm 
Offline

Lid geworden op: di mei 19, 2009 12:18 pm
Berichten: 5
Dankjewel! Sorry Kevin, ik wist niet dat ik mij moest voorstellen hier :D

Ja, de indruk die de zin over Kenay wekt: de enige giraf in het circus in Europa, klopt natuurlijk niet. Mooi staaltje marketing, lijkt me zo door Belly Wien! Het gaat er soms niet om wat je zegt, maar welke indruk je wekt :wink:

Zo zie je maar weer dat journalisten ook maar wat schrijven zonder het ook maar ergens te controleren....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: di jun 30, 2009 11:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Het circus staat in Warnsveld, 2 t/m 5 juli
En de olifanten mochten proletarisch winkelen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 1:06 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Uitgeest - minstens 1 voorstelling van dit circus is afgelast wegens een vechtpartij met actievoerders. Nu is dit circus wel wat gewend met dit soort figuren dus mijns inziens heeft de betreffende actievoerder het wel erg bont gemaakt.

http://www.destentor.nl/algemeen/binnen ... erders.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 1:56 am 
:oops: :oops: :oops:

zo maken zij toch weer alles met handen kapot wat er de laatste dagen met woorden is bereikt.!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 9:27 am 
Offline

Lid geworden op: ma feb 16, 2009 11:22 am
Berichten: 11
Locatie: Julianadorp
Uitgeest.
Circus Belly Wien heeft donderdagavond zijn avondvoorstelling in Uitgeest afgelast. Circusmedewerkers waren even daarvoor slaags geraakt met een actievoerder die protesteerde tegen het gebruik van wilde dieren in het circus. De actievoerder is met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Een actiegroep stond flyers uit te delen bij het circus dat zijn tent sinds dinsdag op het terrein aan de Binnenkruierstraat heeft staan. De actievoerders hadden daar een vergunning voor. Zij vinden dat tijgers en olifanten niet in een circus thuishoren. Belly Wien heeft meerdere acts met wilde dieren.


Het is vaak raak met Belly Wien.
Iedereen heeft het recht een Circus te bezoeken, maar iedereen heeft ook het recht tegen een circus dat gebruik maakt van dieren te protesteren.
Het lijkt erop dat de handjes van de " medewerkers " van Belly wien toch wel heel erg los zitten.
Dit is niet het eerste geval, en dus ook niet het laatste.
Wie op Belly Wien en actievoeren op het internet gaat zoeken komt veel filmpjes tegen van de agressieve medewerkers van dat circus, inclusief directeur.
Terwijl de gemeenten de actievoerders toestemming geven om te mogen demonstreren.
Zelfs moet de politie er aan te pas komen om de demonstranten te beschermen.

Als circus ben je dan niet goed bezig, en heb je kans dat veel gemeenten op basis van de agressieve uitspattingen naar demonstranten toe, het circus om die reden al zullen gaan weigeren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 1:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
kevin schreef:
miss Lizz schreef:
Leuk! Ik kijk er weer naar uit! Van wie zijn de twee Indische Olifanten? Deze zijn toch niet van Zinnecker?

heuvels schreef:


De olifanten zijn van de fam Scholl, die afgelopen winter te zien waren bij Royal in Dordrecht. Vader en zoon brengen ook een trampoline nummer.

Gr


Inmiddels is zoon Scholl weer uit het gips maar of hij alweer optreed weet ik niet, in Made was hij net gipsvrij maar trad hij nogniet op.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 1:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma feb 16, 2009 11:22 am
Berichten: 11
Locatie: Julianadorp
Als mijn bedrijf op een dusdanige manier zou werken dat er mensen zijn die daar willen tegen protesteren, dan mogen ze dat.
als ze ook nog eens toestemming krijgen van de gemeente om op de openbare weg tegen mijn bedrijf te protesteren, is er voor mij geen enkel probleem.
Mijn naam wordt ten grabbel gegooid als ik met een paar man die actievoerders op de openbare weg ga afrossen.
Dan wordt mijn naam niet ten gronde gericht, maar zorg ik er zelf voor dat dat gebeurt .
Dus in dit gevel heeft Belly Wien e problemen die ze veroorzaken ook helemaal aan zichzelf te wijten.
De actie voerders gaan over het algemeen vreedzaam te werk, het circus in dit geval is de boosdoener.
En het doet helemaal niets aan het feit af of men nu voor of tegen het gebruik van dieren in het circus is.
Er zijn er die tegen zijn, maar er zijn er die ook voor zijn.
Natuurlijk mag je tegen zijn, en natuurlijk mag je dat ook vertellen aan anderen.
En natuurlijk mag je dat via een folder of via een andere manier van info geven.
Zolang het vreedzaam gebeurd is er geen enkele reden om dat af te keuren.
Het circus mag en moet er van uit gaan dat er mensen zijn die misschien wel tegen het gebruik van dieren zijn.
Dat ze op een hele agressieve manier de actie voerders te lijf gaan, zegt natuurlijk niet alles over het feit hoe ze met hun dieren omgaan, maar het doet je wel vermoeden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 2:05 pm 
Geef mij eens een reden wat je bereikt als je fysiek geweld gaat gebruiken?.

Een slechte naam voor je eigen bedrijf (zie ook reaktie martjola)
Je politie is je beste vriend :wink:

Of heeft de smeris ook al geen zin meer in ongein bij dit circus?.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 2:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
maar het is nog vaag wat de directe aanleiding is van de vechtpartij. een doorgedraaide circusmedewerker of een activist die meer deed dan folderen en roeptoeteren.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 6:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor de personen die het nog niet weten: Belly-Wien wordt al 20 (twintig) jaar intiem gestalkt door dieractivisten. Als die onverlaten zowat dag-in-dag-uit voor je huisdeur staan dan slaat vroeger op later heus wel de vlam in de pan.

Anderzijds heeft Martjola gelijk: Gemeenten mogen circussen niet weigeren omdat ze dieren hebben. Maar ELK evenement kan worden afgelast als het een risico vormt voor de veiligheid of de openbare orde. Dat geldt dus niet alleen voor risocowedstrijden bij het betaald voetbal, maar ook bij circussen waarvan enkele personen op de vuist gaan met demonstranten.

Het is dus bepaald niet verstandig om op de vuist te gaan met dieractivisten. Ook die weten de gang naar de rechter heus wel te vinden. Roman Zinnecker is intussen twee maal veroordeeld tot boete en schadevergoeding wegens het aanvallen van een dieractivist.

De belangrijkste reden voor de activisten om juist bij Belly-Wien te gaan demonstreren is de spanning; zou het wéér tot een knokpartij komen. Omwille van de dieren hoef je bij dit circus niet te demonstreren. Dat zit bij dit circus heus wel goed...

Wat wel opvalt: tot begin dit jaar werden acties keurig aangekondigd op internet. Dan kon het circus zich voorbereiden en politie laten opdraven om de orde (in twee richtingen!) te handhaven. Nu staan deze gasten onaangekondigd voor de tent.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 11:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
iets meer duidelijkheid:


Vechtpartij bij circus

Een flyeractie bij een circus in Uitgeest is donderdagavond op een vechtpartij uitgelopen. Dierenactivisten van de organisatie Bite Back zouden flyers uitdelen bij circus Belly Wien, om te demonstreren tegen het gebruik van circusdieren. Maar dat leidde al snel tot een ruzie, waarna medewerkers van het circus en de activisten met elkaar op de vuist gingen.

Uiteindelijk moest de politie er aan te pas komen. Drie medewerkers van het circus, waaronder de directeur en zijn zoon, en een activist werden opgepakt. Eén activist moest naar het ziekenhuis voor lichte verwondingen.

Welles nietes
Wie er begon met de vechtpartij is niet duidelijk. Zelf zeggen de activisten dat ze direct na aankomst werden geschopt en geslagen. Maar het circus heeft een andere versie van het verhaal: volgens hen bleven de activisten niet buiten de bufferzone waar ze mochten staan en sloeg een van de activisten met een stalen pijp.

Bezoekers van de circusvoorstelling hadden pech. Omdat de directeur ook mee moest naar het bureau kon de openingsact niet doorgaan en werd de voorstelling afgelast.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/17023

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2009 12:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik kom niet zo vaak op t forum, vandaar een reactie op enkele pagina's terug. Ooit heeft Belly Wien een soort van oorkonde gehad van een zelfbenoemd comité die zich had opgericht als kwaliteitsbewakers voor dierenwelzijn in t circus. Enkele jaren geleden is er een werkgroep opgericht (vanuit VNCO) om eens streng te kijken naar het dierenwelzijn in alle circussen. (BOC). Over elk dier en hoe de omstandigheden moesten zijn, werden toen afspraken gemaakt. Een soort Nederlandse Leitlinien. De twee mensen die de regels uitwerkten nav al die afspraken, kregen het idee dat zij alle eer moesten krijgen, toen dit niet gebeurde, stapten ze pissig op, begonnen voor zichzelf. Om publiciteit te krijgen voor hun eigen toko maakten een oorkonde en uitgerekend het ene niet-Nederlandse circus met veel dieren kreeg die toen. Dus ergens in de archieven van de Nederlandse pers ligt nog een verslagje van dat meest diervriendelijke circus haha. Verder nooit meer gehoord van dat comiteetje...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.