Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:47 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2009 2:34 am 
ben benieuwd bij welke pers?????????//


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2009 9:18 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Googel maar eens naar "Werkgroep Welzijn Circusdieren" De aanhalingstekens óók invullen bij Google. Dan kom je er vanzelf.

Overigens kom je met die zoekterm ook de bekendste tegenstanders van circusdieren tegen. Lees maar!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2009 7:45 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circus-actievoerster: 'Geweld was niet onze schuld'
Gepubliceerd op 31 augustus 2009, 17:40

Gerda Brasser is er ziek van. De Uitgeestse, die al jarenlang strijdt voor het dierenwelzijn, wordt er op aangekeken dat haar acties tegen het gebruik van wilde dieren in Circus Belly Wien, tot geweld hebben geleid. ,,Dat was niet onze schuld. We roepen getuigen op om ons verhaal te bevestigen.''

,,Mijn naam is te grabbel gegooid'', zegt Brasser. ,,Minstens achttien jaar voer ik al acties. tegen de bio-industrie, tegen het vuurwerk en ook tegen wilde dieren in het circus. Regelmatig ga ik het dorp in om handtekeningen op te halen voor petities. Nu durf ik dat niet meer. In Uitgeest leeft het idee dat wij zijn begonnen met geweld.''

Vorige week donderdag liep het uit de hand. Brasser ging met twee sympathisanten naar het terrein aan de Binnenkruierstraat om te flyeren. Daar hadden ze bij de gemeente officieel toestemming voor gevraagd én gekregen. ,,Maar, nog voor iets konden uitdelen, werden we al uitgescholden door een circusmedewerker. Een van ons werd door hem met een vuilniszak geslagen. Toen ik de politie belde kreeg ik ook klappen.''

De waarheid moet boven tafel komen, vindt Brasser. ,,Laat iedereen die donderdagavond wat heeft gezien, zich bij de politie melden.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... ze+schuld'

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2009 11:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En weer rollebollen dezelfde personen in de reactiestaart over elkaar heen. @pestaartje, s.quasten en zelfs Alex doet weer eens mee. De meeste reageerders zijn de dieractivisten blijkbaar meer dat zat.

Dan weer naar het krantenbericht: Zaten er soms stenen in die vuilniszak? Nooit geweten dat ze bij het circus zulke stevige plastic zakken hadden... :lol:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 11:33 am 
ik heb vernomen dat deze mevrouw zich bevond op het terrein waar het circuss zich bevond
en ze daarom vriendelijk is verzocht het terrein te verlaten
toen ze hier geen gehoor aangaf is ze aan de arm gepakt en naar de overkant van de straat gebracht waar ze mochten demonstreren
vervolgens zijn er wat kennissen gebeld door deze mevrouw en is het geheel wat uit de hand gelopen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2009 3:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
zie:
http://www.compleetfm.nl/nw-16271-7-312 ... eetfm.html

radiointerview te volgen op Livestream zondag 13 september

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 10:59 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Vrolijk nieuws nu:
De olifanten gebruiken de lunch bij bakker Bart in Emmeloord. Met fotootjes.
http://nop-urk.flevopost.nl/?n_id=113351

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 1:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
nieuws? reclame zul je bedoelen. Ik zie 52 keer per jaar dat nieuwtje in de kranten verschijnen, naast alle verdwijningen van dieren. Nu zie ik nog liever een kameel verdwijnen dan een veroordeelde vrouwenmoller, maar olifanten naar de bakker is zo onderhand nieuws met een baard.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 1:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
gera schreef:
nieuws? reclame zul je bedoelen. Ik zie 52 keer per jaar dat nieuwtje in de kranten verschijnen, naast alle verdwijningen van dieren. Nu zie ik nog liever een kameel verdwijnen dan een veroordeelde vrouwenmoller, maar olifanten naar de bakker is zo onderhand nieuws met een baard.


ach... daarom haalt het de voorpagina dan ook niet. en ik weet nu dat je een olifant van 50 meter kunt ruiken, ik had dat nog nooit opgemeten... :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 2:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Niet alleen olifanten, ook sommige mensen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 12:25 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Olifanten aaien bij circus

Afbeelding

Ridderkerk 22 september 2009 De kinderboerderij in het Oosterpark had afgelopen week flink concurrentie van het wildpark van circus Belly Wien. Rond de voorstellingen was er alle gelegenheid om de dieren van het circus van dichtbij te bewonderen. Dit zorgde vooral in het weekend voor een grote toeloop van gezinnen die de kans schoon zagen om bijzondere foto’s te maken bij de giraffe, kamelen en olifanten. Alleen de tijgers zaten goed afgeschermd, maar de andere dieren konden gevoerd en geaaid worden. Er werden heel wat takken met blaadjes van de bomen gehaald om de giraffe te trakteren op vers groen. Wie de olifanten hielp met een beetje hooi kon rustig een slurf aaien. In een dierentuin kom er nooit zo dichtbij!

http://combinatie.uwnieuws.nl/nieuwsitem.php?id=7122

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Enkele bevindingen omtrent circus Belly Wien afgelopen zomer.

Tijdens mijn zomervakantie in Zeeland verwachtte ik in Renesse het circus Universal uit Spanje. Dit had voor de week van 20 juli een vergunning aangevraagd (en gekregen). Men maakte daar kennelijk geen gebruik van. Het terrein bleef leeg. (Net zoals in augustus toen circus Solero een vergunning had om te komen.) Wel kwam circus Belly Wien diezelfde week in Burg Haamstede; op een steenworp afstand van Renesse gelegen.

Op de zondagavond ben ik voor het uitgaan in Renesse even bij het terrein gaan kijken. Het circus was toen gearriveerd vanuit Den Briel, waar de 'ontsnapte' giraf grote bekendheid kreeg. Het was goed om te zien dat de paardenboxen al waren opgebouwd en reeds bewoond waren. Ook was het goed om te zien dat de tijgerbuitenkooi en extra kooiwagen reeds in orde werden gemaakt. Dit is ook belangrijk, want nu de jonge tijgers wat groter worden is er meer ruimte nodig om de benen te strekken. Ook de olifantenstaltent was reeds in orde. Wat mij echter tegenviel was het feit dat het verhoogde dak van de giraffenwagen nog ingeklapt zat. Dit lijkt mij toch iets wat je na aankomst als eerste doet. Het moest kennelijk nog gebeuren. Na het uitgaan, het was toen 04.00 uur, ging ik nogmaals even langs. Helaas was de 'vouwwagen' toen nog steeds ingeklapt, zodat de giraf nog steeds niet op kon staan wanneer hij dit zou willen. Ik hoop dat het een incident was dat men dit tot de volgende dag 'vergat' of dat men er een goede reden voor had.

Toen ik enkele dagen later voor de show bij het circus was sprak ik Ragina van Heijbeek (die dit jaar helaas niet meereist, maar er wel even was). Zij bevestigde wat ik al dacht; Universal is in Belgie gebleven. Dan de show. Deze is nu er sinds dit jaar ook olifanten bij zijn zeer compleet! Wat ik het beste vond aan de show was de vrijheidsdressuur met 6 Friezen.. Heel goede muziek (crying at the dicotheek) en de dieren reageerden fantastisch. Het meest bijzondere was dat Marlon geheel zonder zweep werkte! Uniek! Een paardenvrijheidsdressuur zonder enig hulpmiddel met 'blote handen' gepresenteerd heb ik nog nooit en te nimmer ergens eerder gezien. Hiervan was ik dus helemaal lyrisch! Bravo Marlon!

Het andere paardennummer, de dubbele groot en klein, die tijdens het wintercircus in Zoetermeer in premiere ging verliep nu veel soepeler dan toen.

Erg goed vond ik ook het trampolinenummer van Rene Scholl en Marlon als slotnummer. (Al hoorde ik een bezoeker zeggen dat Marlon meer de uitstraling van een boer heeft dan van een accrobaat.) Het verbaasde mij om later te vernemen dat Marlon in dit nummer slechts 'invaller' is voor de geblesseerde broer van Rene. Dit was niet te merken! Het liep perfect.

Na Burgh Haamstede bleef het circus nog een beetje in de buurt. Men ging naar Nieuwe Tonge. Ik reisde er nog een keer heen. Hier zag ik dat Marilyn (tijdelijk?) terug is van haar opleiding hogeschool rijden in Spanje. Ik houd altijd van openheid en eerlijkheid en houd ervan om zowel positieve als negatieve waarnemingen te vermelden. Eind 2008 had ik gezien hoe Roman Zinnecker dochter Marilyn nogal hardhandig benaderde. Dit keer zag ik gelukkig het tegenovergestelde; beiden omhelsden elkaar. Aangezien ik zag dat hierbij het initiatief van Marilyn uitging concludeer ik dat het met die relatie gelukkig wel goed zit en de waarneming van vorig jaar een incident geweest moet zijn. Dat Roman nog weleens de neiging heeft uit zijn slof te schieten (vooral wanneer er weer eens opdringerige activisten in de buurt zijn) is immers in dit topic al besproken.Tot mijn grote verrassing had ik tijdens het zien van de show een primeur. Bij het tijgernummer stapte niet, zoals gebruikelijk, Roman Zinnecker de kooi in, maar zoon Marlon! Dit was niet alleen voor mij de eerste keer dat ik dit zag, maar ook werkelijk de primeur. De spreekstalmeester vermeldde dit namelijk. Op een paar keine schoonheidsfoutjes na verliep het nummer zoals anders.

Bij circus Belly valt mij iets op in vergelijking met bijvoorbeeld Herman Renz. En dat is dat het vaak een verrassing is wie er de piste in komt. Te beginnen met de spreekstalmeester. In Burgh Haamstede was dit Marlon; in Nieuwe Tonge was dit Sander Balk. Dat Marlon nu ook het tijgernummer beheerst en 'invalt' bij het trampoline nummer vermeldde ik al. Het koordddansen wordt de ene keer door Mandy gedaan; de andere keer door het zusje van Rene Scholl. Maar dat is nog lang niet alles. In Burgh Haamstede werd het hondennummer door Mandy gepresenteerd; in Nieuwe Tonge door Marilyn. Ook was het een verrassing dat Marilyn hier met de vrijheidsdressuur in de piste verscheen in plaats van Marlon. Tenslotte presenteerde Marilyn ook de giraf, in plaats van Marlon! Hieruit kan ik concluderen dat de mensen allemaal erg 'allround' zijn. Aan de ene kant vind ik dat goed en is het als je vaker gaat steeds verrassend om te zien wie er de piste binnen komt, aan de andere kant vermindert de gedachte dat 'iedereen alles kan' het 'unieke' karakter van de geleverde prestatie.

Het dierenbestand van Belly Wien is zeer indrukwekkend. Heel positief aan dit circus vind ik dat alles er zo uiterst verzorgd uitziet. Erg positief vind ik ook het feit dat ik de olifanten van de familie Scholl nooit aan de ketting heb zien staan. Bovendien hebben zij, indien de ruimte het toelaat, zoveel mogelijk de beschikking over een buitenperk. Had Scholl maar in 2008 met dit circus meegereisd, ten tijde van het beroemde onderzoek! Was deze manier van olifanten houden meegenomen in het welzijnsonderzoek dan was het nu naar mijn idee nu geen 5 voor 12 voor olifanten in het circus in Nederland geweest, maar nog 11 uur!

Tot zover mijn overwegend positieve ervaringen omtrent Belly Wien afgelopen zomer.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: do okt 22, 2009 9:21 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ruimte voor de dieren in Nijmegen

Afbeelding

De verslaggever slaat de plank mis met de giraffenmoeder maar toch een leuk stukje :lol:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... ertwei.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 10:42 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
leuk plaatje van de kamelen in Tiel

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 49157.news

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 11:18 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circus Belly Wien komt naar Krimpen aan den IJssel (UPDATE)

LET OP!! In verband met een vaccinatieprogramma is het circusterrein niet eerder beschikbaar als vanaf 1 december a.s. Om deze reden zijn de optredens gewijzigd! Inmiddels is onderstaande informatie hierdoor veranderd en aangepast.


CIRCUS BELLY WIEN HET DIERENRIJKSTE CIRCUS IN NEDERLAND.
LOCATIE; KRIMPEN AAN DEN IJSSEL AAN DE NACHTEGAALSTRAAT
PERIODE; VAN 2 T/M 5 December A.S.

De voorstellingen vinden plaats op de volgende tijdstippen.

Woensdag 2 DECEMBER PREMIERE 19.00 U
Donderdag 3 DECEMBER 16.15 U 19.00 U
Vrijdag 4 DECEMBER 16.15 U 19.00 U
Zaterdag 5 DECEMBER 15.00 U 19.00 U

De kaartverkoop is van 10.00 u tot 12.00 u en een uur voor aanvang circusvoorstellingen aan de circuskassa.
De reductiebonnen en vrijkaarten blijven geldig voor periode van 2 tot 5 december a.s.

http://www.bellywien.nl/joomla/optreden ... -naar-tiel

Voor vrijkaarten:
zie
http://www.telstar-online.nl/nieuws.php?id=19855&pg=

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.